Gå til innhold

FSB hastighet

applet

Anbefalte innlegg

Hei hei, trenger litt visdom og kloke ord..

Jeg har et Abit KT7 hovedkort som (slik jeg har forstått det) skal kunne takle FSB på 133, men hver gang jeg forsøker dette begynner Sisoft Sandra å klage over at PCI/AGP-bussen har for høy hastighet. Jeg trodde at hovedkortet var i stand til å takle dette selv..?

Forslag til hvordan jeg kan sette denne instillingen manuelt? Jeg har enda tilgode å finne en instilling for divider..

Frode

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Abit KT7 takler en FSB på 100MHz men ikke 133MHz. Hvis du overklokker kan kortet klare en FSB på ca 112MHz. Minnehastigheten skal kunne gå på 1,3333xFSB, altså 133MHz orginalt, og opp mot 150MHz overklokket.

Det er KT7A og ikke KT7 som takler 133MHz FSB.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-13 19:12, Simen1 skrev:

FSB = 3xPCI på det kortet. Du kan IKKE justere FSB uavhengig av PCI-hastigheten. Det står riktignok en innstilling i bios som heter "+FSB" eller noe sånnt, men det er IKKE uavhengig av PCI selv om manualen kan tolkes slik. Bare prøv selv, så ser du det.

Jeg prøvde det er er riktig at du ikke kan justere FSB uavhengig av PCI-hastigheten

Lenke til kommentar

Ok, med KT7A blir det et litt annet svar:

Du kan stille FSB/PCI divideren til en viss grad. Bare bla igjennom valgene i biosen så skal du se at du bla. kan velge:

RAM/FSB/AGP/PCI

133/133/ 89/ 44

133/133/ 66/ 33

133/100/ 66/ 33

100/100/ 66/ 33

Altså med FSB=133 kan du velge om PCI skal være 1/3 eller 1/4 av FSB. Bare bla litt i lista i biosen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...