Ideal Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Problemet er at det er vanskelig å få positivt svar på tester på kvinner... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 Problemet er at det er vanskelig å få positivt svar på tester på kvinner... Jepp, og jeg håper bare så inderlig at prøva slo feil denne gangen og.. men det finnes ihvertfall ingen problem lenger om jeg får positiv prøve. symptomene var 100% vekk etter bare 2 dager med antibiotika, så nå spiller det på en måte ingen rolle for meg om jeg får positivt svar...og jeg slipper da å må gå videre med blodprøver osv.. meget spennende.. det eventuelle problemet vil naturligvis komme (om positiv) når jeg forteller henne det, at jeg hadde sniffa meg frem til riktig sykdom..hva sier ho da mon tro... og om hun tar en ny test og får negativt svar igjen...da får hun jo liksom rett i at det er jeg som har "knulla rundt og at hun var heldig som ikke ble smitta av meg".. hvilket er feil..hihi... skyldspørsmålet er jo allerede for min del løst, og jeg bryr meg ikke om det, prøver å droppe og snakke med henne om det og...men nå merker jeg det bare blir mer og mer pes... Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 (endret) Takk for det svaret Norskgoy, selv om det satt go-følelsen litt tilbake her...jeg tviler ikke på at faktaene du her kommer med er sanne, og at jeg kan få "negativ" på testen selv om jeg likevel kan ha klamydia. spørsmålet mitt da er om jeg skal ta denne gøyale testen en gang til eller om jeg heller bør ta en mer omfattende blodprøve-test? eller om jeg skal la det ligge dødt siden medisinen virker? Tro det eller ei, men jeg ønsker faktisk å få påvist en eller annen sykdom...ikke gå i uvisshet.. Sex is da shit. Du er ikke den første, og absolutt ikke den siste som går igjennom noe slikt. Momentet er ikke om hvem pulte hvem, men din og din partners helse. Så får dere avgjøre dere imellom hvordan man skal tolke dette opp imot videre forhold. Her er det ingen fasitsvar. Det er vanlig, etter antibiotikakur er å ta en kontrolltest etter at denne har fått virket. Dette for å kontrollsjekke at kuren faktisk har virket og at du nå ikke innehar klamydiabakterien (sykdomsfri). Morgenpisseprøve vil nok da være den testmetoden som blir brukt. Dette skal forsåvidt alle som får påvist klamydia utføre ihht retningslinjer. Om det blir fulgt opp er avhengig av deg. Ingen lege, som jeg har opplevd iallefall, som vil løpe etter deg for å få deg til å kontrollteste. En skal da ikke pøke på før en har tatt kontrolltesten. Da er faren for resmitte tilstede, selv om symptomene har blitt borte. Det skal også ikke koste deg noe, da klamydia er på listen over de seksuelloverførbare sykdommer som gir gratis testing/medisin. poenget mitt med å ta det veldig rolig med noen som helst påstand om skyld overfor henne er bl.a hennes første kommentar på situasjonen da jeg fortalte henne om det. Hun leste litt på nett og buste ut : "Smitten kommer fra gutten!!" Smitten kan komme fra hvorsom helst. Eneste kravet er at slinmhinne møter slimhinne. Dvs mann/kvinne er at tuppen på kuken møter musas slimhinner (eller i baken eventuelt munn). Hvem som innehar smitten er da likegyldig (selv om kvinner smittes lettere enn menn, gjelder forsåvidt de fleste seksuelle overførbare infeksjoner - SOI). At en alltid anklager motparten er en menneskelig reaksjon. En ren evolusjonsbetraktning fra min side, som jeg absolutt ikke vet om er sann eller ei, vil da være kvinnens generelle mer tilbakeholdenhet angående sex i forhold til menn. Kan det altså være en grunn at det er en større risiko for kvinner, og da ikke bare i forhold til graviditet, at kvinner er mer tilbakeholdne. For, om en ser på motsatsen, så er homofile langt større prevalens enn lesbiske til å ha SOI. Nå er også analsex langt mer risikabelt når det gjelder overføring, men en del av svaret. Tror jeg. Må også ligge i hvordan menn og kvinner ser på antall seksualpartnere. Og det er antall seksualpartnere og det respektive seksualnettverket (den du puler, puler x antall andre som igjen puler y antall andre. Nettverket blir gedigent ). De fleste homofile vil, når de er ærlige, si at om to homofile ønsker sex, og ikke er for kravstore, vil det kun gå kort tid før man faktisk har sex. For hetrofile er dette langt mer komplekst og tidsbruken ofte langt større. Jenta ble redd og fikk lov til å kjefte litt Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Så lenge dere imellom kommer til en forståelse så er det forsåvidt intet som bør rokke ved det. Dere må selvsagt jobbe med forholdet etter seansen uansett. Men det antar jeg du vet at du må. For dere som synes det er gøy og spennende å lese denne tråden, skal jeg komme med litt oppdateringer på hva som skjer.. "Hun" fikk beskjed av legen idag at prøven hennes viste negativt på klamydia.. Slik jeg forstod deg ble du testet for klamydia?? Hvis den skulle være negativ så har dere altså litt av et dilemma for deg. Hva var det altså som ga deg din symptomer. Det er slik jeg ser det flere muligheter her; Det du hadde var faktisk ikke klamydia, men noe annet. Det medfører at du bør sjekkes for andre ting. Det er ikke sikkert at den antibiotikaen du har tatt, har tatt knekken på andre mulige diagnoser. Nå er vi forsåvidt inne på farmakologiens fag der forskjellige antibiotikaer reagerer på forskjellige bakterier. Fantastisk spennende fagfelt forresten for oss glade amatører. Sannsynlig vil det nok være at man lar det være siden symptomer har gått vekk, og at man ikke gjør noe før eventuelle nye symptomer melder seg. Du har faktisk hatt klamydia og har hatt hankypanky med andre Gi isåfall beskjed til den det da måtte være. Hun testet falskt negativ. Testen klarte altså ikke å slå ut, men at hun faktisk har klamydia. legen hennes er en nær venn av henne og fikk derfor svar før meg, selv om jeg lå en dag føre.. Testen analyseres på et labriatorium utenfor legekontoret. Sannsynlighvis vil begge testene deres, bli testet på samme sted. Så har hun fått beskjed, så har nok også ditt legekontor fått beskjed. Men de tar ikke kontakt hvis den er negativ. Ring/møt opp og få svar om du vil ha svar uansett. Jeg fikk også klar beskjed, en beskjed hun hadde fått av venninna si, at "hun trengte ikke å ha fått sykdommen selv om hun hadde hatt sex med meg..".. tolk det slik dere vil, men for meg begynner denne "gjensidige tillitten" å gnage litt.. Det er forsåvidt sant. Det er en viss andel som som får smitte. Husker ikke sannsynligheten for klamydia. Men for f.eks hiv tror jeg det var rundt 1% sjanse for å få hiv hvis en har sex med en som er hivsmittet (hvis jeg husker riktig). Det er selvsagt parametre som påvirker sannsynligheten både opp og ned, men snittsannsynlighet. Denne sannsynligheten er langt større for klamydia, husker bare ikke hvor stor. Slik det virker som nå, så er muligheten at dere begge er negative for klamydia. Da kan det være noe andre morrosaker som forårsaket dine symptomer.Som nevnt ovenfor bør du da være klar for å teste deg for andre SOI, som forsåvidt ikke er så vanlige å teste for. mycoplasma/trikomonas/LGV kan være noen rakkere kan være aktuelle. Eventuelt blir sluttdiagnosen uspesifisert uretritt. Man er glade i den diagnosen. i det minste, om det viser seg at også jeg får negativt på prøven hvilket jeg håper jeg IKKE gjør slik at jeg kan få dette ut av verden, bekrefter ihvertfall dette at hun er totalt uvitende og intetforstående til at hun kan ha "gått og dratt på denne sykdommen" i en lengre periode. will keep you posted Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Hvis du får positiv, så er det faktisk du som har hatt hankypanky. Det er ikke slik at symptomer i lang tid etter smitte. Om man får symptomer kommer disse nokså raskt etter nysmitte. Men hvis det er slik at ingen har hatt hankypanky med andre i relativ nylig tid, så er det faktisk noe annet du har pådratt deg. Og det behøver ikke ha noe seksuelt over seg forsåvidt. Det jeg ville gjort er å reteste deg etter antibiotikakuren for sikkerhets skyld. Om den også skulle være negativ så må dere nok bare slå dere til ro med at man faktisk ikke vet hva var det som ga deg symptomer. Hun burde forsåvidt også reteste seg om en skulle være virkelig sikker. Og før retest, og en må ha hankypanky. Dong er da påkrevet, både oralt og vaginalt/analt. og om hun tar en ny test og får negativt svar igjen...da får hun jo liksom rett i at det er jeg som har "knulla rundt og at hun var heldig som ikke ble smitta av meg".. hvilket er feil..hihi... skyldspørsmålet er jo allerede for min del løst, og jeg bryr meg ikke om det, prøver å droppe og snakke med henne om det og...men nå merker jeg det bare blir mer og mer pes... Aaaaah. Forhold og dets prøvelser. Hvis jeg skal prøve meg med spåkule vil det nok hele havne ned på at en ikke vet hva som ga deg symptomene. Og du og henne vil stå på bar bakke angående å tro på hverandre. Altså det "værst" tenklige svaret angående hva som skjedde og dets påvirkning på forholdet. Du har min dypeste medfølelse forsåvidt. Nå aner jeg ikke hva slags antibiotika du fikk, men disse er vel det tre vanligste å bruke (hvis ikke forandret praksis). 1,2,3. Da vil du også se hva de slår ut på av andre ting enn klamydia. NB!Bare husk at jeg skriver som en amatør, og har ingen faglige kvalifikasjoner whatsoever i faget. Forruten amatørens nyskjerrighet på seksuelle overførbare infeksjoner, og dets momenter. Da spesielt innenfor HARM reduction-tankegangen. Endret 12. april 2013 av norskgoy Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. april 2013 Forfatter Del Skrevet 12. april 2013 Momentet er ikke om hvem pulte hvem, men din og din partners helse. Så får dere avgjøre dere imellom hvordan man skal tolke dette opp imot videre forhold. Her er det ingen fasitsvar. Neida, som sagt bryr jeg meg ikke så veldig, men det blir bare litt gøy å se reaksjonen, om jeg får påvist klamydia, for da er det ingen annen mulighet enn at jeg kan ha fått det fra henne. Som beskrevet i trådstart. Jeg har jo visst dette hele tiden, men om hun har hatt dette i kanskje 1 år uten å vite om det så er jo hun unnskyldt i "skyldspørsmålet" uansett. Det skal også ikke koste deg noe, da klamydia er på listen over de seksuelloverførbare sykdommer som gir gratis testing/medisin. Fillærn! Jeg måtte betale 94kr på apoteket! hehe.. Så lenge dere imellom kommer til en forståelse så er det forsåvidt intet som bør rokke ved det. Dere må selvsagt jobbe med forholdet etter seansen uansett. Men det antar jeg du vet at du må. Ja, men noe mer enn et vennskapsforhold har det aldri vært og kommer det ikke til å bli. Vi er bare 2 single personer som "tilfeldigvis" har truffet hverandre et par ganger i året når begge har hatt lyst på sex. Men hun er venninne med enklte av mine venners damer, så det ville vært trist om venneforholdet gikk fløyten. Slik jeg forstod deg ble du testet for klamydia?? Hvis den skulle være negativ så har dere altså litt av et dilemma for deg. Hva var det altså som ga deg din symptomer. For meg, om testen ikke beviser klamydia, er det da utelukket at det er en annen, mer alvorlig kjønnssykdom...men igjen...det kan jo hende hun har nettopp det...så ja, det blir mere testing da desverre. mine tanker denne uka omkring andre symptomer har i første omgang dreid seg om kanskje "klovnen" fikk seg en liten skade, eller en liten knekk under samleiet....og at jeg muligens da har fått et litt sår inne i monsteret, som igjen har blitt litt betent..(?).. Det har jo hendt et par ganger tidligere at jeg har tenkt : "Ahh..der knakk den, nå er moroa over"....det har jo alltid gått bra naturligvis. Testen analyseres på et labriatorium utenfor legekontoret. Sannsynlighvis vil begge testene deres, bli testet på samme sted. Så har hun fått beskjed, så har nok også ditt legekontor fått beskjed. Men de tar ikke kontakt hvis den er negativ. Ring/møt opp og få svar om du vil ha svar uansett. ja det kan hende, men jeg mener da at legen preiserte at "du vil få svar i løpet av en uke"...da tenker jeg svar uansett, positivt eller negativt.. Jeg sjekka postkassa nå, ingenting, og får ringe de på mandag om det ikke dukker opp imorgen. Dong er da påkrevet, både oralt og vaginalt hjaah....pfff.... NB!Bare husk at jeg skriver som en amatør, og har ingen faglige kvalifikasjoner whatsoever i faget. Forruten amatørens nyskjerrighet på seksuelle overførbare infeksjoner, og dets momenter. Da spesielt innenfor HARM reduction-tankegangen. setter uansett stor pris på tanker, spekuleringer og fakta. Det er jo derfor vi er her Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Vanlig praksis både på sykehus og lege er at hvis svaret på testen er negativ så vil man ikke varsle. Dog, legen din kan selvsagt ha en annen vri. Angående symptomer så er det som er så vanskelig i legevitenskapen. Om du f.eks leser symptomene på hiv vil du se at det er noe som de fleste har regelmessig. Mange sykdommer operer slik desverre. Vanskelig å diagnostisere sånn uten videre. Mange av sakene som omhandler "sykehusskandaler" er egentlig slik at man ikke klarer å diagnostisere korrekt i første omgang. Og som heller ikke ga indikasjoner (eventuelt vage) at man skulle gjort noe annerledes. Keep us posted btw. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. april 2013 Forfatter Del Skrevet 16. april 2013 Jippiiiii!!! Jeg fikk beskjed idag at prøven var negativ. Men siden medisinen fungerte så kjapt og momentant burde jeg likevel gå ut ifra at jeg hadde klamydia pgr.av feilprosenten på prøvene. Det var ikke anbefalt å ta nye prøver om jeg nå var frisk. Jeg har det fremdeles ikke svart på hvitt at det var dette jeg hadde, men det er mer enn nok for meg å slå meg til ro med. Gav denne beskjeden til kvinnemennesket også som også har tatt en kur. Det ble stille... Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. april 2013 Forfatter Del Skrevet 20. april 2013 og nå begynner tydeligvis moroa....fikk meldig av "kvinnemennesket" igår om at hun hadde tatt en test nr.2 som også var negativ.. jeg svarte da bare, "jammen har ikke du nettopp tatt medisin?".. Det blir vel litt dumt å ta tempen på sjefens kontor når man kommer tilbake til jobb etter en uke med influensa, for å bevise at man har vært syk..? Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Test to er kun en sjekk om en kur har fungert, som du indikerer med ditt svar. Eventuelt om test en ble tatt i en mulig for tidlig fase. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. april 2013 Forfatter Del Skrevet 20. april 2013 hjah...det blir litt dumt(: Det endte da i allefall slik, at ingen av oss har fått påvist klamydia, begge virker å være friske og det blir ikke gjort noe mer testing i denna går`n(: Venner virker vi også å være(: Livet leker(((: Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Fuck the brains out ay!!! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. april 2013 Forfatter Del Skrevet 20. april 2013 Fuck the brains out ay!!! hihi...(: Akkurat slik jeg føler meg og(: Pilsen blir jekka tidlig idag merker jeg(: God hælj! Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Lenke til kommentar
potetball Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 ja...jeg setter ved en slik ): fordi jeg trodde jeg hadde funnet ut av det... historien er som følger : Jeg hadde sex for 5 dager siden og det var første gang på 8mnd. Dette var med en jente jeg kjenner godt og vi har hatt sex et par ganger i året, de siste 4-5 årene. igår hadde jeg plutselig alle symtomene på klamydia og dro til legen idag for å ta dennne gøyale klamydiatesten.. legen og var rimelig sikker på at det var klamydia, slik jeg la frem om symptomene.. kjære tid, jeg er 33 år gammel og har aldri hatt en eneste sykdom generelt hele mitt liv og fikk faktisk en gledesfryd etter å ha vært hos legen nå - fordi jeg tenkte : "der tok jeg det ved rota og blir kvitt denne møkka i løpet av et par dager"... men! Jeg har snakket mye med denne jenta om dette her idag og hun sier hun ikke har hatt sex med noen andre enn meg det siste året....og hun var hos musedoktor for 4 uker siden på vanlig kontroll og var frisk.. Jeg stoler på henne, vi er ikke i et forhold og ingen av oss ønsker det heller, og det er derfor ingen grunn til at hun skal lyve om dette.. Hun er en godt voksen dame med unger og hele smæla.. problemet mitt nå er hennes tillit til meg. det var jeg som dro til legen og jeg som gjorde henne oppmerksom på at hun burde gjøre det samme. Men jeg er en såkalt "backpacker" og har vært i Asia på alene-reise 2 ganger det siste året, og hun tror naturligvis ikke på meg når jeg sier at "det nærmeste jeg har vært sex i Asia, var å gi en jente en klem etter at hun hadde vist meg rundt i en by i Vietnam"... Jeg skjønner jo at hun ikke tror meg og viser forståelse for dette, men hun blir jo selvfølgelig litt hysterisk. Det jeg nå trenger hjelp til fra dere mens jeg venter på svar i fra legen, for jeg leser at det er mange i samme situasjon, er: "dere som har vært i samme situasjon, dratt til lege og tatt denne testen og ikke fått påvist klamydia, HVILKEN SYKDOM FIKK DERE TIL SLUTT BESKJED OM AT DERE HADDE"??? jeg har også et par tilleggsspørsmål : - hvor lenge kan en jente ha klamydia i kroppen uten å vite om det? (jeg leser at hos gutter blir det synlig med en gang) - kan klamydia oppstå av seg selv? (jeg vet at det ikke kan det...vil spørre likevel) jeg har som sagt vært hos legen, og venter på svar. men jeg er gangske sikker på at denne testen bare vil føre til nye tester...og trenger å samtale litt om det med dere.. takk for innspill Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Nei, klamydia kan ikke oppstå av seg selv. Som alle vet er Klamydia-bakterien er seksuellt overførbar sykdom. De fleste (over halvparten), spesielt jenter vet ikke eller merker ikke at de har klamydiabakterien i seg. Derfor er det ofte gutter som først merker sykdommen med kløe/lett-svie i urinrør/urinrøråpning. Med antibiotika, fåes på resept fra fastlege, er det en enkel behandling for å bli kvitt bakterien. Selv ubehandlet, pleier klamydiabakterien å bli nedkjemet av imunforsvaret innen 1-2 år. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2017 Jeg har testet meg for halvannen uke siden. Jeg har ikke fått svar på testene. Men regner med at jeg er frisk Lurt å teste seg. Anonymous poster hash: e9a73...8d9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå