Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Rosa/lilla farge på skjermbildet

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har bygget meg en såkallet media center pc som jeg har koblet til TV-en via HDMI kabel. Etter ca. 25 minutt med avspilling av film så får plutselig TV-en et rosa/lilla slør over seg, nesten som noen har lagt ett filter over skjermen. Det skal nevnes at TV-en fungerer fint til vanlig TV titting, avsplilling via playstation og Apple TV.

En restart av PC-en fikser problemet. Det fungerer også å ta ut/inn HDMI kontakten fra skjermkortet, men problemet dukker opp igjen etter ca. like lang tid.

Sistnevnte gjør at jeg ikke tror dette har noe med at PC-ens komponenter blir for varme å gjøre da det ordner seg ved å ta ut/inn HDMI kabelen.

Hva tror dere dette kan skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå fått satt på ny CPU kjøler og problemet er det samme. Temperaturene i PC-en ser helt normale ut, så jeg tviler fortsatt på at dette har noe med overoppheting å gjøre.

Jeg har også byttet HDMI kabel som går til TV-en for å se om det var der problemet var, men det var det altså ikke.

Noen andre ideer om hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar

Du trenger sikkert gpu reflow,en varmluft pistol fungerer bra 3min på ca 100 grader for og varme opp komponentene,og så tar du noe loddetin og så stiller du opp tempen på pistolen slik at den akkurat smelter loddetinnet,og så kjører du ca 10min på gpu på denne tempen..

Viss du søker på Youtube på "gpu reflow" så finner du div guider..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...