Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan ikke avinstallere program da....

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd i det siste at såkalt blåside med tekst kommer opp og slår av maskinen. Jeg har forsøkt gjennoppretting, men tror nok det heller er et eller annet program som jeg har installert i det siste som er syndebukk. Jeg har da bestemt å avinstallere 4 program, men det ene får jeg ikke avinstallere da det kommer opp : "unistall.exe har sluttet å virke" og at de prøver å finne feilen. Men det er vel ikke noe jeg kan gjøre her, eller...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start, skriv msconfig

Åpne det, velg boot " -sikker oppstart- minimal.

og motsatt etterpå... (normal)

jeg åpnet msconfig, og trykte på boot og deretter sikker oppstart og minimal, men vet ikke hva du mener med "og motsatt etterpå... (normal)"

Lenke til kommentar

da er det sånn at jeg trykker på Boot og så Sikker Boot og minimal, så kan jeg avinstallere dette programmet på vanlig måte, og etterpå tilbakestiller Boot slik det var før ??

Jeg prøvde dette akkurat nå, men det virket ikke, så vet ikke da om det fins annen løsning ??

Endret av merterje
Lenke til kommentar

Du kommer inn i sikkerhetsmodus iallefall, det er verdt et forsøk om du ikke klarer å boote med F8.

Men siden dette ofte er en permanent endring må man så vidt jeg vet skrive den samme kommandoenog sette til normal oppstart igjen når man er ferdig i sikkerhetsmodusen.

Lenke til kommentar

Du kan slette alle entries om programmet fra registry og så slette alle relaterte filer på disk, men hvis du aldri har gjort noe slikt før så bør du ta en full backup av registry før du begynner.

Har vel ikke gjordt dette før, men jeg bruker CCleaner og der sletter jeg ved å taste Register, og jeg kjører den, men jeg kopierer da det som blir slettet. Men det er vel ikke noe slik du tenker på ???

Lenke til kommentar

Nei, det nærmeste du kommer en slik rutine med et program er Revo uninstaller, men det er et veldig skummelt program og bruke hvis man ikke veit hva man driver med.

Men siden installeren din krasjer så tror jeg ikke Revo klarer det heller siden den etter det jeg veit bruker Windows egen installer for å fjerne programmer.

Men du kan jo prøve det. Uansett så påse at det tas en full backup av registry først så du har mulighet til å rulle tilbake om Revo skulle slette noe den ikke skulle.(Den er litt skummel sånn)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...