Gå til innhold

- Dekk til webkameraet ditt!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så da trenger jeg ikke lengre føle meg dum/overparanoid for at jeg har tenkt at det er best å snu webkameraet opp i taket... *phew*

Samme tenkte jeg. Jeg har alltid hatt et rundt plaster over webcam på laptopen.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til designen på webkameraer, men såfremt lysdioden ikke ligger på en egen krets, så skal det ikke være mulig å deaktivere lyset uavhengig av kameraet. Jeg vil tro En logisk design ville være å legge lysdioden parallelt med enable signalet (inngangen på kameraet) og derved gjøre lysdioden uprogrammerbar...men er bare en gjetning ;)

• Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til designen på webkameraer, men såfremt lysdioden ikke ligger på en egen krets, så skal det ikke være mulig å deaktivere lyset uavhengig av kameraet. Jeg vil tro En logisk design ville være å legge lysdioden parallelt med enable signalet (inngangen på kameraet) og derved gjøre lysdioden uprogrammerbar...men er bare en gjetning ;)

Det er fult mulig å deaktivere lysdioden mens kameraet er aktivt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fult mulig å deaktivere lysdioden mens kameraet er aktivt.

Det ville i såfall vært et sikkerhetshull i selve hardwaren og blitt en stygg sak om noen dreit på draget. Meg bekjent er dioden koblet fysisk opp mot selve elektronikken og lar seg derfor ikke manipulere med software!
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...