Gå til innhold

Lyd og bilde fra 2 kilder..?

Anbefalte innlegg

Har en Pioneer receiver VSX-919AH-K og ønsker å kunne spille playstation (da uten lyd) samtidig som jeg hører på musikk fra pcen på høytalerne. Både pcen og playstationen er koblet via HDMI til receiver. Noen som har kjenskap til dette? Har lest manualen så godt jeg kan men finner ikke utav noe. Receiveren har to soner så jeg trodde det skulle være mulig å koble pcen til sone 2 med aux for å bare få lyden fra pcen men bildet fra playstation men får det ikke til. Alle svar hadde vært hjelpsomt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med to soner betyr som regel at du har to sett med høyttalere (typisk en i stua og en på sove rommet) og at du kan velge hvor lyden skal komme.

Det å få lyd fra et annet sted enn bildet blir litt vanskelig, spesielt når du tar det igjennom HDMI. Mener å huske at min Onkyo hadde mulighet til å definere lydinngang. Men husker ikke om jeg fikk dette til eller om jeg prøvde...

Lenke til kommentar

Ok, var hos eg kamerat forrige helg som hadde bilde fra xboxen og lyd fra pcen gjennom samme receiver (husker ikke merke) han brukte aux til pcen og hdmi til xboxen vel å merke. men hadde det funka på min også hadde det vært nice ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...