Giftmedbarn Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg har tidligere spurt om hvilket kamera jeg bør velge, og har nå på egen hånd kanskje kommet frem til et kamera som virker veldig bra. Jeg tittet egentlig på Panasonic NVGS70, men har funnet ut at det kanskje er litt dårligere i mørket. Derimot skal PC120 være mye bedre på det. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte denne teorien? Og til slutt, jeg skal bruke kameraet mye til "lek" og eksperementering, trenger jeg da et så dyrt kamera eller finnes det billigere alternativer som ikke er så veldig mye dårligere? Jeg er ikke avhengig av god still-bilde funksjon, og bluetooth er egentlig ikke nødvendig heller. Mvh. Stein-Ove Lenke til kommentar
coban Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 La oss tenke litt her.. Panasonic sitt kamera har colour-night-view- sony sitt camera har nightshot. Stor forskjell på begge to, at du kan ta gode bilder innendørs og i vanlig lys med begge kameraene er det ingen tvil om, men det er heller ingen tvil om at i vanlige omstendigheter så er gs70 et klart bedre kamera. Når det er snakk om 'skumring' og dårlige forhold så må du huske at dersom du velger å kjøpe pc120 så kan du helt klart forvente deg å få med 'alt' i mørke. Sony sitt kamera bruker infrarøde signaler for å danne et bilde på skjermen- dvs. du får svart/hvit (det er mer grønt/svart) faktisk. Du trenger ingen form for lyskilde for å filme- det må man ha for å få farger. På gs70 så har du mulighet for å sette på et lite enkelt lys og alle problemer er ordnet. Og du har et vanvittig bra kamera. GS70- kurerer gruff. Lenke til kommentar
Giftmedbarn Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 Så du mener altså at alle problemene med mørkefilming blir løst av den lille hjelpelampen? Jeg har hatt forståelsen av at det kun er Sony som får til det med å filme i dårlig lys. Lenke til kommentar
coban Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 at dersom du ikke vil ha filmene din i svart/hvit så kjøper du gs70- så enkelt. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Panasonic sitt kamera har colour-night-view- sony sitt camera har nightshot. På gs70 så har du mulighet for å sette på et lite enkelt lys og alle problemer er ordnet. Kanskje verdt å vite at man har eksakt de samme mulighetene på PC120 også - både "colour night view" og sko for tilkobling av lys, mikrofon etc. For mørke-filming ville jeg absolutt anbefale Sony's kameraer som kan takle et større spenn av lysforhold. Lenke til kommentar
coban Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 det visste jeg faktisk ikke- colournightview på sony.... da ble jeg litt opplyst:) Lenke til kommentar
will22 Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Etter å ha lest en masse om natt-filming og om hvilke kamera som er best til dette, lurer jeg på om det virkelig er så mange som er ute og filmer i mørke eller om det bare er for å få dreid valget over til sony? Hvilken nytte har man av en film som går i sort/grønn? Tror nok de fleste video-kameraene stort sett blir brukt i dagslys og allerhelst når været er godt! Lenke til kommentar
Giftmedbarn Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Jeg vil anta at det vil være vanskelige forhold å f.eks filme på en fest. Der er det jo som regel noe dempet belysning. Eller tar jeg feil? Er det kanskje i de fleste tilfeller nok lys på en fest? Mvh. Stein-Ove Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Etter å ha lest en masse om natt-filming og om hvilke kamera som er best til dette, lurer jeg på om det virkelig er så mange som er ute og filmer i mørke eller om det bare er for å få dreid valget over til sony?Hvilken nytte har man av en film som går i sort/grønn? Tror nok de fleste video-kameraene stort sett blir brukt i dagslys og allerhelst når været er godt! Enig i at kameraer sikkert stort sett blir brukt i dagslys, men nå var det altså Sobelsby som tok opp akkurat det med mørke-filming. Dessuten; sort/grønn blir fort til sort/hvitt, enten med kamera eller pc. Og da blir det jo faktisk seende ganske brukbart ut (med unntak av øynene). Med grå dager og tidlig skumring, som det jo er store deler av året her i Norge, er det lurt å tenke på lysfølsomhet til et kamera! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå