Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Skype krasjer ved innlogging, og hvordan sammenslå skype og msn konto?

Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Velkommen,

Jeg har ikke benyttet Skype eller MSN på årevis, men nå må jeg sammenslå de to profilene. Hvordan gjør jeg det?

Jeg leste denne tråden og jeg får ikke opp at jeg "jeg har allerede en skype konto", men at jeg kan velge "Logg inn med en annen konto". Så dermed er ikke disse to kontoene slått sammen.

http://www.diskusjon...owtopic=1485161

Et annet problem er at Skype krasjer rett etter at jeg har logget inn. Hvordan kan jeg løse dette? Har allerede prøvd å reinstallere det flere ganger med nyste versjon fra Internett, men det hjelper ikke.

Jeg kjører versjon 6,3 av Skype og Windows Live Essentials 2011 på Windows 7 Ultimate x64.

post-217402-0-59249200-1365178689_thumb.jpg

Dersom jeg skal logge inn med eksisterende Skype konto.

post-217402-0-54035400-1365178696_thumb.jpg

Dersom jeg skal logge inn med Microsoft konto.

post-217402-0-36328000-1365178702_thumb.jpg

Dette skjermbildet dukker opp dersom jeg logger inn med Microsoft konto, men skjermbildet viser det som om jeg er logget inn med Skype konto. Jeg kan se det pga brukernavnet og kontaktlisten. Og det krasjer innen få sekunder.

Søker en løsning :)

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet så trenger du ikke slå sammen de to profilene. Jeg har brukt og bruker Skype og alle mine MSN kontakter og Skype kontakter hopper opp uansett om jeg logger inn med Skype profil eller MSN profil.

Meget mulig at Skype krasjer pga at du har både MSN og Skype installert på samme. Skype erstatter Messenger så jeg vil foreslå at du avinstallerer både Skype og Live Essentials 2011. Deretter installer du kun Skype fordi den vil erstatte Messenger, tror det er etter 8. april i år. altså om 3 dager.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hvordan avinstallerer jeg Windows Live Essentials 2011? Den vanlige måten fungerer ikke, ved å bruke kontrollpanel.

Når jeg skal avinstallere Windows Live Essentials 2011 så skjer dette;

post-217402-0-61284900-1365179195_thumb.jpg

Jeg trykker på "Fjern ett eller flere Windows Live program".

Så kommer dette bildet opp umiddelbart uten å gi meg muligheten til å velge programmer.

post-217402-0-32069000-1365179318_thumb.jpg

Jeg kan bare trykke på "Lukk" og programmet blir ikke avinstallert. Har prøvd å trykke på "Reparer alle Windows Live programmene", men det hjelper ikke.

Windows Live Essentials 2011 er ikke en Windows funksjon som må "slås av".

Jeg har kun 3 MSN relaterte programmer listet i kontrollpanel;

Windows Live Essentials 2011

Windows Live Mesh ActiveX-kontroll for eksterne tilkoblinger

Windows Media Player Firefox Plugin

Har forsøkt å avinstallere de to siste først, men det hjelper ikke, og når jeg trykker på "Reparer alle Windows Live programmene" så dukker de to siste programmene opp igjen på listen i kontrollpanel automatisk. Verdt å nevne at jeg hadde MSN Pluss installert i sin tid. Mulig dette har skapt problemer?

Noen forslag på å bli kvitt driten? Mye motstand her bare for å fjerne ett enkelt program.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Mulig det er noe rot med Live programmene ja. Jeg har både Skype og Live Messenger 2011 installert på laptopen, og de funker "happy" sammen. Har dog ikke prøvd å avinstallere Live Messenger enda, vil ikke gjøre det heller da jeg må koble meg til via proxy server, og Skype greier ikke å koble seg tll via den.

Vet ikke om det vil hjelpe, men du kan prøve å kjøre CCleaner, rens alle temp filene og så kjør en register rens. Mulig dette kan hjelpe, men ingen garanti dessverre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg oppdaterte til Windows Live Essentials 2012, og deretter avinstallerte jeg programmet, det fungerte utmerket.

Men Skype fortsetter å krasjer selv om jeg avinstallerte det og reinstallerte på nytt enda en gang, og den ga meg ikke muligheten til å sammenslå kontoene, så jeg avinstallerte Skype også, ettersom jeg hverken har brukt Skype eller MSN på årevis.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...