RBW Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Det helnorske alternativet utvider funksjonaliteten.Nye Jottacloud går i strupen på Dropbox Lenke til kommentar
Flameabel Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Ser ut som en tjeneste jeg må prøve! Om den er like brukervennlig som Dropbox kan dette bli et flott lite program for meg. Forresten, fant en liten skrivefeil. "... sett i forhold til hva Dropbox, Google Drice og SkyDrive stiller med.." Det skal vel stå Google Drive! Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Hmm .. Jottacloud sier i sin FAQ at alle data blir kryptert på veien mellom min PC og deres server. Betyr det at filene ligger ukryptert på serveren, eller har de bare formulert seg litt upresist? 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Har jeg sagt det før? Jepp! Skal jeg si det igjen? Jepp! OwnCloud gir deg alt du trenger, uten kost og uten snoking i dine data. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Av og til er man interessert i en løsning som innebærer at data ligger et annet sted enn hjemme hos deg selv (eller noen du kjenner) - og da er vel ikke ownCloud midt i blinken. (Og helt uten kost er vel ikke ownCloud heller: du må tross alt ha en maskin å kjøre det på.) 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Hvorfor legge data ut til noen du ikke kjenner? Og jada, en må ha maskinvaren. Det som hadde vært genialt er ferdig oppsatte NAS med OwnCloud. Da kunne en veldig kjapt få spredd OwnCloud langt forbi ekspert-gruppene. For ikke å snakke om de hadde kommet med multi-tennant og sterk kryptering rett ut av boksen. Da kan alle andre lagringsskyer gå å vogge. Lenke til kommentar
trondmm Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Synd Jotta ikke har en linuxklient. De aller fleste maskinene jeg bruker kjører Linux, og hvis jeg ikke kan synche data mellom disse, blir tjenesten dessverre ubrukelig for meg. Lenke til kommentar
Rivellio Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Bare jeg som synes JottaCloud høres helt idiotisk ut? 4 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 OwnCloud gir deg alt du trenger, uten kost og uten snoking i dine data. Owncloud er bra og bruker det selv, men uten kost blir helt feil å si. 2 Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Har prøvd JottaCloud til backup av bilder frå Android, i motsetning til Dropbox så må eg navigere gjennom full sti for å komme til bildene, ergo lite elegant. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9 Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Jeg har lenge hatt problemer med Jotta-klienten som ikke lar seg logge inn, og Jotta har sluttet å svare på henvendelsene mine. Er det ande som har opplevd klientproblemer som dette? Lenke til kommentar
2DG Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Ser interessant ut! Også godt inntrykk av nettsiden, rask, responsiv (ikke til å se bort i fra når det er såpass nære ). Synes forresten det er litt oppbrukt å skrive "Dropbox-konkurrent", da det finnes såpass mange skylagringstjenester der ute. Lenke til kommentar
mrs.robinson Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) Tror jeg klarer meg lenge med owncloud - null kr per måned og mer fleksibelt. Helt gratis altså. Mediafilene når jeg via subsonic. Via subsonic kan jeg spille av både film og musikk hvor enn jeg er og jeg kan også dele om jeg ønsker det. Resten ligger i owncloud. Og det når jeg også om behovet oppstår. Fra mobil, brett eller pc. Uten å tenke på hvilket OS dingsen har. Synes disse løsningene er bedre og mer fleksible enn noe av det som tilbyes idag i skyen. Og det er absolutt ingen begrensninger. Hverken på filstørrelse, OS, hvilke filer enn lagrer eller hvilke filer enn velger å dele. -Take control of your own domain Endret 5. april 2013 av mrs.robinson Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Jotta er flott og er fornøyd, nesten ihvertfall. Er par ting som dem må få på plass. 1. Linux støtte. 2. Mulighet for å slette filer og mapper i cloud'n. 1 Lenke til kommentar
IllSkilZ Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Jeg er veldig fornøyd med JottaCloud og hvordan det har utviklet seg de siste to årene. Det jeg liker best med JottaCloud er: Data lagres på norske servere og må følge norske lover Bra hastighet på opp og nedlasting av filer Man trenger ikke en egen server kjørene hjemme for å alltid ha tilgang til filene. Man er også sikret mot brann hjemme... Jeg mener det mangler funksjonalitet til å ekskludere filer som ikke skal synkroniseres. Her er invitasjonskode i fra meg for dem som har lyst til å registere seg: http://www.jottacloud.com/signup?referer=63DDBB9071681F6F1D2760B9CA7A46D7 1 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Hvis man vil ha off-site lagring er det vel bare å leie en VPS der man setter opp OwnCloud. Ellers har Mega en desktop client nå: http://megadesktop.com/ Det kommer også offisielle klienter til mobil/desktop etter hvert. Da ligger filene kryptert på serverne 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Tror jeg klarer meg lenge med owncloud - null kr per måned og mer fleksibelt. Helt gratis altså. Mediafilene når jeg via subsonic. Via subsonic kan jeg spille av både film og musikk hvor enn jeg er og jeg kan også dele om jeg ønsker det. Resten ligger i owncloud. Og det når jeg også om behovet oppstår. Fra mobil, brett eller pc. Uten å tenke på hvilket OS dingsen har. Synes disse løsningene er bedre og mer fleksible enn noe av det som tilbyes idag i skyen. Og det er absolutt ingen begrensninger. Hverken på filstørrelse, OS, hvilke filer enn lagrer eller hvilke filer enn velger å dele. -Take control of your own domain Ting koster ikke kroner null bare fordi man har ett software-rammeverk, så godt som hele kostanden med backup er å ha tilgang til lagringsplass off-site. AtW 3 Lenke til kommentar
Matjo Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Var akkurat i dag i ferd med å gå tilbake til Dropbox eller finne andre alternativer pga. mangel av nettopp synkronisering. Veldig gøy! Lenke til kommentar
TN;) Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Takk for tipset om OwnCloud, jeg synes man faktisk kan vurdere både OwnCloud og en ekstern løsning for backup. Det er fordeler og ulemper med begge deler - den store fordelen med ekstern løsning er at filene finnes igjen selv om noe skulle skje med harddisken(e) dine, mens OwnCloud kanskje gir bedre ytelse lokalt eller på WAN osv. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) Takk for tipset om OwnCloud, jeg synes man faktisk kan vurdere både OwnCloud og en ekstern løsning for backup. Det er fordeler og ulemper med begge deler - den store fordelen med ekstern løsning er at filene finnes igjen selv om noe skulle skje med harddisken(e) dine, mens OwnCloud kanskje gir bedre ytelse lokalt eller på WAN osv. Jeg har backup hver time til annen disk + backup til ekstern server. I tillegg ligger filene på flere PCer. Skal litt til om filene forsvinner da ;-). I tillegg har jeg satt opp to disker i RAID, selv om det ikke er backup men øker driftssikkerheten. Endret 5. april 2013 av RattleBattle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå