Gå til innhold

Final Fantasy XIV - A Realm Reborn

Anbefalte innlegg

NA: July 5, 2013 at 2:00 a.m. (PDT)/5:00 a.m. (EDT)

EU: July 5, 2013 at 9:00 (GMT)

(Please note that the end date of the Beta Test will be announced before the start of testing)

Virker som om at vi kanskje får litt mer enn to snaue døgn denne gangen!

Noen som skal spille til helga, eventuelt videre ut i neste uke? Hvilke servere spiller folk på? Har en del characters her og der :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Midgard spiller på både Masamune og Odin i beta, men fra release kommer vi til å spille på legacy server Ragnarok.

Vi forventer å være en gjeng rundt 30-50 nordmenn i LS/FC ved release med et par folk fra danmark og sverige :) Håper på at flest mulig har lyst å spille sammen med oss.

Lenke til kommentar

Spiller på Odin selv. Hva er egentlig forskjellen på legacy servere og "vanlige" servere? Legacy er kompatibelt med 1.0 characters eller noe?

Edit: never mind. Fant denne: http://ffxivrealm.com/threads/legacy-vs-new-server.1366/

Jeg ender vel opp på en legacy server i fase 4. Regner med at det blir flere dedikerte fans og færre avhoppere på legacy serverene :)

Endret av C3ntur0N
Lenke til kommentar

Yup :D Betatest Phase 3 imorgen Kl 18:00 :D *tror jeg/tolker jeg det* - (ifølge Google translate, jeg leser ikke japansk) :p

Her er min mail oversatt: ps: fjernet linker, sånn just in case. :)

※ this email, Final Fantasy XIV: I have sent towards the nascent Eoruzea β tester. If you do not have any idea who the content, we ask you to discard this mail.

==========

Thank you for participating in newborn Eoruzea β test: Final Fantasy XIV.

Next time, I will let you know the test dates of β test Phase 3.

■ test schedule

The 15th (Wed) 18:00 July 10 July 2013 (Mon) 18:00

※ with a test of Monday 15 July, and exits the test phase β 3. The agenda of the β test phase 4, I will let you know at a later date.

For further details, please check the following pages.

※ If you have not done so already (registration of the registration code) participation procedure of β test, please check here first.

Final Fantasy XIV: active participation to the nascent Eoruzea β test, Thank you for your contribution to the feedback.

==========

Square Enix

Final Fantasy XIV: newborn Eoruzea β test Secretariat

==========

※ If you have any questions, please use the SQUARE ENIX Support Center for this and other mail.

※ This e-mail address is a post-only. Please note that you can not you answer even if you reply to this email.

Endret av Kenichi-san
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aha, så det var det alle symbolene i den mailen betydde.. lurte litt på det :)

Får vel se om jeg kan komme litt lenger..

Kanskje noen som kan si meg noe, blir det veldig mye "buttonmashing" på høyere lvl?

Å spille mener jeg :)

Lenke til kommentar

Kanskje noen som kan si meg noe, blir det veldig mye "buttonmashing" på høyere lvl?

Å spille mener jeg :)

Det meste av content hittil har vært beregnet på lv30~ Den største forskjellen fra lv15 til 30 dungeons er at du må bli mye mer obs på det som skjer rundt deg og ikke bare ha tunnellsyn på bossen. Dermed blir det mye mer utfordrende å holde "rotation" på plass da man må stadig vekk fra omgivelseseffekter som poison på bakken etc. AoE svir såpass mye at det er straffbart å være for lat til å dodge. Samtidig har mange bosser på høyere levler flere random target skills som gjør at ingen kan zombie mashe skills fordi tanken har solid hate.

Solo delen er passe utfordrende og flere dauer på low level missions hvis de ikke utfører kampen gjennomtenkt og evt har consumables tilgjengelig. Alt av innhold er level synca slik man ikke kan levle seg ut av vanskelighetsgraden.

Endret av Orbitz
Lenke til kommentar

Dear FINAL FANTASY XIV Beta Tester,

We are aware that some customers may have received an e-mail from us in Japanese during the last 24 hours. We're very sorry, this e-mail was sent in error and can be safely discarded.

The e-mail contained information on the latest testing schedule for Beta Phase 3, which can be found here:

Please accept our apologies for any confusion or inconvenience we may have caused.

We hope you continue to enjoy the FFXIV: ARR Beta Test.

Lenke til kommentar

Det meste av content hittil har vært beregnet på lv30~ Den største forskjellen fra lv15 til 30 dungeons er at du må bli mye mer obs på det som skjer rundt deg og ikke bare ha tunnellsyn på bossen. Dermed blir det mye mer utfordrende å holde "rotation" på plass da man må stadig vekk fra omgivelseseffekter som poison på bakken etc. AoE svir såpass mye at det er straffbart å være for lat til å dodge. Samtidig har mange bosser på høyere levler flere random target skills som gjør at ingen kan zombie mashe skills fordi tanken har solid hate.

Solo delen er passe utfordrende og flere dauer på low level missions hvis de ikke utfører kampen gjennomtenkt og evt har consumables tilgjengelig. Alt av innhold er level synca slik man ikke kan levle seg ut av vanskelighetsgraden.

Takk, for meg er det bare sånn at for mange knapper som skal trykkes har en tendens til å ødelegge spillet. Har ikke verdens beste hender, så feks guardian druid i wow ble for mye knapper etterhverandre :)

Hvordan er healingen?

lagde meg en Guardian i helga, er enten det eller healer jeg liker og spille :)

Lenke til kommentar

Takk, for meg er det bare sånn at for mange knapper som skal trykkes har en tendens til å ødelegge spillet. Har ikke verdens beste hender, så feks guardian druid i wow ble for mye knapper etterhverandre :)

Hvordan er healingen?

lagde meg en Guardian i helga, er enten det eller healer jeg liker og spille :)

Startet en conjurer forige test runde. Nå er ikke jeg noen mmo ekspert eller veteran da det er veldig få mmo som har klart å få meg hekta (a realm reborn er et unntak), men jeg syns det var veldig artig å spille som healer så langt som jeg kom, lvl 25 thraumaturge og lvl 16 conjurer. Så langt har jeg vel 3 typiske healing spells, en for å heale en enkelt person, en spell for å heale grupper og en raise spell som en kan gjennopplive folk med, men som bare kan brukes utenom kamp. for eks hvis en i party dør i løpet av en kamp så kan du gjennopplive h*n etterpå. Har også en protection spell, en elemental earth spell for damaging, og en spell som switcher statsa for mind og intelligence.

En kan også gå på kryss av klasser slik som jeg har gjort. Fant ut at det var veldig greit å ha en healing spell på lur. En kan vel egentlig skreddersy characteren slik som en vil :)

Lenke til kommentar

Startet en conjurer forige test runde. Nå er ikke jeg noen mmo ekspert eller veteran da det er veldig få mmo som har klart å få meg hekta (a realm reborn er et unntak), men jeg syns det var veldig artig å spille som healer så langt som jeg kom, lvl 25 thraumaturge og lvl 16 conjurer. Så langt har jeg vel 3 typiske healing spells, en for å heale en enkelt person, en spell for å heale grupper og en raise spell som en kan gjennopplive folk med, men som bare kan brukes utenom kamp. for eks hvis en i party dør i løpet av en kamp så kan du gjennopplive h*n etterpå. Har også en protection spell, en elemental earth spell for damaging, og en spell som switcher statsa for mind og intelligence.

En kan også gå på kryss av klasser slik som jeg har gjort. Fant ut at det var veldig greit å ha en healing spell på lur. En kan vel egentlig skreddersy characteren slik som en vil :)

Høres jo bra ut :)

Jeg får se om jeg finner tiden til å spille litt mere i helga som kommer og få testet litt høyere enn lvl 6 :D

Lenke til kommentar

Men hvordan fungerer det å levle flere klasser i startområdet? Jeg ville teste litt thaumaturge etter level 12-13 som pugilist, men alle sidequestene hadde jeg gjort... Hadde kun classquestene til å levle thaumaturge. :/ Utrolig kjedelig og tregt å levle uten sidequest når man blir nødt til å grinde mobs (som i dette spillet gir nesten ingen xp). Classquestene får du jo bare på level 1, 5 og 10, så måtte grinde fra level 6-10 uten noen quests...

Skulle også ønske at classene som passer sammen skulle startet i samme by. Archer for eksempel er heldige og har carpenter / botanist / conjurer i startområdet. (Archer/Conjurer lager Bard). Pugilist + Thaumaturge lager black mage (starter i samme by). Dette er de eneste som starter på samme sted. Alle andre feks white mage / paladin blir nødt til å reise mer da conjurer og gladiator starter i forskjellige byer.

@C3ntur0n: "en spell som switcher statsa for mind og intelligence." -

Swaps current INT and MND attribute ratings, while increasing potency of attack spells by 10% and reducing potency of healing spells by 20%

Ofrer healing for damage. Basically en stance for om man spiller solo eller i groupe slik jeg ser det. :)

Lenke til kommentar

Men hvordan fungerer det å levle flere klasser i startområdet? Jeg ville teste litt thaumaturge etter level 12-13 som pugilist, men alle sidequestene hadde jeg gjort... Hadde kun classquestene til å levle thaumaturge. :/ Utrolig kjedelig og tregt å levle uten sidequest når man blir nødt til å grinde mobs (som i dette spillet gir nesten ingen xp). Classquestene får du jo bare på level 1, 5 og 10, så måtte grinde fra level 6-10 uten noen quests...

Skulle også ønske at classene som passer sammen skulle startet i samme by. Archer for eksempel er heldige og har carpenter / botanist / conjurer i startområdet. (Archer/Conjurer lager Bard). Pugilist + Thaumaturge lager black mage (starter i samme by). Dette er de eneste som starter på samme sted. Alle andre feks white mage / paladin blir nødt til å reise mer da conjurer og gladiator starter i forskjellige byer.

Swaps current INT and MND attribute ratings, while increasing potency of attack spells by 10% and reducing potency of healing spells by 20%

Ofrer healing for damage. Basically en stance for om man spiller solo eller i groupe slik jeg ser det. :)

Du kan jo alltids gjøre "levequest". Man plukker dem opp i byen ved siden av introduksjons quest personen. Veldig grei måte å få crafting stuff og exp på.

Lenke til kommentar

Det jeg skulle fram til :p

Du kan gjøre som @Jikla sier, ellers kan du dra til et av de andre startstedene. Det kan gjøres på den tungvinte måten ved å gå dit/leie en chocobo før du er lvl 15, eller vente til lvl 15 hvor du kan dra fritt til de 3 "verdensdelene" (eller hva man skal kalle det) på en ganske enkel og kjapp måte som ikke koster mer enn 100gil :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...