Gå til innhold

Final Fantasy XIV - A Realm Reborn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg unlocka Dragoon i natt, blir morsomt å bruke det. :) Den quest'n var ihvertfall veldig lett, vet ikke hvordan de andre er.

Nice, merka noe til utfordring på forrige questet eller?

IGN har ett lite notat der: http://www.ign.com/wikis/final-fantasy-xiv/Dragoon

"Notes: The Level 30 Lancer quest can be quite difficult if you do not have decent gear equipped and are not avoiding aoe damage - purchasing up to date gear or leveling to level 31-32 may help players succeed in this quest. The "Eye of the Dragon" quest which unlocks the Dragoon Job is very easy in comparison."

Lenke til kommentar

Lancer lvl 30 quest var vanskeligere ja. Jeg bruker fortsatt "Iron Scale" armor (level 23). :) Men fullførte Lancer-quest på første forsøk (Lvl 30), ha litt potion med deg så skal det gå bra. :)

Edit: Må si jeg savner Wyvern fra FF11. :p

Endret av aBaDmAn91
Lenke til kommentar

Skal ærlig si at jeg ble veldig skuffet når man unlocker jobs, at man ikke "starter på nytt" fra Level 1 med Dragoon f.eks. Er vel jeg som fortsatt savner jobs systemet fra FFXI.

Det passer ikke med armory systemet slik job bygger på classen. Dermed blir det vanskelig å sammenligne det med FFXI sitt job-system. Timesink på levling er og gammeldags og bør reduseres, det kan godt være en prosess til å lære class/rollen sin, men ikke noe utdratte greier og levling i timesvis slik XI var.

Lenke til kommentar

Flott review, men det er noen ting som bekymrer meg:

But that's where some of Final Fantasy XIV's commitments to modernity start to worry me. Early on, I marveled at how willing everyone was to explain the increasingly difficult boss fights for new players, but I noticed that the friendly atmosphere waned a tad as a neared the level cap. By the mid-40s, experienced players were expressing annoyance at dungeon rookies who wanted to watch the accompanying cinematics for their class stories, even to the point of asking for a vote-kick feature so they wouldn't have to wait. And as such, I'm against implementing one.

Vote-kick funksjon kan være både negativ og positiv. Man kan feks ikke kicke spillere som ikke samarbeider/tar imot kritikk (negativt). Men også positivt ved at folk ikke kan bli kicket av feks hardcore spillere som klager på minste ting som nevnt i artikkelen.

Litt kjedelig å høre dette ang FATE'S: :/

They’re a bit too good for leveling, though, and by the late 30s, their effectiveness far outstrips any other means of gaining XP. As a consequence, it's common to see high-level players ignoring quests and dungeons completely and hanging around the aetheryte crystals that generate rested XP while waiting on the next FATE to spawn.

Å som jeg spurte om / "klagde" på tidligere: ... (Trenger mer sidequests)

There's another downside to them: by the time you're leveling your second class, most of the side quests are gone, leaving FATE grinding as the only efficient means of leveling.

Men for all del, jeg er helt crazy på spillet generellt, har det kjempemorro. :D

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke sånn det fungerer her. Enhver character du har kan være absolutt alle classes i hele spillet. Du må simpelthen gå til class-traineren (se på maps, finnes enten i Limsa Lominsa, Ul'dah eller Gridania) og ta imot en quest for å skifte class. Da begynner du på level 1 igjen med den classen. Etter det skifter man class ved å forandre hvilket våpen man har i hendene. For å få White Mage med Conjureren din må du altså snakke med Arcanist Guildmaster, og deretter levle arcanist til 15. Da får du en quest av Conjurer-traineren din på level 30 om å bli White Mage.

Endret av Klatt3n
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke sånn det fungerer her. Enhver character du har kan være absolutt alle classes i hele spillet. Du må simpelthen gå til class-traineren (se på maps, finnes enten i Limsa Lominsa, Ul'dah eller Gridania) og ta imot en quest for å skifte class. Da begynner du på level 1 igjen med den classen. Etter det skifter man class ved å forandre hvilket våpen man har i hendene. For å få White Mage med Conjureren din må du altså snakke med Arcanist Guildmaster, og deretter levle arcanist til 15. Da får du en quest av Conjurer-traineren din på level 30 om å bli White Mage.

Var halveis slikt jeg tenkte meg det var, takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Er det noen flere nordmenn på Phoenix? Er en level 45 warrior nå, som smått har begynt å tenke på endgame. Er en forholdsvis (ganske så) kompetent spiller med mye erfaring fra "high end" World of Warcraft, type gladiator-tittel og en del server firsts innen raiding.

Har skjønt at de fleste nordmenn har samlet seg på en server, men tanken på å rerolle gir meg kreft, så det orker jeg ikke. Uaktuelt. Er det snakk om at man skal kunne flytte spillere snart? Noen ord om når? Jeg har en del venner som har lyst til å begynne å spille, men Phoenix er jo blant de serverne som er stengt for nye characters, så de kan ikke begynne å spille med meg. Helt hjelpesløst.

Lenke til kommentar

Hva er galt med Ragnarok? Spiller der daglig og har ikke merket noe galt med serveren enda.

Haha er ikke noe galt, men ødela litt opplevelsen når lvl 50 er overalt på lanserings datoen.

Også kan ikke noen joine serveren der, så nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal spille med venner siden de ikke kommer seg inn.

Må nesten ta server transfer når det kommer opp.

Lenke til kommentar

Om det er noen som fortsatt spiller på Phoenix (vet det er en to-tre stk fra forumet som har vært innom), så har jeg opprettet et lite Free Company som ennå ikke har noe konkret mål, men som foreløpig bare består av norske medlemmer (dog bare 3 stk, meg selv inkludert.) Om noen lurer, er navnet Magical Dreamers, oppkalt etter en av mine favorittmelodier fra Chrono Cross.

I en drømmeverden gjør vi hardmodes på et avslappet og forholdsvis casual nivå.

Send en /tell til Rinny Rivenhart om du er interessert eller kjenner noen som er keen på å snakke med noen nordmenn, eller eventuelt få hjelp til dungeons eller trials. Spiller en 46 warrior tank.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Haha er ikke noe galt, men ødela litt opplevelsen når lvl 50 er overalt på lanserings datoen.

Også kan ikke noen joine serveren der, så nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal spille med venner siden de ikke kommer seg inn.

Må nesten ta server transfer når det kommer opp.

Ehm, det er character restriksjoner på nesten alle serverne, men har flere ganger sett at det har vært åpent for nye. Det oppdateres 4 ganger daglig og blir annonsert på forsiden til ffxiv lodestone. Ca alle serverne har lv50 folk nå, med relic og hele pakka. Skjønner ikke hvordan du kan beskylde andre for å ha lurt deg til å velge en bestemt server.
Lenke til kommentar

Yeah! Fikk Paladin soul crystal igår. :D Valgte å starte på Tham og endte på Lv 10 før jeg tok kvelden.

Veksler mellom 'Caster class' som neste - Black Mage / Summoner / Scholar / White Mage / "Bard" som neste. :hm:

Lager 1 Tank (Paladin) 2 DPS 'Melee og Caster' (Monk og BLM / SMN / BRD) og 1 healer SCH / WHM.

Jeg liker forsåvidt å spille som Paladin, men er ikke den som liker "ansvar"...

- så dungeons med Duty Finder blir det bare masse klaging når jeg ikke spiller som en "Pro". :hrm:

Samme med Healer ^. Derfor jeg vurderer Bard ("DPS/Support" ?) (Men syns archer er boooring - Utseende wise) :tease:

Trivia: Morro å spille på Ifrit (JP) også kaste Raise på folk som dør også takker de deg på Japansk. :ninja: Svarer bare med en emoticon (Bow/Cheer) :rofl:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...