Stefanus Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 OK Har et plaaaagsoooomt problem. Får ikke bootet til windows7-64, får varierende BSOD's, men virker som det er noe med en nylig driverinstallasjon. Jeg kommer ikke inn noen plass bortsett fra startup repair/WinRe hvor jeg har prøvd alt jeg vet/har funnet ut så langt. Automatisk reparasjon fungerer ikke, sfc /scannow - ikke, chkdsk - ikke... Har drevet å dillet med wmic.exe - et verktøy jeg ikke visste om fra før, og det er veldig komplisert. Jeg vil bruke det til å avinstallere en driver, men nei. Når jeg kjører dette programmet så tror det at det er temp disken som er "systemet". Dermed kan jeg ikke avinstallere noe som helst. Har prøvd "set" kommandoen til å forandre variablene, men wmic brydde seg ikke. Har prøvd noe lignende internt i dette "megaverktøyet" men det gikk heller ikke, eller jeg fikk ikke til... Det jeg skulle hatt er vel noe tilsvarende chroot men finns ikke. Har ikke prøvd bootrec enda, men tviler det er det som er problemet. Uansett skal jeg... snart. Håper på noen gode tips i morgen. Har bare den ene pc'en, heldigvis hadde jeg linuxmint på en usbpinne. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Mitt forslag er å bruke Linuxmint til å hente ut det du kan ha av interesse på harddisken og deretter reinstallere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå