Gå til innhold

Nye rapporter om nettkrav for neste Xbox

Anbefalte innlegg

Og mer fra de som lager Last of Us og Heavy Rain? More, please.

Last of Us har vel ingen prøvd enda.Og Heavy Rain? :sleep: Fikk mareritt av Heavy Rain. Drittspill. Så har INGEN forventninger til deres neste spill.

Ellers så er jeg ikke så bekymra for dette med always online tullet.. Vi vet ingen ting om neste xbox så der tar jeg det heeelt med ro.

Endret av JoseCuervo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk låser konsollen sin til always online, PC-spillene krever online, de kjøper TV-seriene og filmene sine på netflix og bytter til Altibox som gir telefoni, kabelTV og internett på samme kabern.

Og så mister de signalet en fredag kveld når de sitter og diskuterer på diskusjon.no.

Hva gjør de da? Hopper over i et spill? Næ-hæi. Ser en film? ...Nei, den er ikke tilgjengelig. Slår på TV'n? Der får de jo ikke snø engang. Ringer support og klager? Ikke fra fasttelefonen i alle fall...

Jaja. Da tenker jeg at de 5GB "fri bruk" forsvinner raskt fra mobilen.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Last of Us har vel ingen prøvd enda.Og Heavy Rain? :sleep: Fikk mareritt av Heavy Rain. Drittspill. Så har INGEN forventninger til deres neste spill.

Ellers så er jeg ikke så bekymra for dette med always online tullet.. Vi vet ingen ting om neste xbox så der tar jeg det heeelt med ro.

Heavy Rain var fantastisk. Herlig med spill som går mot normalen, er der man som regel får de beste opplevelsene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Seriøst? Mannen rota her bort sannsynligvis hundrevis av millioner for selskapet han jobber for. (...) Å kalle dette her en "PR katastrofe" er en temmelig voldsom understatement... At hoder kan rulle som følge av dette her, burde ikke være helt utenkelig.

Det er like fullt et firmaansvar å utarbeide firmaregler for hva de har lov til og hva de ikke har lov til å si og gjøre offentlig. Hvis denne mannen har klart og tydelig brutt dem så er det en ting, men dersom han ikke klart og tydelig har brutt dem, eller firmaet ikke har gjort en god nok jobb i å gjøre ham oppmerksom på hvordan han ikke kan oppføre seg, er det et firmaansvar.

Husk på at i denne bransjen finnes det relativt mange mennesker med dårlige sosiale evner som blir oppveid av andre positive egenskaper. Og strengt tatt er det ikke hans arrogante holdning som gjør at folk ikke vil kjøpe konsollen, det er always-online kravet. Nå blir bare folk ekstra tydelig på at det ikke er veloverveide fordeler som er bakgrunnen for dette, det er forakt for brukerne sine. Det er jo bedriftskulturen vi ser.

Generelt kan man ikke sparke folk for å være en ufyselig klyse på fritiden, selv om det skader arbeidsgiveren å bli assosiert med personen. Derfor må de spesifikt vise til at han har gjort noe han ikke har lov til.

Dvs., i Norge kan man ikke det. I USA står de nok noe friere.

Lenke til kommentar

PS-fanboys og xbox-fanboys, like ille begge gruppene. Blinde, og de klarer ikke å se at det kommer forbrukerne til gode at det er konkurranse. Du er én av de, og kanskje en av de verste, etter hva jeg har sett deg skrive.

Hva slags konkurranse tenker du på? At store produsneter lager låste økosystemer av forskjellige typer? Det er ikke nødvendigvis en konkurranse som kommer forbrukerene til gode.

AtW

Lenke til kommentar

At det er 3 konsoller i stedet for 1 er jo en god start.

Tja, på mange måter er det bedre for konkurransen med 1 upop konsoll en 3 populære, hele konspetet med konsoller er jo for å låse folk til ett økosystem, og gjøre det mindre konkurranseutsatt. Man kan argumentere for at om alt som fantes var en "PC-aktig" plattform, så hadde konkurransen vært større.

AtW

Lenke til kommentar

Hvordan er dette annerledes enn at jeg må være online når jeg logger meg på steam? Det er jo akkurat det samme!

Som andre har påpeikt, er dette fullstendig feil. Eg får starta spel utan å vere online, og eg får fortsette å spele om nettet forsvinn medan eg spelar.

Det er ikke akkurat kun gaminga som får svi når nettet er nede, da virker jo ingenting annet heller?!? Personlig ser jeg ikke hva dere klager over. Netflix, facebook, youtube, allt på nettet krever "alltid på"

Sjølvsagt krever alt innhald på nettet at du er på nettet. Akkurat på samme måte som elektriske apparat krever straum, og propellfly krever luft for å fungere. Men der er ingen naturleg grunn til at ein spelkonsoll skal kreve det, og eg kan ikkje sjå at dette skal gi noko anna enn ulemper for kundane. Og å framstille dette som om det ikkje representerar ei endring i negativ retning er berre tull. Kva av det du kan spele på i dag krever konstant nettilkopling? Ingen av mine sju konsollar krever det, ingen av PCane mine, og ikkje eingong mobiltelefonen min.

Dersom du ikkje ser kva folk klagar over, er det nok augene dine det er noko i vegen med.

Kay

Lenke til kommentar

Steam krever ikke alltid online. Alt man man trenger er å være tilkoblet noen sekunder mens spillet aktiveres, og kan siden spilles offline. Nå er jeg ingen spesiell fan av en slik digital praksis heller, men prisene er gode, og det kan aksepteres.

Lenke til kommentar

Det Microsoft må gjør det er å avkrefte alle ryktene for å ta en damage control.

Det er veldig merkelig dem ikke avkrefter noe som helst.

Always online har jeg vært borti, mange ganger, bedre blir det aldri.

For å ta et eksempel. Diablo III hadde flytet mye bedre om man slapp å være tilkoblet internett i en singelplayer, det er det ingen tvil om.

Som det ble nevnt, så stemte 75% av ryktene PS4 hadde på seg, det kan fort skje igjen her også. Er jo veldig surt om det skjer, jeg har lyst på neste maskin fra Microsoft.

Mye pga mine venner fikk meg til å spille nok engang Gears Of War 1 :)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Rent ökonomisk. Det fungerer så langt bra som en beskyttelse mot pirater, og kundene bryr seg ikke nevneverdig.

Å forstå hva bedriftene tenker er så sin sak, men enkelte nøyer seg ikke med det, de skal i tillegg løpe rundt å late som disse tingene bare er fint for oss som kunder.

AtW

Lenke til kommentar

Å forstå hva bedriftene tenker er så sin sak, men enkelte nøyer seg ikke med det, de skal i tillegg løpe rundt å late som disse tingene bare er fint for oss som kunder.

Jeg har valgt å kalle det "Applesyndromet" (siden det er der det er mest synlig). Enkelte mennesker er så glad i et bestemt produkt eller en bestemt produsent (a.k.a. fanboys) at de vil gjöre alt de kan for å forsvare alt som har med det å gjöre.

Enkelte vil skryte Xbox sin alltid-online lösning, om den kommer, opp i skyene ganske enkelt fordi det rettferdiggjör deres eget valg av konsoll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...