Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Random facebook venneforespørsler

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg fant ikke noe bedre sted til dette spørsmålet, så la det her. Håper det er greit ;)

I den siste tiden har jeg fått et økende antall venneforspørsler fra tilfeldige mennesker på Facebook. Profilene deres er veldig begrensede, med bilder, venner, lokasjon, språk, epost osv. Ingen av de jeg har fått forespørsler fra har jeg noen gang hørt om eller møtt i noen sammenheng. De er også spredd rundt i verden, spesielt Sør-Amerika, Afrika og Sør-Europa, uten noe mønster.

Profilen min er også begrenset for folk som ikke er venner med meg, og navnet mitt er heller ikke spesielt vanligt. Jeg leder heller ikke noen grupper eller kjente kanaler/ nettsteder, så det er ingen grunn for at de har sett/ hørt om meg før.

Selv om det er koseligt å få så mye oppmerksomhet (:p), så vil jeg gjerne vite hvem de er og hva de vil...

Prøvd å sent melding til alle faktisk, men får aldri noe svar...

Jeg tillater folk å abonnere på oppdateringene mine, men ingen av de er offentlige så det hjelper ikke stort. Tilsammen har jeg vel 8 abonnenter, alle helt randoms det også.

Men det verste er faktisk dette: Fikk en ny venneforspørsel i dag fra ei pen jente, omtrent min alder, som ifølge profilen hennes er fra Spania (elns), og snakker Dansk, Svensk, Engelsk, Spansk og ett til. Aldri hørt om ho, aldri sett ho, men når jeg ser igjennom profilen finner jeg antall abonnenter: 1, og gjett hvem sitt ansikt det er på bildet? Mitt. Jeg har aldri sett, hørt om eller møtt denne jenta før. Aldri har jeg heller vært på profilen hennes, og med 100% sikkerhet kan jeg si at jeg aldri har abonnert på ho. Prøver å finne ut hvor jeg kan avslutte abonneringen, men det går ikke.

Bestemmer meg så for å sjekke hvem jeg abonnerer på, og finner jeg ikke der også en haug med randoms? Ikke mange, men et par stk. Hvem er de, og hvordan har det skjedd? Enda viktigere, hvorfor kan jeg ikke avslutte abonneringen på de? Spesielt når jeg kan gjøre det med folk jeg faktisk har trykket "abonner" på...

Har aldri godtatt noen av disse forespørslene, men det frister bare for å finne ut hvem de er. Antar at når jeg sender meldinger til de havner dem spammappa, og at de derfor ikke er klar over de. Ellers så kan det jo være at de ikke bryr seg...

En gang mottok jeg to forespørsler fra noen i Oslo, men begge disse svarte og sa de hadde vært utsatt for Facerapes. De sletta forespørslene selv, som var greit. Er det sannsynlig at de andre også er utsatt for morsomme prek fra vennene sine? Hvorfor er det i så fall min profil som er utsatt?

Kanskje bare Facebook er helt fucka, eller så er det bare det at de liker hvordan jeg ser ut såpass mye at de bare må sende en forespørsel, uten å engang sende en mld? :p

Driver jo å jobber på en nettside som kommer opp snart, og har bilde av meg selv i en Porsche som cover-bilde. Kan være at de tror jeg er en suksessfull entreprenør/ gründer og derfor legger meg til? Da tar de i så fall totalt feil, fordi Porscha er ikke min... :p

Uansett, er det noen som har opplevd det samme eller vet hva som er grunnen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var lagt inn på en farmville tekst fil som lå på nettet, som folk lastet ned og brukte et slags script for å mass adde venner. Jeg byttet email adresse, slik at det ikke var knyttet til facebook accounten min også ble det heeeelt rolig :)

Endret av Slemdorull
Lenke til kommentar

Samme skjedde meg og da viste det seg at navnet mitt med miniatyrbilde var kommet med på et Facebook-screenshot lagt ut på en bildenettside. Det var ikke jeg som var i fokus, men noen folk valgte tydeligvis å søke opp og adde meg.

Kan ha skjedd noe lignende det eller det som slemforull skriver. Evt. har du et morsomt navn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...