DaddyYankee Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Jeg hadde lenge vurdert å oppgradere til et bedre kamera, men har merket at det er ofte kreativiteten som lager et godt bilde + grunnleggende kunnskap. Og det er også kanskje akkurat den deler jeg mangler. Føler bildene jeg tar ender fort opp med å bli kjedelige. Jeg går ofte gjennom flickr for å lære meg av andres bilder, og skal sørge for å ta kreative bilder selv fremover. Men foreløpig, har dere noen tips? Forslag til et kreativt bilde? Sleng gjerne inn et bilde Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Gi deg selv konkrete utfordringer og oppgaver. Kanskje det kan hjelpe å ta en titt i utfordringer-delen av forumet akkurat nå? Vi har jo en "aprilfest" gående som ganske mange deltar i. Kanskje du kan finne forslag til konkrete utfordringer ved å titte litt i de trådene her? https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=469 1 Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Ut å ta bilder, sleng deg med på fotovandring sammen med andre om det finnes i området. Nå går det/ligger det også en helt grei serie på NRK nett, fotoskolen Singapore, som nok kan gi en del tips. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Det og hente inspirasjon og lære fra andre fotografer synes jeg er en god ide, finner du et bilde som du liker kan du prøve og etterligne settingen til bildet, du finner ofte innstillingene "exif" som er brukt til spesifikke bilde, det som kan hemme deg er objektivet/ene du har så begynn med og se på bilder tatt med tilsvarende objektiv/er Lenke til kommentar
Pitt Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Skriv ned ideer når du kommer på de, ikke forvent å huske til neste gang du skal ut og fotografere. Forslag: Levitation Photography! Har ikke forsøkt selv, men virker veldig kjekt å prøve på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå