Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Eksamen V13] MAT1013 1T

Anbefalte innlegg

Hvorfor fikk du kvadrat? Det stod jo i oppgaven at det var en rektangel.

i 7c fikk jeg bredde 7,07, lengde 28,28 og største areal var 200.

jeg fikk også x=7,07 men lengden var 2x og bredden var 2*sqrt(100 -x^2). da blir både bredden og lengden 14,14

Endret av illegal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heftet ble selvsagt tatt med hjem med svarene :)

Ser ut som du har mestparten riktik på del 2, vi fikk ihvertfall stort sett det samme.

Jeg klarte ikke 7c og 8.

Husker du hva du fikk på del 1?

hvis jeg hadde sett oppgaveheftet kunne jeg husket flere men her er noen:

1) 1,5 * 10^5 // edit: 1,5 *10^8

2? ) x= 2 og y=1

3) x+4/x-4)

4) 3/10

husker ikke de andre

Endret av illegal
Lenke til kommentar

Synes eksamen var helt grei for min del, ganske spent på resultatene da...

Eneste jeg ikke skjønte bæret av var den aller siste oppgaven, oppgave 8 på del 2 med den brøken.

Noen som skjønte greia med den, og som kan forklare hvordan man skal gå fram for å løse den?

Lenke til kommentar

Åhhhh..

Oppgave 5 del 2.

Jeg sleit veldig med den, men så fant jeg fram til den rette likninga, og fikk at y(kvinner) var 200, men tvilte på at det stemte, siden det var 200 som ville trene i ferien til sammen. Så dom og stressa som jeg var. Dette var på kladden.

Så droppa å skrive det på prøven...

Herreguud

Lenke til kommentar

Åhhhh..

Oppgave 5 del 2.

Jeg sleit veldig med den, men så fant jeg fram til den rette likninga, og fikk at y(kvinner) var 200, men tvilte på at det stemte, siden det var 200 som ville trene i ferien til sammen. Så dom og stressa som jeg var. Dette var på kladden.

Så droppa å skrive det på prøven...

Herreguud

Den der satt jeg også lenge med. Hoppa over den i første omgang da jeg ikke fikk den til, for så å gå tilbake til den senere. Etter mye tenking kom jeg til slutt fram til to likninger, og et svar som sa 800 menn og 200 kvinner. Tvilte også sterkt på at dette var rett, men jeg lot det bare stå der sånn i tilfelle..Bedre enn å svare blankt hvertfall tenkte jeg. ;)

Viste seg at det var riktig likevel, hehe..

Kom også fram til et svar på siste oppgaven på del 1 med Hippokrates-månen (som forhåpentligvis er riktig), som jeg selv er ganske overrasket over, trodde ikke jeg skulle ha noe som helst peiling på den overhodet. Tror jeg endte med et svar som sa 2πr^2=2πr^2 eller noe sånt, og dette var bare noen få minutter før del 1 måtte leveres inn..

Eksamen i matte for 10. klasse hadde visst samme type oppgave, bare at de hadde den på del 2..

Endret av Zcottn
Lenke til kommentar

GIkk faktisk ganske greit for meg, men en ting. Om du gjør oppgaven helt rett, men leser feil og gjør en slurvefeil og leser 360 istedenfor 380, men bruker rett regnemetode osv, men får litt feil svar. Hvor mye trekk blir det da? Og også om du viser hvordan du kan gjøre oppgaven, men får ikke tid til å regne hele ut (den mellom 30 og 50 tingen) får du mye poeng for det?

Lenke til kommentar

jeg fikk også x=7,07 men lengden var 2x og bredden var 2*sqrt(100 -x^2). da blir både bredden og lengden 14,14

Sitter og ser gjennom besvarelsen min på del 2, og ser at jeg også fikk at x~7, mens jeg har skrevet at lengden er (2x=2*7) 14, og bredden er (2*√(100-x^(2)=2*√(100-7^(2)) ~14,3 ettersom jeg rundet x-verdien ned til 7, som irriterer meg grundig..Største arealet mitt ble også 200 da. Men utrolig irriterende hvis jeg skal få trekk fordi jeg skrev at bredden var lengre enn lengden, selv om alt annet ser riktig ut, og det bare er slurvefeil..

GIkk faktisk ganske greit for meg, men en ting. Om du gjør oppgaven helt rett, men leser feil og gjør en slurvefeil og leser 360 istedenfor 380, men bruker rett regnemetode osv, men får litt feil svar. Hvor mye trekk blir det da? Og også om du viser hvordan du kan gjøre oppgaven, men får ikke tid til å regne hele ut (den mellom 30 og 50 tingen) får du mye poeng for det?

Om du har følgefeil, men har gjort alt rett, bruker riktig/god framgangsmåte/viser at du vet hva du driver med, så vil jeg ikke tro at det vil trekke noe særlig. Tror nok kanskje ikke du vil få full score på den binomisk sannsynlighetsoppgaven heller hvis du ikke rakk å regne den ut, men hvis du har vist at du vet hvordan det gjøres, får du nok sikkert litt uttelling for den. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Gratulerer til begge to! :)

Fikk 5 selv, noe jeg er litt misfornøyd med ettersom jeg siktet mot 6, samtidig som det var ganske forventet egentlig siden jeg ikke fikk gjort den aller siste oppgaven. Trøster meg med at jeg likevel gjorde det bedre enn de fleste andre fra skolen min, haha...

God ferie, ja!

Endret av Zcottn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cvVoQz

Jeg prøvde å gjøre den aller siste oppgaven, men kom ikke fram noe svar. Satte bare opp ett uttrykk. Fryktet dette skulle felle meg. Hvor kan jeg finne vurderingsrettledningen for denne eksamenen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...