Gå til innhold

Nye Thief vist frem for verden (PS4, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Stephen Russell er Garrett, tvers gjennom. Tviler på at de klarer å gjenskape humoren og sarkasmen til Russell i dette spillet. Han var et utrolig viktig element i de tidligere spillene, og gjorde Garrett til den alle elsker. Forstår ikke hvorfor de ikke kunne gjøre som Hitman: Absolution hvor de brukte en annen skuespiller, men dubbet over David Bateson i ettertid. Stemmen til Garrett er mye viktigere enn perfekt lip-syncing.

 

Signér gjerne her, og mulig Eidos snur og gjør som IO Interactive etter nok press. https://www.change.org/petitions/eidos-montreal-square-enix-bring-back-stephen-russell-for-thief-4?utm_campaign=action_box&utm_medium=twitter&utm_source=share_petition

Lenke til kommentar

Hjelpe meg, her var det mye fokus på det folk vil kalle "negativt".

Anbefaler heller folk å lese disse, som kaster et litt mer rettferdig og detaljert lys over hele demoen som ble vist:

http://www.computerandvideogames.com/399151/previews/thief-preview-creep-steal-kill-next-gen-comeback-goes-for-the-jugular/

http://ca.ign.com/articles/2013/04/04/thief-stepping-out-of-the-shadows

http://www.gamespot.com/features/thief-in-with-the-old-in-with-the-new-6406341/

Jeg begynte hvertfall å glede meg veldig etter å ha lest disse.

Det er også flere linker til flere reviews på Thiefs hjemmeside.

Lenke til kommentar

Gah er så sykt lei Steampunk spill nå. Dette her må være det 100ende spillet vi har fått servert iløpet av 5år. Klarer ikke å være en kul assassin når det hele spilles ut i en rar og fiktiv verden. Hvorfor ikke gi oss et moderne Last Ninja eller noe.

Lenke til kommentar

Neida, det blir nok ikke det.

 

Joda, det blir nok det.

 

Eller, det blir jo spennende å se, men dette jaget etter å modernisere en klassiker som Thief forstår jeg ikke helt.

 

Og uansett hva Eidos måtte uttale seg om stemmeskuespill, hva faen har leppesynkronisering med mo-cap av en kropp å gjøre, langt mindre at skuespilleren utfører egne stunts. Dersom man skal gå etter det så er det fint få skuespillere som er i stand til å yte i animasjon nå om dagen. Jeg oppfatter det også som ganske nedlatende både overfor Russell og fansen at det kun dreier seg om nostalgi. Når han i tillegg sammenligner det med å putte Sean Connery i den nyeste Bond-filmen så blir det for teit. Vi snakker tross alt om animasjon her. Hans definisjon av hva som er naturlig er milevis unna min for å si det mildt.

 

Focus egenskapen hadde originale Thief. Der blinka det i alt som var av verdi uten at jeg trengte å trykke inn en fordømt tast hvert annet sekund for å finne et lite halsbånd.

Endret av ancient_scars
Lenke til kommentar

Joda, det blir nok det.

 

Eller, det blir jo spennende å se, men dette jaget etter å modernisere en klassiker som Thief forstår jeg ikke helt.

 

Og uansett hva Eidos måtte uttale seg om stemmeskuespill, hva faen har leppesynkronisering med mo-cap av en kropp å gjøre, langt mindre at skuespilleren utfører egne stunts. Dersom man skal gå etter det så er det fint få skuespillere som er i stand til å yte i animasjon nå om dagen. Jeg oppfatter det også som ganske nedlatende både overfor Russell og fansen at det kun dreier seg om nostalgi. Når han i tillegg sammenligner det med å putte Sean Connery i den nyeste Bond-filmen så blir det for teit. Vi snakker tross alt om animasjon her. Hans definisjon av hva som er naturlig er milevis unna min for å si det mildt.

 

Det handler vel heller om at du skal få følelsen av at det er ekte. Det høres svært rart ut i spill når en karakter hopper rundt, klaterer og gjør livsfarlige stunt, mens stemmeskuespilleren bare har stått rett opp og ned i en lydbås. Regner med de ønsker å høre anstengelsen når skuespilleren klatrer, sloss osv. Det handler vel i det store og hele om autensitet.

 

Når det gjelder Bond-sammenligningen er jeg helt enig med han. Stemmeskuespilleren har blitt eldre, mens Garrett er like gammel (eller yngre vil jeg anta, ettersom det er en form for reboot), og da blir det rart å kombinere med stemmen til en gammel. Ser forøvrig at Russell hadde stemmen til Mercer Frey i Skyrim, og med tanke på hvor lite jeg likte den karakteren er det heeeelt greit for meg at han ikke er med lengre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det handler vel heller om at du skal få følelsen av at det er ekte. Det høres svært rart ut i spill når en karakter hopper rundt, klaterer og gjør livsfarlige stunt, mens stemmeskuespilleren bare har stått rett opp og ned i en lydbås. Regner med de ønsker å høre anstengelsen når skuespilleren klatrer, sloss osv. Det handler vel i det store og hele om autensitet.

 

Når det gjelder Bond-sammenligningen er jeg helt enig med han. Stemmeskuespilleren har blitt eldre, mens Garrett er like gammel (eller yngre vil jeg anta, ettersom det er en form for reboot), og da blir det rart å kombinere med stemmen til en gammel. Ser forøvrig at Russell hadde stemmen til Mercer Frey i Skyrim, og med tanke på hvor lite jeg likte den karakteren er det heeeelt greit for meg at han ikke er med lengre.

 

Mener du at skuespillere som brukes til dubbing skal utføre alt karakteren gjør i spillet/filmen? Sist jeg sjekket så er ikke halvparten av det som utføres i animasjon og spill mulig i virkeligheten. Det kalles skuespill av en grunn. Det er liksom ikke på orntli'.

 

Kunne du forresten tenke deg en annen enn Mark Hamill som The Joker? Høres han for urealistisk ut?

Endret av ancient_scars
Lenke til kommentar

Mener du at skuespillere som brukes til dubbing skal utføre alt karakteren gjør i spillet/filmen? Sist jeg sjekket så er ikke halvparten av det som utføres i animasjon og spill mulig i virkeligheten. Det kalles skuespill av en grunn. Det er liksom ikke på orntli'.

 

Kunne du forresten tenke deg en annen enn Mark Hamill som The Joker? Høres han for urealistisk ut?

 

Det er ikke en enten/eller-situasjon. Om utviklerene bak spillet, og de som har ansvaret for stemmeskuespillet føler at det vil bedre spillet, så stoler jeg på det de sier. De er definitivt en utvikler jeg har tiltro til etter den glimrende Deus Ex.

 

Man trenger virkelig ikke diskutere i ultimatum hele tiden.

Lenke til kommentar

Det er ikke en enten/eller-situasjon. Om utviklerene bak spillet, og de som har ansvaret for stemmeskuespillet føler at det vil bedre spillet, så stoler jeg på det de sier. De er definitivt en utvikler jeg har tiltro til etter den glimrende Deus Ex.

 

Man trenger virkelig ikke diskutere i ultimatum hele tiden.

 

Jeg mener utvikleren farer med svada fordi en hel industri som driver med overdubbing klarer seg utmerket uten akrobatikk. Argumentet til Eidos holder ikke mål.

Lenke til kommentar

Jeg mener utvikleren farer med svada fordi en hel industri som driver med overdubbing klarer seg utmerket uten akrobatikk. Argumentet til Eidos holder ikke mål.

 

Da får vi bare være enige om å være uenige. Jeg velger å tro at utviklerene vet hva e holder på med. Synes Uncharted er et godt eksempel på hvordan denne typen stemmeskuespill bidrar til å gjøre det lettere å leve seg inn i opplevelsen.

Lenke til kommentar

Da får vi bare være enige om å være uenige. Jeg velger å tro at utviklerene vet hva e holder på med. Synes Uncharted er et godt eksempel på hvordan denne typen stemmeskuespill bidrar til å gjøre det lettere å leve seg inn i opplevelsen.

 

Ja, jøss, uenighet er fett det, men i Uncharted så står skuespillerne i studio samtidig. Det som da fanges er dynamikken skuespillerne imellom. De spretter ikke rundt i studio, men står stille foran mikrofonen.

Lenke til kommentar

Ja, jøss, uenighet er fett det, men i Uncharted så står skuespillerne i studio samtidig. Det som da fanges er dynamikken skuespillerne imellom. De spretter ikke rundt i studio, men står stille foran mikrofonen.

 

Det stemmer ikke.

 

http://www.forbes.co...c-gaming-right/

 

"In the above video, you get a brief glimpse at the extensive motion capture system used in Uncharted 3 to make the scenes look and sound realistic. Rather than simply voice-recording dialogue and laying it down over animation, Naughty Dog basically filmed a motion capture film and then built a game around it."

 

Edit: Da fikk pipa en annen lyd. Rettere sagt, ingen lyd.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...