Alex T. Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Jeg tipper at jeg har en poengsum på over 55, så det er ikke det som er problemet. Derimot bor jeg nærme UMB og ville spart penger på mange måter. Er det så lurt å velge UMB framfor NTNU? Tenker å studere industriell økonomi eller prosess- og produktutvikling. Takk for gode svar! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Husk at utdanning er en investering og opplevelse. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Jeg vet ikke hva forskjellen er for arbeidsmarkedet, men hvis du kan få en bedre jobb med en NTNU-utdannelse enn med en UMB-utdannelse, så har du på lang/mellomlang sikt ikke spart penger. Jeg regner med at alternativet til å flytte er å bo hjemme hos en eller begge foreldrene dine? Selv om det er godt og økonomisk å bo hjemme nå, så kommer du nok ikke til å mene det om tre - fem år. Det er ikke så kult å være student og bo hos mamma. Og selv om du bor hjemme og sparer penger, så vil jo det gå ut over de(n) personen(e) som gir deg husly og/eller mat og ville spart penger om du flyttet ut. Det føles mye bedre å være selvstendig enn å leve på andre. Lenke til kommentar
operg Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Anbefaler sterkt å flytte hjemmefra for å studere. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 NTNU er kjent og har et mye bedre rykte. Du bør flytte hjemmefra ja. Lenke til kommentar
OlavEH Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Jeg tipper at jeg har en poengsum på over 55, så det er ikke det som er problemet. Derimot bor jeg nærme UMB og ville spart penger på mange måter. Er det så lurt å velge UMB framfor NTNU? Tenker å studere industriell økonomi eller prosess- og produktutvikling. Takk for gode svar! Er vel ikke noe fasitsvar på dette. Du kan sikkert enklere få jobb dersom du har toppkarakterer fra UMB enn dersom du har middemåldige karakterer fra NTNU. Men jevnt over vil NTNU selvsagt være et bedre valg om vil være attraktiv på arbeidsmarkedet. Lenke til kommentar
K R U E G E R Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 NTNU definitivt. 55 vil være langt fra nok for Indøk på NTNU, men det holder til PuP. For å si det sånn, om jeg var i din situasjon og hadde nok poeng til Indøk skulle jeg hatt et syvsifret beløp for å velge UMB framfor NTNU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå