XPUserz Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Har noe jeg lurer på, Under DHCP på Win2k server kan jeg sette opp DHCP med en rekke ulike passord som brukere kan bruke for pålogging gjennom 802.11B over en viss tid som f.eks 1 time adgang pr passord? Finnes det noe software som setter opp f.eks 500 passord på en kjapp måte? webgrensesnitt med ASP.NET er jo Ok. Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Man kan ikke sette passord på DHCP serveren. Bruk heller Group Policy. Mulig det går å stille inn noe i RAS (Remote Access Service) http://www.atory.com/?a=2&id=6 Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 RAS fikset det med PhoneBook tjenesten. Det blir jo det samme som å koble opp en ISP med ISDN/modem. Så nå får disse et subdomene på DHCP-serveren. http://www.microsoft.com/serviceproviders/...nfiguration.asp Dette blir nok knall :wink: Men jeg har et spørsmål til jeg lurer på i farten: Under 802.11B popper det opp en melding om at nettverket er funnet osv.. Er det muligheter for å spesifisere en "Velkommen hit" melding til de som kommer inn i nettverket på en kjapp måte? Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Ja, det er mulig, du må finne riktig group policy, har du domene eller bare en server? Uansett, finner du riktig policy, så er det her: Dette er tatt fra en XP- pro, men er på samme sted som på 2k server. Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 Genialt Jeg har domene ja, flott med brukermelding Takker!! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Bare et spørsmål. Går det ann å sette opp DHCP på "vanlig" win2k pro også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå