Xantix Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Modem: ZXV10 W300 (fra leverandør, bor i utlandet) hastighet d/u: adsl 1mb/1mb sikkerhet jeg bruker WPA2-PSK TKIP pc 1 hp 6930p win xp wifi adapter: Wifi link 5300 AGN pc 2 fujitsu siemens win vista adapter: Atheros AR5007EG pc 3 sony vaio win 7 adapter: Atheros AR9285 Hei problemet mitt er at filoverføringen/kommunikasjon lokalt mellom pc'ene blir utrolig tregt når jeg velger wpa2-psk eller wpa-psk. Jeg har prøvd alle tenkelige kombinasjoner med "wireless mode", "channel bandwidth" og encryption (TKIP/AES). Jeg har oppdatert til siste versjon av drivere men kommet fram til at hastigheten lokalt er utrolig treg når jeg velger en form av wpa. Jeg har ellers den hastigheten jeg skal ha når jeg surfer på alle maskinene. Faktatall: Usikret nett, overføring mellom: pc1 til pc2 begge wifi write/read mb = 10.4/10.3 pc1 wifi til pc3 kabel 28.7/24.5 pc1 wifi til pc3 wifi 21.4/16.7 pc1 kabel til pc3 kabel 66.8/72.3 sikret nett, wpa2-psk pc1 til pc2 begge wifi write/read mb = 0.7/4.3 pc1 wifi til pc3 kabel 17.5/20.7 pc1 wifi til pc3 wifi 6.4/8.6 pc1 kabel til pc3 kabel 65.2/72.7 alle andre kombinasjoner med wpa2 eller wpa gir omtrent like dårlig hastighet. WEP øker til nesten samme nivå som usikret nett. Noen gode forslag til hvorfor hastigheten ved lokal filoverføring mellom maskinene faller så drastisk med wpa vs wep eller usikret? Er klar over at wpa gjør nettet litt tregt men det skal ikke redusere hastigheten med over halvparten....... Lenke til kommentar
rillto Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Modem: ZXV10 W300 (fra leverandør, bor i utlandet) hastighet d/u: adsl 1mb/1mb sikkerhet jeg bruker WPA2-PSK TKIP pc 1 hp 6930p win xp wifi adapter: Wifi link 5300 AGN pc 2 fujitsu siemens win vista adapter: Atheros AR5007EG pc 3 sony vaio win 7 adapter: Atheros AR9285 Hei problemet mitt er at filoverføringen/kommunikasjon lokalt mellom pc'ene blir utrolig tregt når jeg velger wpa2-psk eller wpa-psk. Jeg har prøvd alle tenkelige kombinasjoner med "wireless mode", "channel bandwidth" og encryption (TKIP/AES). Jeg har oppdatert til siste versjon av drivere men kommet fram til at hastigheten lokalt er utrolig treg når jeg velger en form av wpa. Jeg har ellers den hastigheten jeg skal ha når jeg surfer på alle maskinene. Faktatall: Usikret nett, overføring mellom: pc1 til pc2 begge wifi write/read mb = 10.4/10.3 pc1 wifi til pc3 kabel 28.7/24.5 pc1 wifi til pc3 wifi 21.4/16.7 pc1 kabel til pc3 kabel 66.8/72.3 sikret nett, wpa2-psk pc1 til pc2 begge wifi write/read mb = 0.7/4.3 pc1 wifi til pc3 kabel 17.5/20.7 pc1 wifi til pc3 wifi 6.4/8.6 pc1 kabel til pc3 kabel 65.2/72.7 alle andre kombinasjoner med wpa2 eller wpa gir omtrent like dårlig hastighet. WEP øker til nesten samme nivå som usikret nett. Noen gode forslag til hvorfor hastigheten ved lokal filoverføring mellom maskinene faller så drastisk med wpa vs wep eller usikret? Er klar over at wpa gjør nettet litt tregt men det skal ikke redusere hastigheten med over halvparten....... Wpa er tregere enn wep. Hvis du ønsker økt hastighet bør du bruke wep med å lang kodenøkkel du kan lage. Wep og 40 mhz bredde på signalet gir best hastighet og flexibilitet. Du må velge mellom økt sikkerhet eller økt hastighet, du får nemlig ikke begge deler.... Sjekk at du har 40 mhz setting på wpa Endret 8. april 2013 av rillto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå