Gå til innhold

Politiet kan lovlig råkjøre fordi bilene er laget for fart!

PROuser

Anbefalte innlegg

Det fins andre og sikrere måter å ta råkjørere på. Men dette krever litt mer anstrengelse og jobbing fra politiet.

Før i tiden klarte politiet å fikse slikt, men nå er de mest innstilt på å vise hvor fort de kan kjøre.

Hvordan løste politiet slike saker i "gamle dager"??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan løste politiet slike saker i "gamle dager"??

De er faktisk ikke så lenge siden at politiet kunne notere nummeret, og deretter bakke ut, og ta råkjøreren hjemme på et senere tidspunkt.

Jeg har sett videoen, og der kommer det tydelig fram at politiet kunne gjort det samme her.

Men politiet i dag bryr seg jo ikke om menneskeliv så lenge det ikke gjelder dem selv, i likhet med mange her på forumet som støtter disse politipøblene.

Lenke til kommentar

De er faktisk ikke så lenge siden at politiet kunne notere nummeret, og deretter bakke ut, og ta råkjøreren hjemme på et senere tidspunkt.

Når kunne politiet gjøre dette i Norge?

Vi har da i svært mange år operert med prinsippet om at man er uskyldig til det motsatte er BEVIST.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sett videoen, og der kommer det tydelig fram at politiet kunne gjort det samme her.

Men politiet i dag bryr seg jo ikke om menneskeliv så lenge det ikke gjelder dem selv, i likhet med mange her på forumet som støtter disse politipøblene.

Jeg er enig i at politiet ofte har andre, og bedre, muligheter enn biljakter i 200+, men i akkurat dette tilfellet kjørte vel fyren uten skilt?

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det å bevise at det er eieren som kjører er ikke alltid like lett.

Det blir uansett politiets problem.

Det fins ikke noen unnskyldning for å rettfediggjøre at politiet setter både råkjørerens og andre trafikkanters liv i fare bare for å hevne seg på en ungdom som kjører for fort.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at politiet ofte har andre, og bedre, muligheter enn biljakter i 200+, men i akkurat dette tilfellet kjørte vel fyren uten skilt?

AtW

Det tror jeg ikke han gjorde. Hverken artikkelen eller politifolkene i bilen nevnte noe om det.

Men uansett om han gjorde det, så er det likevel ikke noen unnskyldning for det politiet gjorde.

Det er bedre å evt la en lovbryter slippe unna enn å sette både hans liv og andres liv i fare for å prøve å ta ham.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir i tillegg. Det at det fins idioter vet man og må forholde seg til. At politiet oppfører seg som idioter er det ingen grunn til.

Så de bør bakke ut istedet for å risikere menneskeliv pga sin adferd. (men her ser man behov for helikopter og på den måten følge bil og sjåfør - mye sikrere og politiet kan rykke inn når bil stopper og sjåfør forlater kjøretøy)

Lenke til kommentar

Så det er greit at lovbryteren setter andres liv i fare, men ikke politiet?

Jeg må si at jeg ikke forstår argumentet ditt i det hele tatt.

Om du ikke forstår dette så er det vel ikke mye du forstår i det hele tatt.

Elller kanskje det er slik at du ikke vil forstå ?

Når han kjører for fort på motorsykkel, så er det vel mest sitt eget liv han setter i fare, og også den som sitter på.

Når politiet blander seg inn med forfølgelse både med bil og helikopter så gjør de tingene ti ganger værre.

De setter andre trafikanters liv i fare ved å kjøre i stor fart. De presser føreren av motorsykkelen til å kjøre enda fortere, og de forstyrrer ham slik at han ikke kan konsentrere seg fullt om kjøringen.

Lenke til kommentar

Om du ikke forstår dette så er det vel ikke mye du forstår i det hele tatt.

Så det du sier er at det er fritt frem for alle som vil kjøre for fort så lenge de kan kjøre så fort at det ikke er trygt å forfølge dem?

… og politiet kan rykke inn når bil stopper og sjåfør forlater kjøretøy)

Så sjåføren stopper bilen, eller sykkelen og går inn i et hus. I det huset så er det fire personer med ca samme kropsbygning. Hvem kjørte sykkelen, og hvordan beviser du det når du ankommer stedet et kvarter etter at personen har gått inn?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så det du sier er at det er fritt frem for alle som vil kjøre for fort så lenge de kan kjøre så fort at det ikke er trygt å forfølge dem?

Hvis politiet gjør en farlig situasjon farligere ved å oppta forfølgelse så må de oppgi den ja. Å beskytte omgivelsene har prioritet over å straffe gjerningsmannen.

Politiet har radio og kan påkalle assistanse uten at de nødvendigvis trenger å legge seg på hjul.

Lenke til kommentar
Så sjåføren stopper bilen, eller sykkelen og går inn i et hus. I det huset så er det fire personer med ca samme kropsbygning. Hvem kjørte sykkelen, og hvordan beviser du det når du ankommer stedet et kvarter etter at personen har gått inn?

Gitt at det er 4 personer der med samme kroppsbygning og at politiet ankommer 15 min etterpå.

Man kan ankomme sekunder og min etter at kjøretøyet er stoppet opp. Det er noe som heter samband og politiet har mer enn en bil.

Men ja, i gitte situasjoner går gjerningsmann fri - som i de fleste lovbrudd. Men i disse få tilfellene har man iallefall ikke vært med som politi å laget livsfarlige situasjoner takket være idioti.

Edit: Men slik det er idag, så mangles helikopter, så de fleste slike situasjoner kommer lovbryter seg unna pga politiet avbryter forfølgelsen når farten blir slik - grunnet sikkerheten til andre. De er pliktig til å gjøre det

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...