Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg har mange føflekker på kroppen! Bra eller dårlig ting?


Anbefalte innlegg

Hei folkens! Jeg lager dette innlegget fordi jeg er pissredd. Jeg la merke til at jeg har fått flere føflekker over tid, og en del folk sier at det kan være en god ting, samtidig som det kan være livstruende.

 

Jeg har 5 føflekker på ansiktet. Ett ved øyebrynet, en ved nesen, en ved siden av leppa, en på haka og en under haka...

 

Har føflekker nesten overalt på kroppen min.. Ett av dem er til og med formet som en trekant. (ligger på armen)

 

De er alle flate og ikke så veldig store, men de på armen er en smule større enn de andre.

 

Hva betyr dette? Er dette positivt for en 15 år gammel gutt? Anonym poster: 67a4702fa505643e0e7cb498408531a9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjente 2 som har dødd av føflekkreft i relativ ung alder. Men, kjente de ikke så nært, så derfor har jeg ikke noen erfaring. Det generelle er vel at man skal følge litt med, og ikke bli hypokonder.

 

Det går dessuten an å betale ganske mye penger per føflekk man er nervøs for, og få dem avlest i en maskin hos enkelte Boots-apotek. Bildene blir oversendt spesialist, og du får kanskje raskere svar og behandling på den måten, om det er farlige føflekker du måtte ha.

 

Fastlegen vil uansett ta det veldig piano, og forsøke å berolige deg. I og for seg en bra holdning av legen det. Vis dem til fastlegen din om du er i tvil.

Endret av G
Lenke til kommentar

Av egen erfaring er det greit å gå til fastlegen for dette. Ikke fordi det nødvendigvis er noe farlig, men det er mer beroligende å høre av legen din, som kan se føflekkene, at de er ufarlige enn det er å høre det fra folk på internett. Rule of tumb som jeg fikk av min var at jeg skulle holde øye med dem og bli bekymret om de forandret seg. Fikk også spesifiserte råd til enkelte av føflekkene mine (om den forandrer seg slik er det helt normalt, men om den forandrer seg slik kan du komme innom igjen) som gjorde at jeg ble en del tryggere på det å ha en del av dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...