WeirdFace Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Hvordan er det mulig å bytte IP-adresse? Tidligere var det mulig å nappe ut diverse ledninger på routeren, vente i minst 10-15 sekunder og så stappe ledningene inn igjen. Da måtte bredbåndet "sendes på nytt igjen" og man fikk ein ny IP-adresse i samme slengen. Men for ein tid tilbake fikk jeg tilsendt en ny router, og på denne funker det ikke å nappe ut ledningene og sette dem inn igjen etter en stund for å skaffe seg ein ny IP-adresse. Dette har jeg prøvd, men adressen forblir likevel den samme hele tiden. Tidligere ble IP-adressen skiftet ut med jevne mellomrom også, men dette skjer ikke lenger. IP-adressen ser ut til å være statisk, selv på hjemme-nettverket. Noen som vet hvordan det er mulig å skifte IP-adresse enkelt og raskt? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Fortell meg hvorfor så skal jeg vurdere å fortelle deg hvordan 2 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Fortell meg hvorfor så skal jeg vurdere å fortelle deg hvordan Hehe(: Godt svar https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1497853&hl=&fromsearch=1 Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Du får slutte a bruke cheat i spill da, vettu! 2 Lenke til kommentar
Faller Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Ofte må kablene være ute mer enn 10-15 sek. Hos noen leverandører er grensen satt til 1 time, hos andre - litt lenger. Mvh Faller Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 6. april 2013 Forfatter Del Skrevet 6. april 2013 Fortell meg hvorfor så skal jeg vurdere å fortelle deg hvordan Det er vel strengt tatt ikke din sak hvorfor jeg er interessert i dette, men hvis du absoluttt må vite det så har det sittet noen tullinger på nettverket vårt og kødda på forskjellige steder som f.eks. Wikipedia der de har vandalisert en god del artikler, hovedsakelig på nynorsk og bokmål-versjonene av dette leksikonet. De har vært produktive og dette hemmer mitt arbeid på forskjellige forum da mange steder sperrer IP-adresser for å hindre vandalisering, og jeg lurer derfor på om det er mulig å forandre IP-adressen slik at jeg kan få ein helt ny adressse og slipper å plages med det tullet som noen andre har holdt på med på mitt nettverk. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Hvis du får en ny IP-adresse, så er det jo noen andre som risikerer å få den som nå er sperret, og det ville jo vært minst like urettferdig som du føler det er nå. Ta kontakt med support hos din ISP og forklar situasjonen - inkludert at du skal bli litt mer påpasselig med å slippe visse "tullinger" inn på nettet ditt fra nå av .... Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Hvis du får en ny IP-adresse, så er det jo noen andre som risikerer å få den som nå er sperret, og det ville jo vært minst like urettferdig som du føler det er nå. Ta kontakt med support hos din ISP og forklar situasjonen - inkludert at du skal bli litt mer påpasselig med å slippe visse "tullinger" inn på nettet ditt fra nå av .... Det er nesten umulig å få ny ip fra isp, de har blitt veldig strenge på dette...spesielt altibox. Så du synnes det er greit at en annen stakkar skal få problemer med din ip? nei, pass bedre på pc`en. 1 Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Det er vel strengt tatt ikke din sak hvorfor jeg er interessert i dette, Ikke min sak? Jeg må da for pokker kunne stille mine egne krav til hvem jeg vil hjelpe eller ikke, må jeg ikke? 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Det er vel strengt tatt ikke din sak hvorfor jeg er interessert i dette, men hvis du absoluttt må vite det så har det sittet noen tullinger på nettverket vårt og kødda på forskjellige steder som f.eks. Wikipedia der de har vandalisert en god del artikler, hovedsakelig på nynorsk og bokmål-versjonene av dette leksikonet. De har vært produktive og dette hemmer mitt arbeid på forskjellige forum da mange steder sperrer IP-adresser for å hindre vandalisering, og jeg lurer derfor på om det er mulig å forandre IP-adressen slik at jeg kan få ein helt ny adressse og slipper å plages med det tullet som noen andre har holdt på med på mitt nettverk. Jeg synes egentlig det er helt greit at datamskinen din fortsetter med å være sperret ute jeg da....inntil du tar kontakt med disse nettstedene som er "blitt køddet til", og informerer om absolutt alt som nå er blitt til feilinformasjon for sånne som meg som konstant bruker internett til feilsøking og informasjonsopplysning. Så kan du jo etterpå sette et passord på PC`n og nettverket ditt for å slippe at det skjer igjen. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 (endret) Det er nesten umulig å få ny ip fra isp, de har blitt veldig strenge på dette...spesielt altibox. Så du synnes det er greit at en annen stakkar skal få problemer med din ip? nei, pass bedre på pc`en. Hvorfor har ISP´ene blitt strenge på dette? Jeg har den samme IPen hele tiden. Jeg er ikke så veldig begeistret for dette, siden det gjør det enklere for lugubre annonsenettverk å logge ALT jeg har foretatt meg over flere år. Jeg kunne tenke meg en dynamisk IP av personvernmessige årsaker. Er det noen som helst grunn til at jeg ikke kan få det? Hvis du har fått IPen din sperret hos Wikipedia pga. tullinger som bruker ditt nettverk, bør du sette passord på WiFi´en din, så tullingene ikke kan misbruke nettet ditt mer. I nøden kan du koble deg til nettet via mobilen, den har en annen IP enn routeren din. Vær oppmerksom på at mobilt internett kan være tregt og dyrt. Endret 7. april 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 (endret) Det er nesten umulig å få ny ip fra isp, de har blitt veldig strenge på dette...spesielt altibox. Så du synnes det er greit at en annen stakkar skal få problemer med din ip? nei, pass bedre på pc`en. Der har vel ISPene ganske forskjellig praksis. NGT mener jeg endrer IPene til kundene ganske jevnlig. Strengt tatt er det med å la folk beholde IPer tilnærmet statisk en både og greie. IP-bans blir selvsagt mer effektive og mange brukere ønsker jo å beholde IPen sin, men det er også personvern og sikkerhetsmessige hensyn å tak. Din aktivitet kan logges (av andre enn ISP) enklere og dersom uvedkommende har fått din IP-adresse så kan de f.eks DDoS'e deg hver gang de ser at du spiller et spill. Endret 7. april 2013 av EternalSunshine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå