Gå til innhold

[Løst] Windows 8 og Windows 7?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nylig fått en pc fra Dell, med installert Windows 8 64-bit. Dette er en norsk versjon av windows. På skolen så jobber vi med et program som heter Novapoint, og det programmet fungerer ikke helt opptimalt i Windows 8.

Support hos Novapoint sier at de ikke begynner før til høsten med å opptimalisere programmet. Da er det best å installere windows 7.

Og jeg har muligheten til å installere windows 7(engelsk versjon).

 

Så jeg lurer på hvordan skal jeg gå frem med den installasjonen?

Går det an å ha både windows 8 og 7 på samme pc?

Må/bør jeg dele opp harddisken for de forskjellige OS'ene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville vel også sagt at det lønner seg å kjøre Windows 7 virtuelt mer enn å lage en dualboot løsning. Da er det jo bare å starte opp den virtuelle pcen når du skal bruke det aktuelle programmet, og slippe å måtte slå av, starte opp, bruke program, så slå av, så starte opp Win8 igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

takk for hjelpa så langt :)

 

Har problemer med å få startet installasjonen. Når jeg prøver å installere i windows 8, så velger jeg 'upgrade' for å ikke slette de programmene som er installert allerede. Da kommer det beskjed om at den nye versjonen ikke er kompatibel pga det er annet språk(windows8 er norsk og windows7 er engelsk).

 

Jeg prøvde å instalere fra en USB, slik den bootet først når pcen starter. Men når jeg skal starte instalasjonen da så kommer det en feilmelding;

'No device drivers were found. Make sure that the installation media contain the correct drivers, and then click OK'

 

Jeg kommer meg altså ikke forbi dette steget. Kan det være pga av windows 8 er på norsk?

Har det noe med å installere windows fra en USB?

 

Der står at jeg skal brenne iso filen på en cd og installere fra den, men jeg har ikke tilgang på det atm :/

Lenke til kommentar

Har installert virtualbox nå og prøvde å installere win7, men jeg fikk opp denne beskjeden;

''You can’t do a typical upgrade using an installation disc that’s different from the language installed on your computer. Go online to see how to install Windows 7 and keep your files and settings.''

 

Skal jeg velge 'Upgrade' eller 'Custum' når jeg skal installere windowsen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...