aklla Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Jeg fikk min Panasonic TX-P65ST50Y for ett par dager siden, men har bemerket meg en relativt høy buzze-lyd når det er lyst bilde. Det er såpass at det er plagsomt selv om lyden på tv`n står relativt høyt på. Det er ikke fra høytalerene, men fra selve tv`n. Lyden blir høyere jo lysere/hvitere bildet er. Skal det være sånn, eller er det noe galt? Er i utgangspunktet veldig fornøyd med TV`n, men støyen ødelegger alt, mest lyst til å returnere den på garanti da jeg ser på det som en mangel/feil på produktet. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Det skal være en buzzing lyd fra plasma, men hvor mye kommer vel av en god del faktorer. Nå er jeg ingen ekspert, men av det d finner etter et raskt søk på nettet så dkker bla. dette opp: - Plug the TV into a wall outlet instead of a power strip to lessen the chance of plasma TV buzzing. Changes in a room's temperature, such as increased humidity may contribute to loud buzzing. Keep the vent on back of the TV free of obstructions so that fresh air can flow around it. - High altitudes will cause buzzing in some plasma TV models. Your owner's manual should contain altitude range recommendations. Samt: http://www.ehow.com/how_10015488_reduce-plasma-tv-buzz.html Det kan også være ting som en defekt transformator (det er de som har lagt ut bilder hvor det har vært sprekker i den, som skaper støy etter bare noen timers brk), eller bare at rommet er såpass stille at den vanlige transformator-buzzingen blir fremtredende. Du kan selvsagt spørre etter serviceman for å se på problemet, men det er ingen garanti for at det går under defekthet. Ofte har du jo uansett 14-30 dagers returrett i mange butikker (krav på nettbutikker med minst 14 dager). Er det unormalt høy buzze-lyd så kan det dog relateres til et problem, men litt vanskelig å si for oss utenforstående. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Vet det er litt lyd i plasma, var en knapt hørbar lyd i den forrige plasma-tv`n. Men, den nye bråker ca like mye eller mer på det værste enn mediacenteret som jeg kastet ut av stua pga støy. Har sett meg nødt til å skru opp surround-anlegget unødvendig høyt for å overdøve lyden. Men, skal prøve å fikle litt med strømmen der, nå er det koblet til en padde med masse andre ting koblet til. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. april 2013 Forfatter Del Skrevet 6. april 2013 Satt på 2 ferritkjerne på strømkontakta og brukte den som fulgte med, samt fjernet den fra strømskinna, ble bedre men ikke borte. Skal se om jeg får satt på ett strøm-filter også, så den får riktig strøm. Vet jeg er på i rettning ihvertfall Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Da får TV`n filtrert strøm, uten at det egentlig hjalp nevneverdig. Er fortsatt såpass at det er plagsomt med mindre jeg skrur opp en god del, over det lydnivået man vanligvis har i en stue, og fortsatt godt hørbart når bildet er lyst. Lite lyst til å angre egentlig, for da har jeg kastet bort 1k ca på noe jeg egentlig vil ha hadde det ikke vært for støyen. Endret 8. april 2013 av aklla Lenke til kommentar
samco Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Alle plasmaer buzzer desverre panelet jobber hardere med lyse bilder. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 Alle plasmaer buzzer desverre panelet jobber hardere med lyse bilder. vet, men er da grenser for hvor høyt det skal være. har en annen plasma som også buzzer litt, men er ikke sammenlignbart engang... misstenker at det er noe galt med den. du hadde sånn tv du også, hadde du ikke? hører du buzzingen GODT ved vanlig lyd fra tv`n? Lenke til kommentar
samco Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Har ikke tvn selv men en god kompis har den i 55" fantastisk bilde den buzzer litt men overdøver ikke normal tv lyd. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 Det overdøver jo ikke vanlig tv-lyd, men er ca likestilt på det værste høres det ut som. Hører den godt ved siden av vanlig tv-lyd... Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Jeg har en P50ST60Y og jeg antar at de på 2013 modellene har gjort noe for at dette skal bli mindre hørbart. Den eneste gangen jeg har hørt lyden er når skjermbeskytteren der hele skjermen blir hvit og smart viera logoen beveger seg over skjermen. Jeg har vurdert å henge tv på veggen, men om jeg risikerer at den støyer mer så vet jeg ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå