dag1234 Skrevet 6. april 2013 Rapporter Del Skrevet 6. april 2013 (endret) Noen som vet om det i Norges land finnes kompetente skomakere som skifter lærsåler (Goodyear)? Mine elskede sorte suede er kaputt fra unden og jeg lurer på om de kan gjenoppstå til livet eller om det har begitt seg ut på den evige vandring?. Endret 6. april 2013 av dag1234 Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 6. april 2013 Rapporter Del Skrevet 6. april 2013 Asbjørn Dagestad er kjent som en kompetent mann, men han er dyr, har lange ventetider og holder til i Oslo. Så vidt jeg har fått med meg holder vel du til i Stavanger-området. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 6. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. april 2013 Asbjørn Dagestad er kjent som en kompetent mann, men han er dyr, har lange ventetider og holder til i Oslo. Så vidt jeg har fått med meg holder vel du til i Stavanger-området. Det stemmer at jeg bor i Stavanger, og det kan være det er like så greit å kjøpe nye sko - om jeg finner. Men ville gi reparasjon en sjanse før jeg kasserte dem. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 6. april 2013 Rapporter Del Skrevet 6. april 2013 Hvor er de fra? Er jo mulig at du kan høre med produsenten om de kan reparere dem for deg, vet at mange skoprodusenter gjør det. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 6. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. april 2013 De er fra Charles Tyrwhitt, og jeg tviler på om de gjør slikt... Lenke til kommentar
charlesgoodyear Skrevet 6. april 2013 Rapporter Del Skrevet 6. april 2013 CT tilbyr skomakarteneste, og tek omlag 50 pund for omsåling. 1 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 6. april 2013 Rapporter Del Skrevet 6. april 2013 hva synes du om kvaliteten på skoene fra ct? er det ikke dyrt om ct omsåler de mtp frakt osv? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 6. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. april 2013 Kvaliteten varierer hos CT, men mest er det passformen som er tvilsom. Der har jeg gjort noen bomkjøp. Jeg synes kvaliteten på mine sorte suede er god tili forhold prisen. Har betalt langt mer for like mye eller dårligere. CT har helt identiske sko til Herring sine rimeligste, og jeg er ganske sikker på at de er laget på samme fabrikk, men kun påført ulik logo. Prisen er en snau tusing, så det er begrenset hvor mye jeg vil legge i å få fikset dem. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 6. april 2013 Rapporter Del Skrevet 6. april 2013 Tror det er Loake som lager skoene til CT, så da kan det stemme at det er på linje med Herring. Lenke til kommentar
charlesgoodyear Skrevet 7. april 2013 Rapporter Del Skrevet 7. april 2013 CT fungerar fint for sko som ikkje brukast kvar, eller annankvar, dag, slik som spectators eller suede. Då er omsåling i praksis aldri eit spørsmål heller. Pass på å kjøpe i desember eller januar, for det salget CT elles køyrer er i praksis retail price. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 7. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. april 2013 Takk for svar. Jeg skal sende en mail til CT. Da mine brune suede semi-brogues fra CT var helt nedslitt, bestilte jeg nye fra Herring. Utenom logoen, var det ikke mulig å se forskjell på produktet. CT til venstre på bildet. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 7. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. april 2013 Kundeservice kan de i alle fall hos CT. Fikk svar at de dessverre ikke gjør slikt (men at jeg med letthet ville finne en skomaker der jeg bor). Særlig. De har tatt denne modellen ut av sortimentet, så jeg spurte om de har fjernet den for godt, eller om den vil komme tilbake. Så da får jeg se. Har ikke funnet den hos Herring, Meermin eller A Fine pair of shoes så det kan bli en jobb å erstatte dem. Noe som har sett slike? Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 7. april 2013 Rapporter Del Skrevet 7. april 2013 Meermin lager jo mer eller mindre alt MTO for en pris som ikke er alt for ille, det kan jo være et alternativ. 1 Lenke til kommentar
charlesgoodyear Skrevet 7. april 2013 Rapporter Del Skrevet 7. april 2013 (endret) Dag1234: Jøss. Då har dei lagt om stilen, men spør du http://www.goodyearwelted.co.uk/ så vil dei nok svare at dei er "the official shoe repairer for Charles Tyrwhitt"... Endret 7. april 2013 av charlesgoodyear 1 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 7. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. april 2013 Tusen takk for tips/link begge to. Det ser ut som om jeg skal finne ut av dette. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 7. april 2013 Rapporter Del Skrevet 7. april 2013 http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=3064 Merk at det er fra Herring sin billiglinje http://www.pediwear.co.uk/alfred-sargent/products/2569.php Fryktelig dårlig bilde, så vet ikke hvor mye fargen lyver, men det kan hende de er i nærheten http://www.crockettandjones.com/Product/Westfield-Tobacco#.UWHG46WyqB8 Ser ut til å stemme ganske godt, og C&J burde være rimelig greit å få tak i Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 7. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. april 2013 Takk for det, men alle disse er brune, Henrik C: Jeg har det, og er på jakt etter sorte. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 8. april 2013 Rapporter Del Skrevet 8. april 2013 Får lære meg å lese skikkelig! Så siste bildet og tenkte automatisk det var tilsvarende du var ute etter. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 8. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. april 2013 Dag1234: Jøss. Då har dei lagt om stilen, men spør du http://www.goodyearwelted.co.uk/ så vil dei nok svare at dei er "the official shoe repairer for Charles Tyrwhitt"... De svarte at det er de, og at de kunne anbefale disse. Så da sender jeg en mail prompte, og finner ut hvordan jeg skal sende og sånne ting. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 9. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. april 2013 Da har jeg betat £64.95, og skoene er ferdig pakket og klar til sending till goodyearwelted. Skal selvsagt få tatt noen bilder og lagt ut i tråden, slik at vi kan få se før og etter reparasjon. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå