Heming Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Har nettopp handla ny PC og får ikke dette til å funke. Under install av XP på bakgrunn av upgrade fra win 98, stoppes maskinen av installprogr. pga fare for å ødelegge maskinen. Versjonen jeg har som jeg kan boote fra kommer ikke lenger enn til at man skal trykke <enter> for å starte install, hvor den sier at det ikke finnes noe installerte HD. Jeg har en WDC 120gb installert på S-ATA. Trenger denne noen raid controller som ikke allerede er installert i HK eller lign??? Jeg har derimot ingen probl. m å installere win 98... Har forsøkt å bytte RAM brikke, men det gjorde ingen forskjell. Forsøkte også å installere win2000 og der fikk jeg bluescreen og pc ble stanset av samme grunn som i XP (upgr) hvorpå det i tillegg stod INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE... ... ... Jeg trenger hjelp her!!!! Mvh Heming Lenke til kommentar
covah Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Helt i starten av XP installasjonen står det noe sånn som "Press F6 to install additional hardware devices" eller noe sånt (den står helt nederst på skjermen, og er bare synlig i noen sekunder). Trykk på F6 og dytt inn en diskett med driveren til S-ATA kontrolleren på. Deretter kan du installere som normalt. PS. Finnes sikkert flere hundre lignende tråder her på forumet om akkurat dette. Det er ikke så dumt å gjøre et lite søk selv før man begynner. Lenke til kommentar
Heming Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 Har forsøkt dette, men fikk ingenting som ligner på dette med HDen... Muligens det kom m HK. Får prøve CDen jeg fikk der kanskje...??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå