magnus_123 Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Hei, nå har jeg forsøkt nokså lenge med å lage en ny tråd i Visual Basic. Har prøvd med Delegate Sub og Invoke og slik i tråden, men så har jeg en Sub noe(value as string) f.eks, men når jeg skal lage en ny tråd som: Dim trd As Thread trd = New Thread(noe("verdien")) trd.IsBackground = False trd.Start() Så kan jeg ikke ha noe i parantesen... Kunne posta noe av koden, men den er så meningsløs så jeg ønsker ikke å forvirre dere, for jeg er nokså ny på akuratt dette Så er det jo det når man er i en ny tråd så kan jeg ikke oppdatere noe som er i Form1 f.eks, den kan ikke gjøre noe slik når den er i en annen tråd, de som kan dette skjønner hva jeg snakker om Håper på noe svar Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Thread har to constructorer, en som tar in ThreadStart og en som tar in ParameterizedThreadStart. Du kan forøvrig bruke closures for dette også, ved at du gir inn en ThreadStart som er en closure som kaller en fuksjon som tar de parameterne du ønsker. Lenke til kommentar
magnus_123 Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Okey, takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå