Skatteflyktning Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Politiske posisjoner plasseres gjerne langs en høyre-venstre-akse. Står man på venstre side, vil høyresiden være motstandere og omvendt. Om høyre og venstre blir definert utfra motpartens ståsted, dvs om din motpart er "høyre" så er du "venstre", og visa versa, ser det ut som ordene du bruker ikke har noen som helst mening. OM du tror ordene betyr noe må de nødvendigvis ha en mening utover "Høyre er det motsatte av Venstre" og "Venstre er det motsatte av Høyre". Om du mener ordene er meningsløse vil jeg stemple deg som høyre-ekstremist med like godt grunnlag som du stempler dine motstandere med samme merkelapp. Om du vil kan jeg omformulere spørsmålet: Hvilke politiske mål/objektiver jobbet dere for, og hvordan var disse i strid med objektivene til deres "motstandere"? PS. At vold er ett annerkjent politisk virkemiddel er vel hevet over enhver tvil, faktisk er vel vold det eneste anerkjente politiske virkemidlet. 1 Lenke til kommentar
Lars Gule Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Maken til pjatt. Høyre-venstre-aksen i politikken er alminnelig anerkjent som (mer eller mindre) sakssvarende. Det er utgangspunktet. Verre er det ikke. Jeg gidder ikke tøyse. Objektivene? Skriv norsk. Lars Gule 1 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Maken til pjatt. Høyre-venstre-aksen i politikken er alminnelig anerkjent som (mer eller mindre) sakssvarende. Det er utgangspunktet. Verre er det ikke. Jeg gidder ikke tøyse. Objektivene? Skriv norsk. Det er også stor enighet om at høyre-venstre aksen er meningsløs for andre enn nazister og kommunister. I realiteten foregår politikk på minst tre akser. På én enkelt akse hvor kommunisme er langt til venstre og nazisme langt til høyre må du koble sammen endene og gjøre dem til en sirkel for at det skal gi mening. Og når du sier norsk regner jeg med at du i dette tilfellet mener latin? På de to linjene du skrev brukte du minst fem latinske ord 3 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 Om man vil diskutere forskjellige fremstillinger av de politiske aksene eller kverulere rundt dette finnes det antagelig dedikerte tråder, ellers står alle fritt til å opprette en. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Det var slett ikke formålet å "diskutere forskjellige fremstillinger av de politiske aksene eller kverulere rundt dette", tvert imot det var ett forsøk på å forså hva vedkommende anså at han ville kjempe for (eller imot). Desverre ser det ut til at vedkommende ikke selv har dette klart, og av den grunn ikke vil besvare spørsmålet. 1 Lenke til kommentar
Lars Gule Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 At ikke Skatteflyktning - nettopp med det nicket - forstår hovedforskjellene på høyre- og venstresiden i politikken, forteller om en politisk kunnskapsløshet av uante proporsjoner. Dessverre har jeg ikke tid til å drive grunnskoleopplæring i elementær politisk forståelse. Les en bok! Det er ikke alltid like sjarmerende når noen stiller sin uvitenhet til skue. Lars Gule 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå