eugenie Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Har en Samsung laptop series 3, noe mer spesifikt modellnummer har jeg ikke for hånden, men tenker mye er det samme på Samsung sine laptoper. Jeg har bare hatt maskinen et par uker, og den har så langt stått tilkoblet strøm. Da jeg i dag dro ut ledningen for å la den få kjøre litt på batteri, opplevde jeg at kvaliteten på skjermbildet ble dårligere. Kontrastene blir ikke så tydelige, og fargegjengivingen er ikke den samme. Dette blir bra igjen straks jeg setter ledningen i igjen. Det er altså ikke bare lysstyrken som blir litt lavere, men fargegjengivingen endres, og skriften blir liksom litt mer utydelig. Man få rinntrykk av at skjermen er av dårligere kvalitet :-) Er det noen innstillinger for dette? Håper det, for jeg ble nesten litt skuffa da jeg oppdaget dette. kjører windows 8, men med "classic shell" så den ligner windows 7 :-) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Kontrollpanel->Strømalternativer->Endre Planinnstillinger. Der kan du tune hvordan komponentene i maskinen skal oppføre seg i de forskjellige modus. Lenke til kommentar
eugenie Skrevet 6. april 2013 Forfatter Del Skrevet 6. april 2013 Kontrollpanel->Strømalternativer->Endre Planinnstillinger. Der kan du tune hvordan komponentene i maskinen skal oppføre seg i de forskjellige modus. takk, der tror jeg sannelig at jeg fant akkurat det "svake punktet". strøminnstillinger for ATI Graphics > ATI Powerplay innstillinger, og der stod den innstilt til maksimer batteriliv, mens når jeg satte den til maksimer ytelse, ordnet det seg. Så hvor mye det sluker av batteriet får så være, for det var dårlig kvalitet på grafikken når den stod på "maksimer batteriliv". Tusen takk for hjelpen, nå ble jeg noen kg lettere :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå