Gå til innhold

Nye rapporter om nettkrav for neste Xbox


Anbefalte innlegg

Joda sant det..men å gidde å "melde" dette til andre ser jeg ikke helt poenget med.

 

Blir som jeg skal gå inn i en tråd som bil merket VW og skrive at jeg skal aldri ha en VW. Hva er poenget liksom...

 

Men fair enough... :)

Nja, jeg melder jo litt mer enn at jeg ikke vil ha en konsoll :)

 

F.eks. at skriking om alltid-online DRM i forum historisk sett har vist seg å være fra et meget høylydt mindretall når man ser på salgstallene til spillene det har blitt skreket om.

 

Så alltid-online DRM ser faktisk ut til å fungere, dessverre. F.eks. har EA allerede signalisert at de kommer til å bruke denne metoden oftere og oftere. Tross alt har det ennå ikke kommet noen fungerende piratkopi av SimCity.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det var det jeg skjønte også, men da bør du holde deg for god for uttalelser som "det er bare tull", når det handler om ting du tror er lite sannsynlig.

 

AtW

 

Hvis en skal være forferdelig pirkete. Kanskje jeg også skal skrive inn min egen signatur etter hvert eneste innlegg. :]

 

Mr. Potethode

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Forbrukere i mindretall vil hyle høyt på forum hver gang, så går de ut og kjøper produktet sammen med flertallet som ikke bryr seg så mye.

------------------------------------

Og resultatet for SimCity av denne hylingen om hvor forferdelig alt var og hvor ille det ville gå med EA pga dette?

 

Electronic Arts Inc. (NASDAQ: EA) today announced that SimCity™ recorded more than 1.1 million units sold through in the first two weeks, making this the biggest SimCity launch of all time. Roughly 54 percent of those sales have been of digital versions of the game, downloaded directly to players’ PCs via Origin™ or other digital download services.

 

“SimCity had a great weekend with sales strong across both North America and Europe, adding to overwhelming demand at launch that has us tracking well beyond expectations for the game,” said Peter Moore, Chief Operating Officer for EA. “SimCity is one of the storied brands in gaming, and Maxis delivered a game re-envisioned and engineered for the online age.”

 

Første du peker på er selvfølgelig helt feil. De som klager kjøper såklart ikke spillet, men det er ikke disse spillerne EA prøver å selge spillet til. Uansett om de mistet 2 millioner som kunne tenkt seg å kjøpe en ekte SimCity 5, så er det uhorvelig lite i forhold til de 20 millionene som kjøpte The Sims 2 (eller den milliarden som Angry Birds har solgt, noe jeg kommer tilbake til i kommentaren til artikkelen) .

 

1,1 millioner salg er latterlig lite i forhold til hva The Sims og The Sims 2 solgte, som jo helt klart er spillegruppen EA prøvde å cashe inn på. Jeg tror ikke EA er fornøyd med dette uansett hvordan de prøver å fronte det utad.

 

Når det gjelder temaet:

 

At konsollbransjen er mer og mer på vei mot å låse platformene er jo et naturlig skritt mot å få samme kontroll som det Apple har med iOs. De vil vel kanskje ikke gå helt bort fra fysisk salg enda, derfor alltid online DRM.

 

Bransjen ser selvsagt at mobilklienter snart har tatt igjen konsoller i ytelse, og neste generasjons konsoller vil fort bli tatt igjen av nettbrett, spesielt om de må la konsollene leve like lenge som denne generasjonen, noe de fort må med tanke på prisen de selger konsollene til.

 

Konsollspill i dag er jo uansett ikke så forskjellige fra de man finner på mobil, neddummende spill for å appellere til et massemarked, et marked som helt klart finnes. Det er jo akkurat derfor vi ser denne awesomebutton-utviklingen.

 

Nettopp disse grunnene gjør at det blir viktigere og viktigere å låse spillerne til sin platform, for da er det vanskeligere å miste dem, ikke bare til Sony, men snart til Apple og kanskje også Google. Dette skjønner såklart Microsoft. Det er bare å se på hva Steam og Apple har gjort på henholdsvis PC og mobil. Microsoft må forberede seg på det som kommer, men om Windows 8 er noe å gå etter, så virker det ikke som de har fullstendig kontroll på hvordan de skal gjøre det.

 

Denne konsollgenerasjonen blir nok fort den siste. Leie spill er konsollframtiden, og man vil fort få et scenario med 3 eller 4 sterke krefter, hvor kanskje ikke alle overlever. Fordelen for de som liker konsollspill er jo at man kommer til å kunne spille spillene sine overalt. TV, nettbrett, mobil og eventuelt andre duppeditter som vi blir fortalt av Apple vi trenger.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Ahahahahaaaahahaha... Er det MULIG å skyte seg selv mer i foten??? Dette er jo som å si "versågod Sony, her har dere massive deler av kundene våre".

 

Og så begynner faktisk idioten å kaste dritt til alle som ikke er bymennesker...

 

Om denne mannen ikke har fått sparken av sjefen, burde sjefen hans også få sparken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sparken? Nei. En oppstramning, advarsel og et kurs i hvordan man omtaler egne kunder i sosiale medier. Med kurseksamen.

 

Seriøst? Mannen rota her bort sannsynligvis hundrevis av millioner for selskapet han jobber for. Hvorvidt de har rett i det de gjør eller ikke ved å "boikotte" denne konsollen, er ikke poenget. Poenget er at MANGE mennesker allerede nå, på grunn av dette ikke kommer til å kjøpe denne konsollen. Og kommer de virkelig til å kreve alwaysonline på hardwaren sin, vil dette tallet bare fortsette å øke fram mot lanseringen.

 

Blir fort MYE tapte penger for M$ av det her, også deres samarbeidspartnere. Det ble plutselig en god del mindre lønnsomt å gi ut spillet sitt som "xbox720" eksklusivt... Å kalle dette her en "PR katastrofe" er en temmelig voldsom understatement... At hoder kan rulle som følge av dette her, burde ikke være helt utenkelig.

 

Og helt ærlig, så tviler jeg på hele denne "trolling" bortforklaringen også. Det er nok mer sannsynlig at den i seg selv er en del av brannslukkingen fra M$ og Orthy.

 

Er ikke tilfeldig at indie-scenen har tatt fullstendig av i det siste, steam og lignende distribusjonskanaler kan ikke ta all æren for denne utviklingen. Andre plattformers stadig mer rigide drm løsninger jager et ganske stort markedssegment over til et langt mer kundevennlig indie-miljø.

 

Jeg er gammel Microsoft fan(boi, vil noen tilogmed si). Men med en del av de strategiske avgjørelsene de har tatt de siste årene har virkelig fått meg til å snu ryggen til min barndoms og ungdoms favoritt-IT-selskap. De er i ferd med å, det jeg mener er å-, sammen med mange andre giganter, ødelegge en bransje jeg har jobbet i og hatt som hobby i snart 30 år. Og det er ganske mange av oss som sitter med denne følelsen, oldschoolere som meg selv føler oss på en måte forrådt av et selskap vi har hatt et veldig nært forhold til i mesteparten av våre liv.

 

Så kan du jo mene det du måtte vil om mine tanker er berettiget eller ikke. For MS i hvert fall, burde ikke det være poenget. Poenget er at vi ikke kommer til å gi de pengene våre.

Lenke til kommentar

Jeg har bare eid Microsoft sine konsoller etter at de kom ut, og har rundt 70 spill i samlingen min er i dag, men neste kjøp blir trolig en PS4, uavhengig av bruktspillsperre, alltid online osv. Sony har ihvertfall annonsert sin neste konsoll, samtidig som de har vært åpen om hvilke funksjoner den blir å ha. Jeg klarer meg fint uten neste Halo, Forza og Gears of War.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har bare eid Microsoft sine konsoller etter at de kom ut, og har rundt 70 spill i samlingen min er i dag, men neste kjøp blir trolig en PS4, uavhengig av bruktspillsperre, alltid online osv. Sony har ihvertfall annonsert sin neste konsoll, samtidig som de har vært åpen om hvilke funksjoner den blir å ha. Jeg klarer meg fint uten neste Halo, Forza og Gears of War.

 

Du får kose deg med Uncharted, Gran Turismo og Killzone du. Dem er jeg dritt lei av. Da vil jeg heller ha dem du nevnte. Kos. :)

Lenke til kommentar

Godt å lese på Twitter hva Sony (Kaz) mener om DRM.

 

Simcity’s DRM has been effective at stopping pirates from playing the game. Mainly because it has been stopping anyone from playing the game,

Twitter kontoen du postet screenshot fra er en velkjent fake konto.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikkje litt tidleg å proklamere sitt val av konsoll (så sant ein er open for alt)? Det er framleis mange detaljar me ikkje kjenner til, på begge sider.

 

For ikkje å snakke om korleis konsollane vil fungere når dei blir lansert.

 

Fjerna litt tull om fanboys.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det ikkje litt tidleg å proklamere sitt val av konsoll (så sant ein er open for alt)? Det er framleis mange detaljar me ikkje kjenner til, på begge sider.

 

For ikkje å snakke om korleis konsollane vil fungere når dei blir lansert.

 

Helt enig.

Lenke til kommentar

Første du peker på er selvfølgelig helt feil. De som klager kjøper såklart ikke spillet, men det er ikke disse spillerne EA prøver å selge spillet til. Uansett om de mistet 2 millioner som kunne tenkt seg å kjøpe en ekte SimCity 5, så er det uhorvelig lite i forhold til de 20 millionene som kjøpte The Sims 2 (eller den milliarden som Angry Birds har solgt, noe jeg kommer tilbake til i kommentaren til artikkelen) .

1,1 millioner på 2 uker er absolutt ikke dårlig sammenlignet med Sims 2 eller Angry Birds.

 

1,1 millioner salg er latterlig lite i forhold til hva The Sims og The Sims 2 solgte, som jo helt klart er spillegruppen EA prøvde å cashe inn på. Jeg tror ikke EA er fornøyd med dette uansett hvordan de prøver å fronte det utad.

Tallene du bruker for Sims 2 (20 millioner) og Angry Birds (1 milliard) kan ikke sammenlignes i det hele tatt med Sim City sine 2 förste uker.

 

Sims 2 solgte 1 million kopier de to förste ukene, så Sim City har faktisk prestert bedre enn Sims 2 gjorde.

 

20 millioner solgte enheter av Sims 2 var etter 8 år på markedet hvor de stadig markedsförte ulike utvidelsespakker som krever orginalspillet i tillegg.

 

Angry Birds har 1,7 milliarder totale nedlastinger (en god del av disse, inkludert meg selv, har lastet ned gratisversjon til flere enheter, så det er ikke 1,7 milliarder unike brukere som har lastet ned), med ca. 200 millioner aktive brukere. Langt fra alle av disse 200 millioner aktive brukerne betaler noe som helst, og en del av dem er samme bruker med spillet aktivt på mer enn en enhet. Mange holder seg til gratisversjonen. Og de som betaler, betaler langt mindre for spillet enn det betales for spill som Sim City og Sims.

 

For iOS er faktisk ikke Angry Birds engang på topp 50 på listen over de appene som tjener mest penger.

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Er det ikkje litt tidleg å proklamere sitt val av konsoll (så sant ein er open for alt)? Det er framleis mange detaljar me ikkje kjenner til, på begge sider.For ikkje å snakke om korleis konsollane vil fungere når dei blir lansert.

Fjerna litt tull om fanboys.

 

Always online er for mange en dealbreaker, uansett hva konsollen ellers kommer med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...