iCinema Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 I alle mine filmer blir lyden på den som filmer/kommenterer veldig høy, mens stemmene fra andre (dem som står langt i fra kamera) blir veldig lav. Jeg ønsker å få stemmene like høye i decibel. Jeg bruker sony vegas Pro 12 og Audacity. Vet jeg kan gjøre dette manuelt i Sony vegas, men dette er veldig mye jobb, og resultatet blir heller ikke så bra. Dette må jo være et ganske vanlig 'problem', så håper det finnes en enkel løsning Lenke til kommentar
arthon Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Flere mikrofoner. Du kan ikke regne med at forskjellig distanse har samme lydnivå. Som midlertidig løsning; Prøv å finn en "limiter" funksjon i vegas hvor du skrur lyden over toppen og limiteren begrenser de høyeste lydene. Lyder sikkert ikke pent, men..... Lenke til kommentar
iCinema Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 Jeg har nå forsøkt med Track FX plug-in i Sony vegas. Det hjalp litt, men ikke nok.. Har også prøvd Hard Limiter plug-in i Audacity, men da ble dem høye stemmene/lydene veldig forvrengt. Nesten som om noen snakket i en gammel walkie-talkie Hadde jeg vært kjent med alle faguttrykkene i audioverdenen ville jeg kanskje hatt en sjanse, fordi i dem fleste plug-ins er det mange variabler som kan justeres. Det ser ut til at det beste blir å justere lydniva mauelt på timelinen i Vegas. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Søk etter uttrykk som compressor, normalizer, limiter. auto gain, automatic-gain control, AGC, auto level. Du kan også prøve programmer som dette: http://www.conversationsnetwork.org/levelator Lenke til kommentar
iCinema Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 Søk etter uttrykk som compressor, normalizer, limiter. auto gain, automatic-gain control, AGC, auto level. Du kan også prøve programmer som dette: http://www.conversat...k.org/levelator Takk. Jeg skal forsøke litt til. Så skal jeg gi tilbakemelding om jeg finner noe som funker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå