Gå til innhold

XP + S-ATA

Heming

Anbefalte innlegg

Har nettopp handla ny PC og får ikke dette til å funke. Under install av XP på bakgrunn av upgrade fra win 98, stoppes maskinen av installprogr. pga fare for å ødelegge maskinen. Versjonen jeg har som jeg kan boote fra kommer ikke lenger enn til at man skal trykke <enter> for å starte install, hvor den sier at det ikke finnes noe installerte HD. Jeg har en WDC 120gb installert på S-ATA.

Trenger denne noen raid controller som ikke allerede er installert i HK eller lign???

Jeg har derimot ingen probl. m å installere win 98...

Har forsøkt å bytte RAM brikke, men det gjorde ingen forskjell.

Forsøkte også å installere win2000 og der fikk jeg bluescreen og pc ble stanset av samme grunn som i XP (upgr) hvorpå det i tillegg stod

INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE... ... ...

Jeg trenger hjelp her!!!!

Mvh

Heming

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt i starten av XP installasjonen står det noe sånn som "Press F6 to install additional hardware devices" eller noe sånt (den står helt nederst på skjermen, og er bare synlig i noen sekunder). Trykk på F6 og dytt inn en diskett med driveren til S-ATA kontrolleren på. Deretter kan du installere som normalt.

PS.

Finnes sikkert flere hundre lignende tråder her på forumet om akkurat dette. Det er ikke så dumt å gjøre et lite søk selv før man begynner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...