littlemeh Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Jeg er ansatt i en butikk der det er 4 avdelingsledere ved hver avdelig. Vi er kun en heltid på hver avdeling, og avdelingslederne skal snart velge seg en nk(assisterende butikksjef) ved hver avdeling. Har jeg på en måte fortrinnsrett på denne stillingen i og med at jeg er eneste heltid på avdelingen? Vi har 2 andre som er deltider+ekstrahjelper. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Må lederen nødvendigvis ansatte en som allerede arbeider i denne butikken ? Kan ikke denne ansette noen utenfra, eller noen som har arbeidet i samme butikk-kjeden med ved ein helt annen butikk tidligere? Lenke til kommentar
littlemeh Skrevet 6. april 2013 Forfatter Del Skrevet 6. april 2013 Det er ikke en ekstra stilling, det er bare et ansvarsområde. Glemte å si det. 1 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 (endret) Nei, et slikt ansvar vil bli gitt på bakgrunn av dine egenskaper og kvaliteter. Med tanke på at du er heltid så er det vel gode muligheter for at du er dyktig også? Endret 6. april 2013 av Alastor 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Dersom det er snakk om å tildele noen et ansvarsområde er det ikke en "stilling" per se, det er utøvelse av arbeidsgivers rett til å lede virksomheten og organisere arbeidet. Arbeidsgiver har ikke plikt til å gi en gitt ansatt et større ansvar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå