Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nydelig bilde av Ekornet! Enig med Erik kan ikke se noen feil i dette nei. Liker det lille dybdeskarpheten/duse bakgrunnen. Liker også den fine skarpheten og kontrasten, som først riktig kan nytes i full størrelse. Holder en knapp på versjon en, som har bedre kommposisjon og hvor fokuset ser ut til å sitte bedre.

Lenke til kommentar

Et meget godt komponert bilde med en fin bakgrunn som fremhever motivet.

Fargene oppleves som gode.

jeg lånte bildet til Light Room for å se hvor mye justering som skulle til for at eksponeringen ble bedre. Som nå så virker bildet undereksponert og derfor noe flatt.

Jeg gjorde kun 2 små justeringer:

1) Exposer: +1,20

2) Whites: +0,33

Dette vil også forandre Histogrammet slik at du kan se hvor mere dynamisk bildet blir.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke dette teknisk fullkomment, tro? Hvertfall for mine øyne.

Bøyer meg i støvet :)...moro dette Erik..D7100 leverer så det holder;)

Flott serie Jan Erik! Likar orginalen best - synes komposisjonen er hakket betre her. Bakgrunnen er også her meir etter min smak.

Smakar fugl av dette... eeh ekorn meiner eg:)

Magnar

Hehe..takker for flott kommentar...tar litt tid å lære dette men er vel på rett vei tror jeg:)

Nydelig bilde av Ekornet! Enig med Erik kan ikke se noen feil i dette nei. Liker det lille dybdeskarpheten/duse bakgrunnen. Liker også den fine skarpheten og kontrasten, som først riktig kan nytes i full størrelse. Holder en knapp på versjon en, som har bedre kommposisjon og hvor fokuset ser ut til å sitte bedre.

Tusen takk.Det er også min favoritt:)..så langt..ble noen hundre ser du:)

Et meget godt komponert bilde med en fin bakgrunn som fremhever motivet.

Fargene oppleves som gode.

jeg lånte bildet til Light Room for å se hvor mye justering som skulle til for at eksponeringen ble bedre. Som nå så virker bildet undereksponert og derfor noe flatt.

Jeg gjorde kun 2 små justeringer:

1) Exposer: +1,20

2) Whites: +0,33

Dette vil også forandre Histogrammet slik at du kan se hvor mere dynamisk bildet blir.

Takker og flott du prøver,så det setter jeg pris på...slikt en lærer av:)

Lenke til kommentar

Kjekt å kunne beskue alldeles nydelige ekornbilder! Synes V1 var spesielt bra, jeg da! Ikke mye å utsette på disse, nei! :) Denne Nikon/Sigma-komboen ser også ut til å funke svært så bra, iallefall sammen med deg! ;)

Tusen takk Svein.Moro når ting går på skinner...men er dager alt går ræva også,men de bilde slettes..hehe;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...