objorkum Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Jeg har kjøpt meg ny CPU vifte pga. at den andre begynte å bråke av og til. Det var en boxed jeg hadde, og jeg mener det ikke var noen kjølepasta mellom kjøleribba og prosessoren. Må jeg ha det når jeg skal sette på ny kjøleribbe/vifte? Lenke til kommentar
huf Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Du må ikke ha kjølepasta, men det er på det sterkeste anbefalt. Dette pga at pastaen leder strøm og varme bedre mellom prosessor og kjøleribbe, og du vil da oppnå bedre temperaturer. Les goop guiden for mer info. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Sitat Du må ikke ha kjølepasta, men det er på det sterkeste anbefalt. Dette pga at pastaen leder strøm og varme bedre mellom prosessor og kjøleribbe, og du vil da oppnå bedre temperaturer. Les goop guiden for mer info. Strøm og varme? :smile: Ja, ja. I hvertfall klarer prosessoren å kvitte seg med mere varme dersom man har brukt riktig mengde kjølepasta. DrErling Lenke til kommentar
darkducks Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 eg anbefaler på det sterkeste å bruke kjølepasta!!! eg satt på ein swiftech kjøler med papst vifte uten kjølepasta da var load tempraturen ca 67- 70 grader etterpå satt eg på litt kjølepasta under kjøleribba, da var aldri tempraturen over 57 load!!!! har eit abit ic7 Lenke til kommentar
huf Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Sitat Sitat Du må ikke ha kjølepasta, men det er på det sterkeste anbefalt. Dette pga at pastaen leder strøm og varme bedre mellom prosessor og kjøleribbe, og du vil da oppnå bedre temperaturer. Les goop guiden for mer info. Strøm og varme? :smile: Ja, ja. I hvertfall klarer prosessoren å kvitte seg med mere varme dersom man har brukt riktig mengde kjølepasta. DrErling Tidlig på morran vet du! Hodet har ikke helt koblet seg inn... Men varme er nok det ordet som er mest aktuelt ja. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 Sitat eg anbefaler på det sterkeste å bruke kjølepasta!!! eg satt på ein swiftech kjøler med papst vifte uten kjølepasta da var load tempraturen ca 67- 70 grader etterpå satt eg på litt kjølepasta under kjøleribba, da var aldri tempraturen over 57 load!!!! har eit abit ic7 Tja nå har jeg en boxed prosessor (dvs intel sin vifte og kjøleribbe) her er det ingen kjølepasta so vidt jeg vet og temperaturen er på 38 grader. Lenke til kommentar
loxtehfox Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Håper for all del at ikke all kjølepastaen jeg klinte på fører til no strømføring ;D Lenke til kommentar
thorman Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Sitat Sitat eg anbefaler på det sterkeste å bruke kjølepasta!!! eg satt på ein swiftech kjøler med papst vifte uten kjølepasta da var load tempraturen ca 67- 70 grader etterpå satt eg på litt kjølepasta under kjøleribba, da var aldri tempraturen over 57 load!!!! har eit abit ic7 Tja nå har jeg en boxed prosessor (dvs intel sin vifte og kjøleribbe) her er det ingen kjølepasta so vidt jeg vet og temperaturen er på 38 grader. På boxed vifta så sitter det jo en kjølepad, den er jo grei nok. Husk at forskjellen på pad - pasta er ca 2-5 grader, mens forskjellen på ingenting eller pasta er 10-15 grader. Man MÅ ha pasta, allt annet er ... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Oki Takk for svar. Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Angående padden på boxed vifta - det ligger et belegg med noe svarte greier (lett å gni bort) på 2,4c'n min. Er dette den berømmelig padden, eller bare noe som skal beskytte padden i pakken? Synes 51 grader i bios (altså rimelig idle) var mye Må legge til at jeg ikke brydde meg spec om varme siden jeg bare skulle teste at alt virket, siden det var dagen før angrefrist gikk ut... Kommer til å bruke goop på den. Noen som har en bra guide til hvodan man påfører goop? Gjerne med bilder. Fant ikke noe på overklokking.no Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Det ligger en grei guide på overklokking.no http://www.overklokking.no/guides/goopguide/index.html På neste side (index2) kommer tips om rengjøring og bilde-for-bilde om påføring av goop. Lykke til. Lenke til kommentar
catnip Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 det beleget som er på ribbene er laget for å bli ... klarte sjøl å fikle vekk det på gamlemaskinen men fikk høre det skulle stå på Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 mange takk - har visst oversett den når hjeg har vært inne og snoket litt Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 P4C 2.4Ghz, uklokket, idle: 33 grader... Boxed vifte. No goop. Ganske fornøyd. Dog, jeg skal bytte ut med en Mist Silent Twin snart... Vil få ned lydnivået litt... Joachim Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Idle: 25 grader med boxed :o Åpent kab da men... Thermal Pad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå