Gå til innhold

Nyvåknet Bokfink

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

søt liten fugl,de sitter aldri i ro når jeg prøver ta bilde av de...jeg har så masse fuglebilder i de rareste utydelige varianter..men gir ikke opp...de er så fine når de er klare...ønsker deg en riktig god helgjeanette

Gjør som jeg har gjort her, Jeanette - nemlig å forhåndsinnstille kamera og vente til det kommer en fugl inn i fokusområdet.

Ønsker deg også ei riktig god helg ! :)

Lenke til kommentar

Småfugl er så utrolig spennende på foto. Ser detaljer og farger man ikke ser når man er ute. De er jo så kjappe og ofte for langt unna til det :) Ønsker deg en god helg, og en deilig vår :)

Med forhåndsinnstilt kamera og sittende muse stille så kan man være heldig å få fugl på landingsområde som du sikter på.

God helg og en fortsatt fin vår til deg også, Jentungen 1 ! :)

Lenke til kommentar

Fint bilde av Bokfinken. Fine farger og fin kontrast.D800 har en fantastisk oppløsning som gir muligheter.200mm? i full størrelse synes jeg at jeg kan se at du har croppet bilde ganske så kraftig?

Takk for det, fotopoulsen ! :)

Om du tenker deg bildeflata inndelt i s 3 like store deler både horisontalt og vertikalt (tilsammen 9 ruter), så er dette croppet ned til 1 rute.

Jeg må nok investere i telekonverter !

Lenke til kommentar
Takk for det, Leif ! Ønsker deg også ei God helg ! :)
:thumbup: Våren er kommet til deg og her ænnå vinter med over 1 m snø :hmm: God søndag med hilsen Leif :grin:

Jeg kaller det vår ja pga trekkfuglene, men jeg har over meteren med snø utenfor husveggene jeg også.

God søndag til deg også, Leif ! :)

Lenke til kommentar

Takk for det, Tor r - men om du opplever mye grønt her så undres jeg over din skjerm/fargesyn :)

Eg kalibrer pc skjermen med en speider 3.og kjører RGB farger, kan være noe der.får kjøre en kalibrering og se om eg muligens kan fine ut no,samt og se bilde ditt i sRGB. :)

Lenke til kommentar

Eg kalibrer pc skjermen med en speider 3.og kjører RGB farger, kan være noe der.får kjøre en kalibrering og se om eg muligens kan fine ut no,samt og se bilde ditt i sRGB. :)

Om du kopierer bildet og tar det inn i Lightroom, Photoshop o.l så vil du se av histogrammet at det ikke er noe fargestikk :)
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...