petterg Skrevet 5. april 2013 Rapporter Del Skrevet 5. april 2013 Er det slik at alle pc'r med displayport kan bruke en forgrening for å koble til to skjermer pr port, eller er slike forgreninger forbeholdt noen få skjermkort? Er det forskjell på stasjonære og bærbare maskiner i så måte? I tilfelle, noen som vet hva som gjelder for HP Probook 6555b? Hvis man bruker en slik forgrening, er man da avhengig av at skjermen har DP-inngang, eller kan man sette DP-DVI adapter på forgreningen og få to DVI porter? Det finnes noen skjermkort som har opptil 6 DP utganger (amd eyefinity). For å bruke mer enn to av disse med (mini)DP-DVI adapter må adapterene være av typen aktive. Hvordan vet man om man trenger aktive adaptere eller klarer seg med passive? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. april 2013 Rapporter Del Skrevet 5. april 2013 MST-huber er avhengige av en Displayport 1.2-tilkobling, jeg er noe usikker på om Nvidia-kortene er displayport 1.2-kapable og Nvidia påstår selv at kortene kun er gode for 4 skjermer uansett. MST-hubene koster ca 1300 kr og fås i enten 2x SL-DVI eller 2x DP, jeg vet ikke om DP-hubene støtter aktive adaptere men det høres rimelig ut at de gjør det. passive adaptere tar et DVI-signal fra skjermkortet, aktive adaptere generer et DVI-signal selv. De fleste AMD-skjermkort har to DVI-signaler, mens "FLEX"-varianter fra Sapphire har tre. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 6. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. april 2013 Takk Ami. Det svaret var langt mer oppklarende enn wikien. Stemmer det (i praksis) at forgrening kan brukes på alle kort med DP 1.2? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. april 2013 Rapporter Del Skrevet 6. april 2013 Jeg er usikker angående Nvidia-kort, men de skal fungere med alle Radeon-kort fra 6000-serien og oppover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå