AnonymDiskusjon Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 ja...jeg setter ved en slik ): fordi jeg trodde jeg hadde funnet ut av det... historien er som følger : Jeg hadde sex for 5 dager siden og det var første gang på 8mnd. Dette var med en jente jeg kjenner godt og vi har hatt sex et par ganger i året, de siste 4-5 årene. igår hadde jeg plutselig alle symtomene på klamydia og dro til legen idag for å ta dennne gøyale klamydiatesten.. legen og var rimelig sikker på at det var klamydia, slik jeg la frem om symptomene.. kjære tid, jeg er 33 år gammel og har aldri hatt en eneste sykdom generelt hele mitt liv og fikk faktisk en gledesfryd etter å ha vært hos legen nå - fordi jeg tenkte : "der tok jeg det ved rota og blir kvitt denne møkka i løpet av et par dager"... men! Jeg har snakket mye med denne jenta om dette her idag og hun sier hun ikke har hatt sex med noen andre enn meg det siste året....og hun var hos musedoktor for 4 uker siden på vanlig kontroll og var frisk.. Jeg stoler på henne, vi er ikke i et forhold og ingen av oss ønsker det heller, og det er derfor ingen grunn til at hun skal lyve om dette.. Hun er en godt voksen dame med unger og hele smæla.. problemet mitt nå er hennes tillit til meg. det var jeg som dro til legen og jeg som gjorde henne oppmerksom på at hun burde gjøre det samme. Men jeg er en såkalt "backpacker" og har vært i Asia på alene-reise 2 ganger det siste året, og hun tror naturligvis ikke på meg når jeg sier at "det nærmeste jeg har vært sex i Asia, var å gi en jente en klem etter at hun hadde vist meg rundt i en by i Vietnam"... Jeg skjønner jo at hun ikke tror meg og viser forståelse for dette, men hun blir jo selvfølgelig litt hysterisk. Det jeg nå trenger hjelp til fra dere mens jeg venter på svar i fra legen, for jeg leser at det er mange i samme situasjon, er: "dere som har vært i samme situasjon, dratt til lege og tatt denne testen og ikke fått påvist klamydia, HVILKEN SYKDOM FIKK DERE TIL SLUTT BESKJED OM AT DERE HADDE"??? jeg har også et par tilleggsspørsmål : - hvor lenge kan en jente ha klamydia i kroppen uten å vite om det? (jeg leser at hos gutter blir det synlig med en gang) - kan klamydia oppstå av seg selv? (jeg vet at det ikke kan det...vil spørre likevel) jeg har som sagt vært hos legen, og venter på svar. men jeg er gangske sikker på at denne testen bare vil føre til nye tester...og trenger å samtale litt om det med dere.. takk for innspill Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Du dro til legen for tidlig. Jeg opplevde en gang det samme som deg. Knulla ei svensk dame jeg møtte på nyttårsaften ca 2002 eller noe sånt, og fikk to-tre dager senere symptomer, kløe i urinrøret og ubehag ved vannlating som ble værre og værre. Etter circa en uke dro jeg på Olafiaklinikken i Grensen i Oslo. Etter resultatene kom påsto de at jeg ikke hadde klamydia. De påsto skråsikkert at det var umilig at jeg kunne ha klamydia, at det var umulig å få symptomer etter bare 5-6 dager. Men jeg hadde jo vitterlig symptomer sa jeg, det overså de glatt. De ga meg en kur bestående av kun to tabletter azitromax og påsto at dette skulle ta knekken på det uansett. Den hadde null effekt. Da symptomene vedvarte følte jeg meg nødt til å dra til en annen klinikk, jeg dro da til Majorstuaklinikken som spesialiserer seg på slike intimproblemer. Jeg var også hos en urolog jeg ikke husker navnet på, for å være sikker på at jeg ikke hadde problemer med prostata, mtp kreft. Etter et par dager kom svarene fra majorstuaklinikken, at jeg hadde klamydia. Da tok jeg antibiotika i to uker (doxycyclin) og ble frisk med en gang. Lærdommen du kan ta av dette er: 1. Fem dager er for kort tid til at det gir utslag på en test. 2. Om du skal ta antibiotika for å bli kvitt klamydia, må du se bort i fra Azitromax og heller forlange å få Doxycyclin. Videre synes jeg at det høres ut som at du blir utsatt for hersketeknikk fra denne damas side. Hun herjer og troller seg til, og du går rett på limpinnen, "åååå ja jeg beklager at jeg beskyldte deg". Det er jo helt åpenbart at det er hun som har gitt deg klamydia, men hun herjer og kjefter deg opp og gir deg skylda. Husk at kvinnfolk ofte ikke merker at de har klamydia, mens vi mannfolk får store symptomer, dessuten kan kvinnfolk ha det lenge og selv om de går til gynekolog er det vanskelig å påvise, hun kan ha hatt det uten at det ble påvist, så den saken er grei. Bare be henne holde kjeft og reise til helvete, for det er hun som har gitt deg faenskapet, det er helt sikkert. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) Du har nok gått i fella, men jeg tviler på at det er noe mer alvorlig enn klamydia Endret 5. april 2013 av Countryman Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) - hvor lenge kan en jente ha klamydia i kroppen uten å vite om det? (jeg leser at hos gutter blir det synlig med en gang) Det er det som er skummelt med klamydia. Man trenger ikke merke at man har det engang. - kan klamydia oppstå av seg selv? (jeg vet at det ikke kan det...vil spørre likevel) Nei. Endret 5. april 2013 av Nickless Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Så puledokka di har pult på si, ja. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Det er dessverre fullt mulig å få negativ test selv om man har det. Så dama kan godt ha fått negativ test nå, men ha gått med det i over ett år, og ikke ane noenting. Be henne ta en ny test. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Jeg forstår tankene rundt det jeg skriver om min tilitt til henne, og at jeg kan synses å være naiv og dum. Jeg vil være presis på at jeg er meget rund i måten jeg ordlegger meg på, både i dette forumet og ovenfor henne. Jeg får ingen gevinst i å kjefte på henne eller ved å påstå at hun lyver. men jeg er ikke dummere enn at jeg forstår det jeg forstår, bare for å ha sagt det også. men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke forstår hvorfor hun skal juge, sålenge vi begge er inneforstått med at vi ikke skal ha noe forhold? vi snakket om dette den samme kvelden og jeg sa : "jeg har hatt sex med en dame siden sist vi lå med hverandre og det var 8mnd siden, og hun sa : jeg har ikke hatt sex siden sist....= ca 1 år siden sist hun hadde hatt sex. Jeg vet at hun nok har meg litt mer i tankene i hverdagen enn det jeg har av henne...og om det viser seg at hun lyver vil det egentlig bare bekrefte at vi ikke er helt gjensidige når det kommer til forholdsgreia.. Jeg merker jeg blir litt provosert av å sitte her å skrive om dette, og ikke minst av å lese svarene deres...Vennlig ment overfor dere, jeg setter pris på alle innspill...men jeg velger likevel å fortsette å ha tillit til henne inntil det motsatte er bevist. Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Det er dessverre fullt mulig å få negativ test selv om man har det. Så dama kan godt ha fått negativ test nå, men ha gått med det i over ett år, og ikke ane noenting. Be henne ta en ny test. ja takk, for dette er ikke mulig for meg ikke sant? jeg kan ikke ha hatt det så lenge? Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Det er dessverre fullt mulig å få negativ test selv om man har det. Så dama kan godt ha fått negativ test nå, men ha gått med det i over ett år, og ikke ane noenting. Be henne ta en ny test. ja takk, for dette er ikke mulig for meg ikke sant? jeg kan ikke ha hatt det så lenge? Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 ja takk, for dette er ikke mulig for meg ikke sant? jeg kan ikke ha hatt det så lenge? Ikke for å gi deg panikk eller angst av noe slag: http://www.klikk.no/helse/doktoronline/infeksjoner/article802224.ece Som sagt, man trenger ikke engang å få symptomer. Noe som er av grunnen til at det kan spre seg raskt siden man ikke vet at man har det hvis man eventuelt skifter partner. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 ja...jeg setter ved en slik ): fordi jeg trodde jeg hadde funnet ut av det... historien er som følger : Jeg hadde sex for 5 dager siden og det var første gang på 8mnd. Dette var med en jente jeg kjenner godt og vi har hatt sex et par ganger i året, de siste 4-5 årene. igår hadde jeg plutselig alle symtomene på klamydia og dro til legen idag for å ta dennne gøyale klamydiatesten.. legen og var rimelig sikker på at det var klamydia, slik jeg la frem om symptomene.. Klassisk forståelse av klamydia er inkubasjonstid på 5-12 dager. Fem dager etter sist seksuell kontakt er i de aller fleste tilfeller for tidlig. Dette har med sensiviteten i selve testmetoden. kjære tid, jeg er 33 år gammel og har aldri hatt en eneste sykdom generelt hele mitt liv og fikk faktisk en gledesfryd etter å ha vært hos legen nå - fordi jeg tenkte : "der tok jeg det ved rota og blir kvitt denne møkka i løpet av et par dager"... Forstår ikke denne bolken helt men, tidligere sykdomshistorikk har intet å si på mulige fremtidige scenarior. Og puler man har man i en potensiell smitteposisjon. Jeg har snakket mye med denne jenta om dette her idag og hun sier hun ikke har hatt sex med noen andre enn meg det siste året....og hun var hos musedoktor for 4 uker siden på vanlig kontroll og var frisk.. Hvis ikke gynokologen faktisk tok en test for klamydia/mycoplasma så er påstanden "jeg var hos gynokologen" og var "frisk" av ingen verdi. Og siden det var vanlig kontroll så er det høyst sannsynlig at det ikke ble foretatt test. Jeg stoler på henne, vi er ikke i et forhold og ingen av oss ønsker det heller, og det er derfor ingen grunn til at hun skal lyve om dette.. Hun er en godt voksen dame med unger og hele smæla.. Og? Folk lyver rett som det er om seksuallivet sitt. En kan selvsagt tro på personen, men en løper da altså en risiko. problemet mitt nå er hennes tillit til meg. det var jeg som dro til legen og jeg som gjorde henne oppmerksom på at hun burde gjøre det samme. Men jeg er en såkalt "backpacker" og har vært i Asia på alene-reise 2 ganger det siste året, og hun tror naturligvis ikke på meg når jeg sier at "det nærmeste jeg har vært sex i Asia, var å gi en jente en klem etter at hun hadde vist meg rundt i en by i Vietnam"... Du tror altså på henne når hun sier hun ikke har hatt sex, men hun tror ikke på deg. Håper du ser det ironiske i dette mhp det ovenstående. "dere som har vært i samme situasjon, dratt til lege og tatt denne testen og ikke fått påvist klamydia, HVILKEN SYKDOM FIKK DERE TIL SLUTT BESKJED OM AT DERE HADDE"??? uretritt/cervisitt/mycoplasma/trikomonas er momenter (i større eller mindre grad) som ligner på klamydia. Man har også andre sære former, som er sjeldne i dette landet. jeg har også et par tilleggsspørsmål : - hvor lenge kan en jente ha klamydia i kroppen uten å vite om det? (jeg leser at hos gutter blir det synlig med en gang) - kan klamydia oppstå av seg selv? (jeg vet at det ikke kan det...vil spørre likevel) 1. For gutter er 50% asymptomatisk for kvinner 70% (tallene varierer, men de går ikke nedover). En er smittebærer så lenge en har klamydiainfeksjon. 2. Nei. jeg har som sagt vært hos legen, og venter på svar. men jeg er gangske sikker på at denne testen bare vil føre til nye tester...og trenger å samtale litt om det med dere.. takk for innspill Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Retest deg selv etter en måned. Er denne negativ er du rimelig sikker på at du er sann negativ mhp Chlamydia trachomatis, serotypene D‑K. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 ja takk, for dette er ikke mulig for meg ikke sant? jeg kan ikke ha hatt det så lenge? Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Synes absolutt du skal ha tillit til henne frem til noe annet er bevist. Har hørt om jenter som har gått med klamydia i over to år, pluss fått negativ test i mellomtiden. Drøy litt, og så tester dere begge to igjen. Og jo, alle tester kan slå ut feil. Det er større feilprosent (dvs negative svar når man egentlig er positiv) på urinprøve-testene enn der hvor q-tips/skjede-prøve brukes. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) Synes absolutt du skal ha tillit til henne frem til noe annet er bevist. Har hørt om jenter som har gått med klamydia i over to år, pluss fått negativ test i mellomtiden. Tillitt til henne? Har du hørt sånt jævla sprøyt og vås! Det er jo akkurat derfor kvinner er så effektive smittespredere, de får nesten ingen symptomer og det er vanskeligere å påvise dette hos kvinner enn hos menn, dessuten har de jo ofte så mye forskjellige plager med misfarvet utflod at de gidder jo ikke å teste seg!! At du kommer med støtte til denne sykdomsspredende sklia er jo ikke overraskende, kvinner støtter kvinner, faktum er likevel at denne vandrene vaginaen har smittet trådstarter med klamydia, noe annet er rett og slett bare tøv og kvinnelig manipulasjon av fakta!!!! Kvinner er sykdomssentraler, for de merker ikke at de har fitta full av klamydia, og utflod har de jo hele tiden så de er ikke smarte nok til å fatte at ting ikke er normale. Litt ekstra brun utflod, litt ekstra brun fittediaré, "ja det betyr vel ingenting", går jo knapt en dag uten en "jeg har brun utflod hva betyr det"-tråd på kvinneguidenforumet! Endret 5. april 2013 av Ideal Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Well that escalated quickly.. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. april 2013 Forfatter Del Skrevet 6. april 2013 Det er det som er skummelt med klamydia. Man trenger ikke merke at man har det engang Det er dette jeg har lest og hørt også...derfor velger jeg å tro på henne inntil det motsatte er bevist. dvs: Har jeg klamydia så er det jo garantert fra henne, den saken er grei. men det kan jo hende jeg har tilfeldigvis fått en eller annen mystisk sykdom de ikke finner svar på også, på denne prøven..det er derfor jeg la ut denne tråden, for å få svar fra andre i samme situasjon, få vite hva de eventuelt fikk som svar av legen etter at de ble avvist i klamydiaforbundet.. Det er en bekymring at det kan være noe annet, noe værre.. jeg er ikke ute etter å ta ho på noe som helst eller stå å skrike og kjefte på grunn av dette...fikk jeg det av henne så fikk jeg det sannsynligvis uten at hun visste om det og jeg er bare glad for å kunne bevisstgjøre dette overfor henne, slik at hun slipper å få alvorlige men av det. det kan jo skade livmor, eggstokker og hele pakka.. hun har ingen grunn til å lyve til meg og hadde selvfølgelig ikke hatt sex med meg om hun var bevisst en klamydiainfeksjon. Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. april 2013 Forfatter Del Skrevet 6. april 2013 Tillitt til henne? ta deg sammen. det er ikke dette jeg er ute etter. Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. april 2013 Forfatter Del Skrevet 6. april 2013 Klassisk forståelse av klamydia er inkubasjonstid på 5-12 dager. Fem dager etter sist seksuell kontakt er i de aller fleste tilfeller for tidlig. Dette har med sensiviteten i selve testmetoden. Jeg kan love deg, dette var ikke bare noe jeg hadde på følelsen..jeg tok ikke denne testen idag fordi jeg syntes det hørtes gøyalt ut. Hvis ikke gynokologen faktisk tok en test for klamydia/mycoplasma så er påstanden "jeg var hos gynokologen" og var "frisk" av ingen verdi. Og siden det var vanlig kontroll så er det høyst sannsynlig at det ikke ble foretatt test. der vil jeg nok tro hun har bomma ja...hun tok sannsynligvis ikke en klamydiatest.. Og? Folk lyver rett som det er om seksuallivet sitt. En kan selvsagt tro på personen, men en løper da altså en risiko. joda, enig, men hva mener du jeg tjener på å ha rett.. Du tror altså på henne når hun sier hun ikke har hatt sex, men hun tror ikke på deg. Håper du ser det ironiske i dette mhp det ovenstående. joda jeg ser den..poenget er at dette er en greie mellom meg og henne, dette med skyld og kjefting.. om hun kjefter på meg så tåler jeg det veldig fint, jeg vet jeg ikke har hatt løsluppen sex. Jeg bryr meg rett og slett ikke om det, så lenge hun ikke drar inn andre personer. Om jeg kjefter på henne for noe jeg ikke har noen garanti for ennå kan hun ta skade av det og kanskje jeg mister henne som en venn i fremtiden.. Det er som sagt ikke dette som er temaet for meg, jeg er bare interessert i hva annet dette kan være....om ikke klamydia.. kall meg naiv og svekling om du vil, det driter jeg fullstendig i, men jeg er ikke ute etter å starte krig. Jeg skal og love deg at jeg svarer på beskyldningene, men det hjelper jo så lite. Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Som sagt, man trenger ikke engang å få symptomer. Noe som er av grunnen til at det kan spre seg raskt siden man ikke vet at man har det hvis man eventuelt skifter partner. Det er det jeg frykter ja, at hun har gått med denne møkka i seg i minst et år...): Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Tillitt til henne? Har du hørt sånt jævla sprøyt og vås! Det er jo akkurat derfor kvinner er så effektive smittespredere, de får nesten ingen symptomer og det er vanskeligere å påvise dette hos kvinner enn hos menn, dessuten har de jo ofte så mye forskjellige plager med misfarvet utflod at de gidder jo ikke å teste seg!! At du kommer med støtte til denne sykdomsspredende sklia er jo ikke overraskende, kvinner støtter kvinner, faktum er likevel at denne vandrene vaginaen har smittet trådstarter med klamydia, noe annet er rett og slett bare tøv og kvinnelig manipulasjon av fakta!!!! Kvinner er sykdomssentraler, for de merker ikke at de har fitta full av klamydia, og utflod har de jo hele tiden så de er ikke smarte nok til å fatte at ting ikke er normale. Litt ekstra brun utflod, litt ekstra brun fittediaré, "ja det betyr vel ingenting", går jo knapt en dag uten en "jeg har brun utflod hva betyr det"-tråd på kvinneguidenforumet! Det må være slitsomt å ha så fremskredet syfilis, du har min dypeste medfølelse. Bitterhet og hat er vonde følelser, lykke til med videre behandling! Ps. Husk kondom, så slipper du flere dårlige minner! 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. april 2013 Forfatter Del Skrevet 6. april 2013 Ahhh...nå som medisinen, allerede etter en og en halv dag, ser ut til å fungere, vil jeg nok tro at jeg har luktet meg frem til rett sykdom i allefall.. og det er jo en lettendes følelse midt oppe i elendigheta Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d 2 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 (endret) Jeg kan love deg, dette var ikke bare noe jeg hadde på følelsen..jeg tok ikke denne testen idag fordi jeg syntes det hørtes gøyalt ut. Nei selvsagt. Men symptombeskrivelsen behøver ikke å være klamydia, det kan være noe helt annet. Det er forsåvidt kun statistikk dette. På 5. dag etter sist seksuell kontakt (dvs slimhinne mot slimhinne) vil de aller aller fleste som er faktisk smittet ikke få dette påvist på testen. Derfor man oppfordrer til kontrolltest etter x tid når man tar en test såpass tidlig etter siste seksuelle kontakt (eller skal oppfordre, vet at mange fastleger har mange underfundige synspunkter på SOI). Det hele bunner ned i "sann positiv/negativ Vs falsk sann/negativ" og dets problematikk. For enhver test har et krav på (sensivitet) antall virus/bakterier det må være pr enhet testvæske for at testen slår ut. Dessuten, hvis du bor i en av de større byene i landet anbefales en av SOI-klinikkene som ligger under hudavdelingene på sykehuset. De har som oftest større erfaring på tester som omhandler temaet. F.eks Bergen. joda, enig, men hva mener du jeg tjener på å ha rett.. Hva du tjener er forsåvidt opp til deg hva du vil gjøre med det. Men, mitt moment er at folk lyver om seksualvaner fordi det er et område man har naturlig bluferdighet ovenfor. Selv ektepar som har vært gift i xx år. joda jeg ser den..poenget er at dette er en greie mellom meg og henne, dette med skyld og kjefting.. om hun kjefter på meg så tåler jeg det veldig fint, jeg vet jeg ikke har hatt løsluppen sex. Jeg bryr meg rett og slett ikke om det, så lenge hun ikke drar inn andre personer. Om jeg kjefter på henne for noe jeg ikke har noen garanti for ennå kan hun ta skade av det og kanskje jeg mister henne som en venn i fremtiden.. Det er som sagt ikke dette som er temaet for meg, jeg er bare interessert i hva annet dette kan være....om ikke klamydia.. kall meg naiv og svekling om du vil, det driter jeg fullstendig i, men jeg er ikke ute etter å starte krig. Jeg skal og love deg at jeg svarer på beskyldningene, men det hjelper jo så lite. Har ingen intensjoner å fortelle hva du skal gjøre. Det får du finne ut av selv. Forhold fremmer mange finurlige handlinger fra alle parter. Å blande seg inn i slike avgjørelser er en sport altfor mange bedriver her i landet. Ahhh...nå som medisinen, allerede etter en og en halv dag, ser ut til å fungere, vil jeg nok tro at jeg har luktet meg frem til rett sykdom i allefall.. og det er jo en lettendes følelse midt oppe i elendigheta Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Nja. Ikke vær for rask på avtrekkeren. Antibiotika virker på en rekke tilstander. Så det er ikke sikkert klamydia er den rette diagnose. Mange som har gått på den smellen, både leger og pasienter, at man tror at det er x siden medisin y virker. Kun en spesifikk test som kan gi svar på det. Endret 7. april 2013 av norskgoy 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 Takk for det svaret Norskgoy, selv om det satt go-følelsen litt tilbake her...jeg tviler ikke på at faktaene du her kommer med er sanne, og at jeg kan få "negativ" på testen selv om jeg likevel kan ha klamydia. spørsmålet mitt da er om jeg skal ta denne gøyale testen en gang til eller om jeg heller bør ta en mer omfattende blodprøve-test? eller om jeg skal la det ligge dødt siden medisinen virker? Tro det eller ei, men jeg ønsker faktisk å få påvist en eller annen sykdom...ikke gå i uvisshet.. poenget mitt med å ta det veldig rolig med noen som helst påstand om skyld overfor henne er bl.a hennes første kommentar på situasjonen da jeg fortalte henne om det. Hun leste litt på nett og buste ut : "Smitten kommer fra gutten!!" altså, i denne situasjonen kan de fleste forstå at "det er helt mørkt oppi toppen" pgr.av meget liten kunnskap om saken og ikke minst pgr.av en redsel for hva dette er.. jeg ba henne gå på nett og lese litt mer om det, spesielt om symptomene gutt/jente og dette med at jenta kan ha det i kroppen leenge uten symptomer i hele tatt = uvitenhet og en "naturlig" årsak til at jeg får skylden i første omgang. Hun hadde uansett ikke hatt sex med meg om hun visste om klamydiaen, så jeg har ingen grunn til å kjate noe om det. Det var et par kommentarer over her som provoserte meg litt til å kommentere dette tidligere. Jenta ble redd og fikk lov til å kjefte litt Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 For dere som synes det er gøy og spennende å lese denne tråden, skal jeg komme med litt oppdateringer på hva som skjer.. "Hun" fikk beskjed av legen idag at prøven hennes viste negativt på klamydia.. legen hennes er en nær venn av henne og fikk derfor svar før meg, selv om jeg lå en dag føre.. Jeg fikk også klar beskjed, en beskjed hun hadde fått av venninna si, at "hun trengte ikke å ha fått sykdommen selv om hun hadde hatt sex med meg..".. tolk det slik dere vil, men for meg begynner denne "gjensidige tillitten" å gnage litt.. i det minste, om det viser seg at også jeg får negativt på prøven hvilket jeg håper jeg IKKE gjør slik at jeg kan få dette ut av verden, bekrefter ihvertfall dette at hun er totalt uvitende og intetforstående til at hun kan ha "gått og dratt på denne sykdommen" i en lengre periode. will keep you posted Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Anonym poster: 251c97304492cd2ff10ecd9f18f2f27d Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå