Gå til innhold

[Løst] Sikkerhetskopi i dropbox mappen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å ha en regelmessig sikkerhetskopiering av pc'n min. Noe jeg syns virket som en lur ide var å ta en windows sikkerhetskopiering som jeg kan legge i dropbox folderen min. Da vil jeg ha en fullverdig sikkerhetskopi av systemet (noe jeg føler jeg ikke får med dropbox, da jeg må putte ting i dropbox folderen) som også ligger oppe i clouden. Men problemet er at windows sin sikkerhetskopiering tvinger meg til å bruke en ekstern drive for å legge sikkerhetskopien på. Kan jeg komme forbi dette på en måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om DropBox mappen er på samme disk/partisjon som du prøver å ta backup av, blir det jo kluss uansett. Du får jo ikke tatt noen full systembackup om du utelukker mapper. Og du får ikke tatt backup av en partisjon som det da hele tiden skrives ny data til, som backupen gjør.

Har du flere disker/partisjoner kan du jo bruke f.eks Acronis True Image til å legge kopien på en av disse, det trenger ikke å være en ekstern disk.

Trodde vel ikke Windows sin sikkerhetskopiering krevde en ekstern disk, men den krever en annen disk eller partisjon. Siden den ber om en ekstern disk, betyr vel det at du ikke har så mange andre disker/partisjoner på pcen?

Lenke til kommentar

Kommer jo helt an på dataen du har på disken. Tekstdokumenter komprimeres f.eks mye bedre enn bilder, musikk og filmer.

Så du bør nok ta utgangpunkt i hvor mye data disken din faktisk bruker, og kanskje trekke fra 10% eller noe slikt. Så du snakker i alle fall ca 8-10 GB bare med Windows uten noe installert.

Du bør ha god med plass på DropBox i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...