Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan ikke drikke iste på antibiotika kur

Cooky

Anbefalte innlegg

Jeg drikker alltid noe som ikke er vann, og jeg stilte idag et spørsmål til Vitusapotek.no om jeg kan drikke Biola melk mens jeg går på Diclocil, og fikk til svar at det er som reglene ved spising.

Jeg drikker hele tiden noe drikke som ikke er vann, og akkurat nå for tiden er det iste.

- Vil det å drikke noe som ikke er vann (iste) ødelegge eller dempe effekten av Diclocil?

Endret av Cooky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

Biola, yoghurt og kulturmelk inneholder bakteriekulturer.

Disse bakteriene beskytter magen mot antibiotikaens verste plager og ved urinveisinfeksjon (streptokokker) forstår jeg ikke hvorfor du ikke kan drikke Biola -- og ville hørt med legen.

Normalt sett blir Biola (og andre syrnete melkeprodukter tilsatt bakteriekulturer; Youghurt og kulturmelk) ANBEFALT av legene ved antibiotikakur fordi de hjelper deg å ikke bli syk (diaré og forstoppelse) av antibiotika.

Lenke til kommentar

...

Biola, yoghurt og kulturmelk inneholder bakteriekulturer.

Disse bakteriene beskytter magen mot antibiotikaens verste plager og ved urinveisinfeksjon (streptokokker) forstår jeg ikke hvorfor du ikke kan drikke Biola -- og ville hørt med legen.

Jeg kan drikke Biola, men må enten drikke det 1 time før eller 2 timer etter inntak av Diclocil mente de.

Det var mer dette med vanlig drikke som saft, brus, iste osv jeg lurte på :)

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

Rent bortsett fra at sukkeret ikke hjelper på fordøyelsesproblemene du kan få av antibiotikaen, så undres jeg på om det kan medføre en minimal økt fare for soppinfeksjon hos kvinner.

For menn er det ikke noe problem.

(Antibiotika --> Bedre forhold for sopp <-- Sukker)

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...