Tollari Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Det er alltid like artig hvordan nasjonalistene og høyrepopulistene møter seg selv i døren. Her et strålende eksempel som ble funnet på en FB-side: "Hvis du krysser den nordkoreanske GRENSEN ulovlig DA FÅR DU 12 ÅR hardt arbeid. Hvis du krysser den iranske grensen ulovlig da er du internert på ubestemt tid. Hvir du kryssen Den afghanske grensen ulovlig, da blir du skutt. Hvir du kryssen den Sør Arabiske grensen ulovlig, da blir du fengslet. Hvos du krysser den kinsesiske grensen ulovlig, da er det ingen som hører fra deg gijen... Hvos du krysser den vebezuelanske grensen ulovlig, da blir du stemplet som spion og din skjebne plombert. Hvir du krysser den cubanske grensen ulovlig, da blir du kastet inn i politisk fengsel til du råtner. HVIS DU KRYSSER DEN NORSKE GRENSEN ULOVLIG, DA FÅR DU: En jobb. Et førerkort. Trygde ordninger. Sosialstønad. Kreditkort. Subsidiert leie eller et lån for å kjøpe et hus. Gratis opplæring. Gratis helsetjenester. Milliarder av kroner som er brukt på offentlige dokumeter som er skrevet på ditt språk.Rett til å drive og heise ditt gamle lands flagg. Mens du protesterer på AT DU ikke får nok respekt og hjelp. " Men det er lite problem. Påstandene holder ikke vann i henhold til virkeligheten, og det tar skribenten i lenken under skikkelig på kornet. http://ingerslilleverden.blogg.no/1320250125_02nov2011.html Siden dette er valgåret er det synd at innlegget ikke ble publisert på VG, DB eller i andre norske aviser. Det ville nok fått mange nasjonalister (forhåpentligvis) til å tenke selv og innse hvor viktig det er med tilstrekkelig kunnskap om ting man ønsker å uttale seg om. Landets fremtid blir tross alt avgjort av folk flest gjennom valgseddelsen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 (endret) Jeg har aldri blitt "ranet" mer enn i Norge. Nordmenn er mye mer siviliserte i sine ran enn folk fra andre land. Offentlige tjenestemenn i Norge tar ikke livet av mennesker. I følge Ibsen ties mann ihjel her i landet. De fleste av dem jeg sikter til kommer fra høyresiden inkludert den populistiske delen. Noen omtaler nok seg selv som De. Endret 6. april 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 At noen har et svært liberalt forhold til fakta er en kjent sak, det som forundrer meg er hvordan så mange alltid fremhever Nord-Korea, Iran og Sør Arabia(lol?) som forbilder på hvordan folk skal behandles. Det at vi ikke kaster folk i arbeidsleire, skyter dem osv er jo nettopp det som gjør oss bedre enn disse landene. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Men det er lite problem. Påstandene holder ikke vann i henhold til virkeligheten, og det tar skribenten i lenken under skikkelig på kornet. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Uten at jeg på noen måte er nasjonalist eller høyrepopulist, er jeg lite imponert over blogginnlegget. 1 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 9. april 2013 Forfatter Del Skrevet 9. april 2013 Uten at jeg på noen måte er nasjonalist eller høyrepopulist, er jeg lite imponert over blogginnlegget. Vet ikke. Kanskje fordi hun vet hvordan det offentlige systemet faktisk fungerer..? Men hvis noen er fremdeles skeptiske, kan de jo prøve å overtale en venn i utlandet og be ham/henne komme til Norge og få seg norsk bankkonto, få et skattekort, få diverse NAV-ytelser, bli medlem i Folketrygden, gå på skole og få studielån hos Lånekassen, jobbe her ++ uten registrert p-nummer og uten fast boadresse i norge. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Uten at jeg på noen måte er nasjonalist eller høyrepopulist, er jeg lite imponert over blogginnlegget. Vel, vedkommende kunne for helhetens skyld gjerne tatt med de 1,5 millioner afghanske og irakiske flyktningene som Iran tar seg av med bosteder og sysselsetting, Tyrkia sine både irakiske og syriske flyktninger, osv. Noen tror at det kun er Norge som tar humanitære & solidariske byrder her i verden, så da er det kjekt å vise frem Ameli og mullan.. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Landets fremtid blir tross alt avgjort av folk flest gjennom valgseddelsen. Og DET var Populisme eller Kunnskap? Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 Og DET var Populisme eller Kunnskap? Kunnskap. Med mindre du vil si at det er demokrati-populisme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå