ForvirretVaskebjørn Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 (endret) Hei Kjæresten min sliter med og spille etter hun har vært på skole. Jeg fikk vite at hun kommer seg inn på nettverket deres på skolen, men får opp en melding om at sikkerhet lisenses deres har utgått, så hennes brannmur sier ifra at det ikke er lurt og koble seg på nettverket deres. Når hun kommer hjem så går det helt fint og komme seg på nettet hjemme og surfe som vanlig, men spilling er noe av det som ikke går. Noen ganger så går det andre dager ikke. Jeg bruker også en Toshiba men den er eldre enn hennes. Vi har prøvd de dagene det ikke funker; - At min pc er av og hennes på, slik at hun kan få best tilkobling til nettverket, og allikevel funker det ikke å spille. - At min er på og hennes også for og se om jeg kommer på, noen ganger får jeg lagg andre ganger går det fint. Og omvendt, funker forsatt ikke for henne. - Starte hennes pc på nytt. - Tatt en #CMD - "netsh winsock reset", vet ærlig talt ikke hva den gjør men har funket for meg en gang men tydeligvis ikke for henne. Hun har en Toshiba Satellite P870-11M. Med Norton Antivirus program (hvis det skulle være interesse å vite det). Også har hun på pc'n Jottacloud (som jeg tror spiser mye av internettet!). Hun har hjemme router fra Telenor, med bredbånd 2. Tror jeg, siden faren hennes sa at de hadde det. Så, hva er problemet? Ligger problemet i nettverket hennes? Brannmuren? Eller hva annet kan det skyldes? Skulle det være noe mer dere/du trenger og vite, spør, så skal jeg se om jeg kan få ordnet det. Er en amatør på dette så ikke forvent at jeg vet mye om nettverk og pc'er. Mvh ForvirretVaskebjørn Endret 6. april 2013 av ForvirretVaskebjørn Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Det første først: Avinstaller alt av antivirus og last ned Microsoft Security Essentials. Det er gratis, og minst like bra som de beste betalprogrammene på markedet. Er det noe spesielt spill som ikke funker, eller gjelder det absolutt alle spill? Er det spill via Steam, spill i nettleseren etc? Litt mer info her hadde vært greit. Det du/hun kan gjøre er å kjøre følgende kommandoer på PCen hennes: Startmenyen -> skriv cmd -> trykk enter I vinduet som kommer opp skriver du følgende: ipconfig /release og trykker enter. Når den er ferdig skriver du: ipconfig /renew og trykker enter. Se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå