Gå til innhold

Ny gamer data i sommer :)

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg en gamer data i sommer.

Dette er det jeg har tenkt å ha da:

Kabinett: Bitfenix Shinobi Window XL

Prosessor: Intel core i7 3930k

Hovedkort. Asus p9x7 Delux

Minne/RAM: Corsair Vengeance Black 32gb

SSD: SanDisk Extreme 120GB 2.5in SATA3 6GB/S SandForce 2stk

Skjermkort: GeForce GTX 780 3gb

Hardisk: Seagate Barracuda 3TB 7200RPM SATA3 64MB Cache

Strømforsyning: Silverstone Strider ST1500 1500W ATX 24PIN

Vifte kontroller: NZXT Sentry 2 Touchscreen LCD Display 5 Channel 5.25IN

Vannkjøling. Corsair Cooling Hydro Series H100i

Optisk enhet: LG CH12LS28 12X Blu-Ray Reader & Lightscribe DVD Writer

Skjerm: Acer GD235HZ

Lydkort: Creative Sound Blaster Zx

Si hva dere synes og andre forslag :)

Endret av The guy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha byttet 2 stk 7970 mot ett stk Titan. Dette kan gi generelt bedre opplevelse i spill :)

Byttet ut Corsair h100 med h100i eller H110i eller NZXT Kraken X60. (sjekk hva som passer i kabinettet)

Byttet skjermen til en 120/144hz skjerm siden du skal spille: BenQ 27" 3D LED XL2720T eller Samsung sin 27" 144hz.

16GB ram til 1000kr hvis budsjettet ryker pga dyrere skjerm?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du bare skal bruke den til gaming, trenger du ikke i7. Gå ned til i5 3570K istedet. Du også gå ned til 16 GB med ram. Et skjermkort er nok bedre å gå for i utgangspunktet. Så can du kjøre SLI/CFX etterhvert som du trenger mer kraft. Med ett enkelt skjermkort vil du ikke trenge så kraftig strømforsyning heller. Max 1000 watt klarer seg lenge.

Noen spesiell grunn til at du skal ha w7 ultimate? Vet ikke om det gir noen merkbar ytelsesforskjell over Home premium (unntatt at Home premium begrenser deg til 16 GB). Ellers ser det vel stort sett greit ut :)

Lenke til kommentar

Jeg ville ha byttet 2 stk 7970 mot ett stk Titan. Dette kan gi generelt bedre opplevelse i spill :)

Byttet ut Corsair h100 med h100i eller H110i eller NZXT Kraken X60. (sjekk hva som passer i kabinettet)

Byttet skjermen til en 120/144hz skjerm siden du skal spille: BenQ 27" 3D LED XL2720T eller Samsung sin 27" 144hz.

16GB ram til 1000kr hvis budsjettet ryker pga dyrere skjerm?

Hva er best av Asus ROG Ares II og EVGA GeForce GTX Titan??? Hvis jeg velger løsningen din. Endret av The guy
Lenke til kommentar

Hva er best av Asus ROG Ares II og EVGA GeForce GTX Titan??? Hvis jeg velger løsningen din.

Rog ares er logisk nok kraftigere; det er tokjerners, mens titan er enkjernes. Et tokjernes grafikkort vil derimot være mer ustabilt enn et enkjernes.

Lenke til kommentar

ka du skal game som har bruk for 3930k og 32gb ram?

og enig med minimum 120hz skjerm ;)

Crysis 3 støtter f.eks opp til 8 tråder, og drar nytte av det i form av bedre ytelse. 120/144hz som støtter lightboost er viktig om man spiller. F.eks fps spill.

• Liker 1
Lenke til kommentar

man trenger ikke bedømme BENQ. Samsung SyncMaster S27B350H er ikke verdt penger, se på info på komplett, den har paneltype TN. TN er gammelt teknlogi, du kan få sorte piksel på skjermen, contrast er ikke bra nok. Paneltype VA anbefaler jeg og den har bedre contrast farger enn TN og du slipper sorte piksler skjermen. du sparer mye penger. hvem er det som sier at det ikke lurt å ha 27 tommer skjerm??? jeg syns det er tull. jo større tommer og jo du får se forskjell grafikk. se på link her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=766036. du sparer mye penger og den har paneltype VA ny teknlogi.

Lenke til kommentar

finnes ikke noe ustabilt med 2 kjernes kort.

Er bare det at SLI og crossfire ikke er helt optimalisert for en del spill.

Derfor anbefaler man 1 kjernes skjermkort :)

Da er det jeg som har misforstått, takk for rettelsen! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...