Empty Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Tenkte jeg skulle gå til anskaffelse av vankjøling og tenkte derfor på Thermaltake Aquarius II. Et billig sett og kjøler greit nok og alle deler følger med i settet, og har ikke lyst eller penger til å legge så veldig mye penger i ny kjøling.... Det eneste som bekymrer meg er at pumpa bare pumper 90 L/T... Vil dette være et problem? Hadde tenkt jeg skulle kjøle ned chipsettet i tillegg til CPU... Lenke til kommentar
daho Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Tenkte jeg skulle gå til anskaffelse av vankjøling og tenkte derfor på Thermaltake Aquarius II. Et billig sett og kjøler greit nok og alle deler følger med i settet, og har ikke lyst eller penger til å legge så veldig mye penger i ny kjøling....Det eneste som bekymrer meg er at pumpa bare pumper 90 L/T... Vil dette være et problem? Hadde tenkt jeg skulle kjøle ned chipsettet i tillegg til CPU... Hadde aqualia jeg da, 70l timen. Man kan alltids bytte pumpe. Lenke til kommentar
Empty Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 12V/2W/0,16A pumpe som leverer 90 L/time, 1,2 kg/cm². Pumpen er integrert i vanntanken. Tatt fra denne artikkelen på Overklokking.no Men spm var om det vil holde for å kjøle ned chipsett og Cpu... ? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Litt bedre ytelse får du nok med en større pumpe. Pass uansett på å hold slangene så korte som mulig og unngå "vinkelkoblinger". Om det ikke skulle fungere i det hele tatt finnes små og billige pumper. Eheim Compact 600 hos Webzoo eller Sicce Micra hos Tropehagen Zoo, begge koster rundt 200,- og er laget for å kjøres nedsenket. Tank får du for en ti'er på Nille. :wink: Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Hydor L20 II har stor kapacitet och kostar bara 200:- hos Microplex... Den kommer med största sannolikhet att bli mitt val, om ingen bättre pump blir tillgänglig innan årsskiftet. Hälsningar Olle Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg har thermaltake og syntes det fungerer bra nok. Jeg har invistert i en ny vifte til radiatoren, regulerbar 0.25amp. betraktlig sterkere enn den oprginale. Ligger på en 47C. 50C load. Men min har alltid holdt 70C før jeg fikk vannavkjøling, trur det rett og slett er en dårlig pross.. Det er et fint sett med littt dårlig kvalitet. Vis jeg var deg ville jeg heller ha gitt en 500,- mer for noe litt bedre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå