Gå til innhold

Kan jeg returnere Galaxy Xcover 2?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for et par dager siden Xcover 2 fra butikk (Lefdal).

Problemet er at den har alt for lite internminne. På boksen og på nettet står det oppgitt 4gb. Men i realiteten har man 1.08gb til "disp", men hvor igjen ca 500mb er tatt av obligatoriske programmer.

Dette vil si at jeg har 500mb til å laste ned programmer, spotifylister og spill. Et spill jeg spiller mye, GTA får jeg ikke installert på telefonen engang.

Skjønner at jeg ikke skulle fått 4gb til internbruk, men under 500mb er litt vel lite i 2013.

Det er ikke mulig å flytte programmer / spill til SDkort heller.

Har jeg rett til å levere den tilbake? Mobilen er bare 2 dager, helt ripefri og alt i boksen er urørt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjempeflott, takk for svar. Kjøpte den i butikk uten abbonement til nettpris da.

Ikke for og legge noen demper her, men hvis du leser gjennom 30. dagers returretten gjelder denne ikke mobiltelefoner.

Returretten gjelder ikke for mobiltelefoner og varer solgt med abonnement, samt spill, film og programvare med brutt emballasje. Ved nedlastning av digitalt innhold som film, spill og programvare, anses forseglingen som brutt når innholdet er lastet inn på kundens data, server etc.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg får høre med de..

Argumentet mitt er jo at kun 500mb av de 4gb i internminne er ledig til bruk. Dette i kombinasjon at man ikke kan flytte programmer / spotifysanger til micro SD gjør jo telefonen ubrukelig i mitt tilfelle.

Kan jo ikke si at det er feilinformasjon, men det er ganske misvisende.. min gamle xperia go hadde i allefall 2gb ledig samt mulighet til å flytte til sdkort.

Lenke til kommentar

Hvis du siterer ordrett fra sidene til Lefdal, tolker jeg det sånn at dersom varen er solgt sammen med et abonnement, kan den ikke returneres. Og siden han har kjøt telefonen uten abonnement, kan den returneres.

"Returretten gjelder ikke for mobiltelefoner og varer solgt med abonnement"

Lenke til kommentar

Jeg stakk innom før jobb. Han skjønte veldig godt problemet mitt når jeg forklarte at jeg ikke kunne bruke microSD til programmer og spotify.

Men han måtte høre med sjefen sin som var tilbake på mandag. Så da får jeg avvente til da..

Trodde ikke lagringsplass skulle være ett problem i 2013 :-P

Lenke til kommentar
Hvis du siterer ordrett fra sidene til Lefdal, tolker jeg det sånn at dersom varen er solgt sammen med et abonnement, kan den ikke returneres. Og siden han har kjøt telefonen uten abonnement, kan den returneres. "Returretten gjelder ikke for mobiltelefoner og varer solgt med abonnement"

Den settningen sånn som den er skrevet kan jo bare bety en ting den, og det er som du sier at det er snakk om mobiltelefoner som er solgt med abonnement.

Lenke til kommentar

Den kan også tolkes dithen at den gjelder alle mobiltelefoner, og ellers varer som selges med abonnement, som jeg egentlig tror er tilfellet: hadde de bare ment "mobiltelefoner med abonnement" hadde det jo ikke vært nødvendig å skrive "mobiltelefoner" i det hele tatt, da ville "varer som selges med abonnement" dekket alt. Men det er et dårlig og tvetydig utsagn.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Nei, det er fortsatt ikke mulig :p man kan laste ned en gammel versjon og styre og ordne, men da får man hele tiden beskjed om å oppdatere. Kanskje jeg skal vurdere wimp isteden. Har bare så mange lister på Spotify :p uansett så er det kjipt å ikke få spillt gta som faktisk funker fint på den noe eldre xperia go :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...