fizzler Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Jeg har akkurat kjøpt en ibm deskstar 60gig. Maskina klarer ikke å finne den i oppstart. Maskina starter og teller ram etc. Så fryser den når den søker etter slave.(disken står som slave) jeg tror ikke biosen klarer så store disker.jeg har oppgradert intel 440 chipsettet, Men trenger råd om hvordan jeg skal eventuelt skal flashe opp bios. Jeg har en p2 333 intel prossesor, P6I440LX Legend V hovedkort, 320 ram og et tnt riva 16 skjermkort. og kjører en 6.5g scsi som master.Har og en scsi bios, som starter etter vanlig bios.(aldri hatt problemer med den) Håper noen kan hjelpe meg med råd om hvordan jeg kan finne diskenflashe bios [email protected] Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Sjekk http://www.qdi.nl/support/download/LXV.htm Siste bios til det hovedkortet er fra januar 1999. Om det støtter en 60 Gb disk er vel lite trolig. Hovdekortet ditt støtter heller ikke ATA/100, noe som gjør at du ikke får kjørt harddisken på full hastighet. Kjøp deg heller en ny kontroller. Komplett.no selger feks. en Promise ATA/100TX2 kontroller for 550,- Du trenger også en ATA/100 IDE kabel for å kunne kjøre den på full hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå