Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Det må vel vurderes i hvert tilfelle. Partene som diskuterer varierer også, så det er helt urimelig å si at "begge" har skylden eller at det bare er den ene sin feil i religiøse diskusjoner. Jeg venter enda på det du har funnet ut. Hadde du noen part i vår konflikt, og har du klar din egen skadeoversikt, og er ferdig fordøyd på den - så tror jeg vi begge kan være klar for neste "dans Og i enhver konflikt må det være minst to parter - hvis den ene tenker "den kloke gir seg", og følger det ypperlige rådet, ville det jo så klart ikke vært en konflikt. Derfor har du en part i konflikten, om så du svarer med taushet Forrige dansen var det bare en giraff og en løve som danset - det blir det bare funny walks av, prøve noe mer rytmisk? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 (endret) [/size] Hadde du noen part i vår konflikt, og har du klar din egen skadeoversikt, og er ferdig fordøyd på den - så tror jeg vi begge kan være klar for neste "dans Og i enhver konflikt må det være minst to parter - hvis den ene tenker "den kloke gir seg", og følger det ypperlige rådet, ville det jo så klart ikke vært en konflikt. Derfor har du en part i konflikten, om så du svarer med taushet Forrige dansen var det bare en giraff og en løve som danset - det blir det bare funny walks av, prøve noe mer rytmisk? Med all respekt, nå har vi danset rundt grøten lenge og jeg begynner å vurdere å be moderator slette hele tråden snart. Dette er emnet burde vært flyttet over i "Samliv og relasjoner"-delen av forumet. Jeg er her for å diskutere religion og jeg håper/tror at andre som er her vil det samme. Jeg tar ikke diskusjonen personlig. Jeg forventer tilbakemeldinger og formeninger som hverken passer meg eller faller i smak. Det er derfor vanskelig for meg å bli "hårsår". Ja, jeg er veldig lei av at diskusjoner sporer av eller fylles av støy fordi religiøse har forventninger eller krav til det skal være egne regler/retningslinjer for dem og deres tro. Se bare på denne tråden. Jeg er veldig klar over hvor ting gikk galt og hva det førte til. Er vi enige? Neppe. Jeg sier det igjen, skal vi diskutere, så er det lov å spørre om ting og det er lov å komme med saklige meninger. Går noen i lås eller starter drama, så prøver jeg inntil en viss grense å komme til bunns i problemet og eventuelt finne en løsning eller en avslutning. Hva er det du egentlig vil/trenger? Hvor mange innlegg skal vi, med all respekt, igjennom nå før vi er tilbake i religions-relaterte diskusjoner? Endret 13. april 2013 av LiamH Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Du kan trygt be moderator om stenge tråden - jeg vet hvor problemet ligger Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 (endret) Du kan trygt be moderator om stenge tråden - jeg vet hvor problemet ligger Så hva er det du vil med dine siste 4-5 innlegg? Jeg slengte meg på igjen fordi du ga utrykk for å ha noe hensiktsmessig eller konstruktivt å komme med. Jeg har til nå ventet på dette, men du kommer liksom ikke helt i gang. Jeg spør igjen, hva er det dette dreier seg om? Hva er det du venter på? Endret 13. april 2013 av LiamH Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 (endret) Det tar for lang tid, og sannsynligvis endel frustrasjon - ikke vet jeg hvem det blir verst for. Jeg synes ikke det er noen vits i å utsette seg for ubehaget - selv om jeg har stor tro på poenget Hvis det er noe særlig interesse for poenget, så går det fint an å finne det - det står i postene, bare å legge sammen Sånn ser jeg på det - det er ikke vrangvilje, håper jeg du også vurderer det som Endret 13. april 2013 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 13. april 2013 Forfatter Del Skrevet 13. april 2013 Det tar for lang tid, og sannsynligvis endel frustrasjon - ikke vet jeg hvem det blir verst for. Jeg synes ikke det er noen vits i å utsette seg for ubehaget - selv om jeg har stor tro på poenget Hvis det er noe særlig interesse for poenget, så går det fint an å finne det - det står i postene, bare å legge sammen Sånn ser jeg på det - det er ikke vrangvilje, håper jeg du også vurderer det som Hva tar for lang tid? Hva skal bli verst for noen? Hvilket poeng? Jeg har ramlet helt ut... Vil du si noe, så si det. Vil du ikke, så la være. Kom likevel til en beslutning, så vi kommer videre eller avslutter nok en gang. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 (endret) Jeg hadde avsluttet her - men fikk noen indikasjoner fra bruker som sier at han mener å ha sett noe ved å observere diskusjoner, med videre spekulasjoner ... For å rydde all tvil av veie, må jeg derfor lage denne posten (jeg går ut fra at det er her observasjonene har foregått, og at dette blir korrekt "adresse" for presisiering av fakta) Alle feil og medfølgende frustrasjoner, er det meg og kun meg som er ansvarlig for her - ingen andre skyldige altså Brukeren jeg kranglet med vil jeg heller takke , fordi han viste seg å bli en ny "læremester" slik jeg går min vei. Resultatet er at jeg kan krysse av på eget kart for å ha fått enda en viktig bit med tro (det er den viktigste biten til nå), over på nivået for egen viten, og kom derfor et skritt videre. Tusen takk for all mulig hjelp, LiamH - og håper jeg ikke skapte for mye ekstra og uforutsett bry Endret 14. april 2013 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 (endret) Det er gjennom uenighet vi utvikler oss. Som noen sa det veldig bra en gang: "Where all think alike, no one thinks very much"... Så bra at du har lært noe, hva enn det er du har lært, av å diskutere her. Om det var med kunnskap eller uvitenhet, ufrivillighet eller med overlegg jeg lærte deg noe, vet jeg jo ikke. Jeg er i allefall fornøyd med at det kom noe godt ut av dette til slutt. Endret 14. april 2013 av LiamH Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Det er gjennom uenighet vi utvikler oss. Som noen sa det sa bra en gang: "Where all think alike, no one thinks very much"... Så bra at du har lært noe, hva enn det er du har lært, av å diskutere her. Om det var med kunnskap eller uvitenhet, ufrivillighet eller med overlegg jeg lærte deg noe, vet jeg jo ikke. Det er derfor buddhismen maser om at man skal være i nuet, og passe på å være aktpågiven - der det er folk, finner du bestandig fluer og buddhaer, sier et ordtak Ha en fin tur videre på din vei Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 Får håper jeg kvalifiserer til mer enn en flue, da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå