Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjemme server

Anbefalte innlegg

Hei! Har et spørsmål som en kompis spurte om men fikk ingen ordentlige svar.

"Jeg ønsker å lage meg et innloggingssystem på nettverket hjemme sånn som det er på skoler.Der man skriver inn et brukernavn og passord når man skal koble til nettverket. Skal ikke ha sånn som er i nettleseren, men sånn som du bare trenger å skrive inn første gangen man kobler til.

Håper noen av dere kan en metode som funker bra.

Vil også ha mulighet for å opprette nye brukernavn og skifte passord."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man må ha bedrifts utgavene av Windows desktop OS (Pro, Enterprise samt Ultimate) for å få meldt dem inn i domenet og få den funksjonaliteten som ønskes.

Windows Server ligger ute som 180 dagers evalueringsversjon hos Microsoft hvis man vil teste. Samme med desktop OS (90 dager.)

Hvis formålet er å teste og lære så kjør på :-) Hvis ikke, er det enklere måter å få tilgang til andre PCer i et hjemmemiljø.

Lenke til kommentar

Takker for tips til guiden min. Men som andre nevner, det er jo helt meningsløst å skulle lage dette på et hjemmenettverk med noen få pcer.

Og ikke minst, som det også er nevnt, du må ha Pro, Ultimate eller Enterprise versjoner av Windows på de pcene som skal meldes inn i domenet.

Kan du ikke si noe om hvorfor og hva du egentlig ønsker å oppnå, annet enn at du bare får et logon bilde når du starter pcen og logger deg på nettverket.

Det finnes jo så mange løsninger for det meste nettverksrelaterte ting, uten at du må lage en AD/domene lokalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...