Bjonness406 Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) Hei Nå har jeg bygd en server pc (mc). Jeg skulle etter planen kjøre ubuntu desktop, så jeg installerte det. Alt funket fint. Men nå har jeg slettet alt på harddisken for jeg skulle ha windows 8. Knotet endel med å laste inn windows 8. Men fikk det tilslutt til, da hadde jeg engentelig tenkt å legge det på en annen disk pga jeg ikke fant den andre, men så fant jeg ingen av de. Slo den av og på så fant den begge. Installerte på den jeg opprinelig skulle gjøre laste det ned på. Da sto den i nederste spor og var "andredisk". Alt funket, tok jeg å slo den av for å sette den i øverste spor siden den har 6Gb/s og ikke 3Gb/s hastighet på sata. Men når jeg skrur den på nå så kommer bare det opp MSI Mainboard. Rekker ikke lese hva som står der for den tar vekk bildet etter 0,2 sek. Men rakk og ta ett bilde tår nederst at jeg kan trykke <del> for BIOS Setup og <F11> for Boot Menu. Men siden jeg kommer meg ikke inn på windows fra der, siden dit kommer jeg..(det skjedde også før jeg lastet inn windows, men ikke ubuntu) Da slår tastaturet seg av osv så kommer bildet opp igjen, det fortsetter bare sånn.. Har også prøvd å sette den i en andre (nederst) harddiskpalssen (ikke med den andre disken samtidig). Kan noen prøve å hjelpe meg? PS: dette er pc jeg har hvis det hjelper. Endret 5. april 2013 av andreasbjonness Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 (endret) Så det du sier er at du først hadde problemer med å få installert Windows 8 og når det så gikk greit valgte du å bytte port som harddisken stod i på hovedkortet fra feks Sata 6 til Sata 1 ? Det høres egentlig ut som det kan være problemer med hovedkortet ditt siden hd'ene ikke dukket opp med en gang men det kan også være andre komponenter som lager problemer som feks strømforsyningen, minnebrikkene osv. Med tanke på prisklassen på dette hovedkortet , kvaliteten på komponentene som er brukt og produsenten vil jeg personlig anta at problemet ligger der. Uansett, prøv dette for å feilsøke : *Plug ut harddiskene og se om du kommer inn i bios da. *Prøv gjerne også å resette CMOS (enten via jumper eller egen knapp for det). *Funker ikke overnevnte bør du ta steget videre og prøve en og en minnebrikke og se om du får startet opp. *Kommer du fortsatt ikke forbi POST og inn i bios nå så gjenstår det å få testet Skjermkort og strømforsyning, dette kan du gjøre ved å låne et billigkort og se om du får post da eller teste med en annen strømforsyning. Sannsynligheten er dog stor for at om du kommer til det punktet ovenfor og fortsatt ikke kommer inn i bios at noe er galt med hovedkortet. Endret 6. april 2013 av Malvado 1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Ærlig talt, det er ikke lett å skjønne hva du mener, men hvis du installerte Windows 8 før du flyttet hard disken til en annen SATA port, så er det mulig at Windows ikke finner oppstartsfilene. Det vi si at Windows installerte seg på en HDD, men opprettet en system partisjon på en annen disk. Anbefaler å installere Windows 8 en gang til, men da kun med en hard disk tilkoblet. Ser du ikke HDD'ene i BIOS, da er det nok et hardware problem som Malvado sier. 1 Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 6. april 2013 Forfatter Del Skrevet 6. april 2013 Det jeg prøver å si er at jeg fikk installert windows 8 når jeg hadde den i SATA 3 og ikke en pga der sto en annen disk. Jeg kommer meg inn til BIOS, men jeg kommer meg jo ikke derifra til windows 8. Det oppdager at jeg har disken der. Det som skjer når jeg ikke prøver å gå inn på BIOS er at musen og tastaturet mitt mister strømmen (bare de to) når det MSI mainboard bildet i oppstart forsvinner. Når det skjer sier også skjermen min at den har mistet signal. Også gjør den det samme om og om igjen. Hvis jeg tar ut strømmen til dvd-spilleren så skjer det samme. Men hvis jeg tar ut disken så kommer jeg til at den sier at jeg skal putte inn noe å boote med (dvd f.eks) Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 6. april 2013 Forfatter Del Skrevet 6. april 2013 Fikk det til!! resetet BIOS og installerte Windows 8 på nytt. Takk for all hjelpen!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå