SefN Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Jeg skal kjøpe en brukt bil fra 2002. Jeg anser det som et bra kjøp. Den har gått 115000 og nylig eu-godkjent uten noe som helst mangler. Det eneste jeg har merket meg er denne rustflekken i kanalen. Ca 6 cm i diameter. Hva synes folk om denne. Er den stygg og alvorlig eller ikke så farlig og lett å fikse? Hva burde jeg gjøre med denne? Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Hvilken bil er det snakk om? Lenke til kommentar
SefN Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Det er en Peugeot 307 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) Jeg skal kjøpe en brukt bil fra 2002. Jeg anser det som et bra kjøp. Det er en Peugeot 307. Nope. "4th from Bottom of 100 models for reliability in Auto Express 2002 survey." Endret 5. april 2013 av Kent Touch This Lenke til kommentar
SefN Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Hehe, Det har aldri vært noe galt med bilen. Men spørsmålet mitt er her rustflekken. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Det kan se ut som om rusten kommer innenfra. Det betyr at du antakelig må bytte kanal (er) om to til fire år. Sjekk pris på dette og vurder om kjøpet fremdeles er godt. Lykke til! Ole Lenke til kommentar
Akse Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Ser ut som overflaterust, men du kan ikke vite hvor dypt den går. I verste fall må kanalen byttes, noe som fort koster 20.000. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Ser ut som overflaterust, Ikke enig. Hvis du ser nøye på bildet er det et hull i kanalen som antagelig vannet har kommet UT av (laveste punkt på kanalen. Ole Lenke til kommentar
Akse Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 ^Det har du faktisk helt rett i. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Det vanligste man bør gjøre om man skal selge en bil med rust i kanalene er å kjøpe en flaske byggskum å fylle hele kanalen, skjær så bort byggskummet der det tyter ut av hullene, legg så på billig spakel og puss flat. Deretter bruker du bare litt spraylakk i bilens originalfarge,det før du kjøpt på boks i de fleste bildelebutikker. Lykke til med kjøpet Lenke til kommentar
SefN Skrevet 16. april 2013 Forfatter Del Skrevet 16. april 2013 Bilen er nå kjøpt. Bildet lyver litt da det bare er overflate rust. Det er ikke et hull der. Er strålende fornøyd med bilen så langt. Men skal få fikset den rusten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå